penkin huippukunto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja peklo
  • Aloitettu Aloitettu
elikkä asia tämä: nostin tänään todella helposti penkiltä 250kg Anon metalgym salilla juvalla(video löytyy sivuilta jos kiinnostaa) ja ongelma on nyt tämä, jos kukaan on seurannut "tilitystäni" kunnon laskemisesta kisoihin niin ymmärtää kysymykseni, eli kuinka saan pidettyä tämän kunnon 4.2 pidettäviin vaasan SM:n etten sitten taas siellä nostaisi jotain 230 tiukasti vaan pääsisin laittamaan ennätykset uusiksi. Nytpä siis kaikki penkistä tietävät ihmiset ja "otukset" auttaakaa miestä mäessä ja neuvokaa minua pitämään tämä suht. hyvä ykköskunto vielä pariviikkoa, Ravenin ja Jto:n neuvot olisi poikaa. Kiitän kaikkia auttajia ja vinkkien antajia.

Heitäppäs videota kehiin. Minä en osaa tässä asiassa pahemmin neuvoa, mutta tsemppiä kisoihin :thumbs:

btw. vieläkös olet lepulainen? :)

video on siellä metalin sivuilla, katso sieltä, ja kylläpä olen lepulainen

miksipäs minä muulla nostaisin jos ipf:n kisoihin menossa? ja kevyttä oli ja puhdas, mutta siksipä ongelmani onkin suuri että kuinka tuo kunto säilyy vaasaan asti, on tupannut aina hiipumaan sen 20kg

ikä menny umpeen, mut parannetaan nyt ekaks SE:tä ja PE:tä =) jos parannetaan

4.2.??? eikös nyt oo jo maaliskuu?

anyway mun mielestä suurin virhe saattas olla se, että jynssäät sen hermoston loppuun ennen varsinaista koitosta. yleensä se tapahtuu liiallisilla paita- ja ojentajatreeneillä. jos sulla on paidan suhteen tekniikka kunnossa, en ottais ku 1-2 sisäänajotreeniä paidalla ja välttelisin ykkösiä raw-treeneissä.

helpoin tapa tarkastella sun henkilökohtasta piikkautumista on tietenkin tarkastella niitä treenejä, joita oot tehny ennen tota 250 kilon nostoa. jos tän jälkeen kilot vaan laskee, sulla on herkkä hermosto, joka virittyy nopeesti, mutta myös menee yli helpolla. noita juttuja ei opi mitenkään muutoin ku havainnoimalla itseään.

miten saat kunnon pysymään? koska ne kisat siis on?

edit: aivan...siis 4.4....(?)

no: mä kyllä jättäisin kovat ykköset paidalla pois ja keskittyisin enemmän keventämään ja keskittymään kisaan. sulla on pitkä treenijakso takana, kunto tulee parhaiten esiin, kun antaa kropalle aikaa. ei se voima voi minnekään yhtäkkiä hävitä. piiloon se menee, jos liikaa kiusaa. pidä se vaan hereillä nyt.

mun ehdotus ennen kisaa:
ke: (tänään) ...1*250
la: nopeutta ilman kumeja tai ketjuja hyvin dynaamisesti
ke: 2*1*220, 2*1*230
la: nopeutta ilman kumeja tai ketjuja hyvin dynaamisesti
ke: 3*2*150
la: kisa 1*240, 250, 260

tee noi nopeustreenit siellä nopeuspäässä prossia. eli jos oot käyttäny 60-70% kuormia, tee 60%:lla.

eli siis suosittelisit ottamaan vielä paidalla ennen kisoja, no en ole treenannut ennen tätä nostoa 1,5viikkoon, koska olen vieläkin antibiootti kuurilla keuhkoputkentulehduksen takia. Milloin kannattaisi ottaa seuraava treeni ja millainen sen tulisi olla? joo ja kisat siis 10 päivän päästä.

noi lääkekuurit heikentää yleensä ekana kestävyyttä, kuten sun hyvä treenikin näytti. paussi teki terää ja ykkönen kulki komeesti. muista se jatkossa.

ton paitatreenin sijaan voit tehdä kyl raw-treeninkin, mutta siinäkin kannattaa pysyä vastaavissa prosenteissa kuin noi 220 ja 230. pidä paikat hereillä... ei enää tarvi treenata.

:offtopic: Menipä iisin näkösesti. Tsemiä jatkoon- :thumbs:

voisitko neuvoa jto enemmän, en ole koskaan tehnyt nopeutta? saati ketjuilla dynaamisesti. eli mielellään ihan perus treenillä pitäis kulkea eteenpäin ja jos mahdollista niin ei enää paidalla ennen kisoja koska nivelet kipeentyy niin paljon paitanostoista. Mites muut lihasryhmät, kuinka näitä kannattaa treenata

anteeksi tietämmättömyyteni, mutta en oikeasti tiedä näistä asioista mitään nostelen vaan aina miten sattuu=)

Jannu nostelee kevyitä 250kg nostoja ja "nostelen vaan aina miten sattuu" respect

tota kutsutaan suomen kielellä hävettävän nöyryyttäväksi lahjakkuudeksi :D

ellet oo ennen tehnyt räjähtävän voima treenejä, älä alota tässä vaiheessa. apuliikkeet voit tehdä kohtuullisina edelleen poislukien erilaiset ojentajaliikkeet, jotka kannattaa tehdä hieman pienemmillä raudoilla, mutta terävästi.

ellet paitaa halua ennen kisaa käyttää, tee raw-treeninä 2*3*75%, 2*2*80%, 2*1*85%, 2*3*75% ens viikolla.

kuinka tiuhaan oot tavannu penkkitreenejä tehdä? kapee penkki erikseen?

jos sä "vaan nostelet" tollasia rautoja, onnistuneella ohjelmalla se olis sitten siellä 270-280 kilon nurkilla. eipä tollasia lahjakkuuksia juuri paljoa ole. ota yhteyttä, jos tarkempi ohjelmointi kiinnostaa. en mä ylettömän kallis ole :D

Pade sanoi:
Kumpaankos sarjaan meinaat peklo mennä, alle vai yli 125 kg? 253 kilollahan kaatuu Kirin ikäloppu ennätys alle 23 vuotiaista.
onko kirin tulos otettu paidalla, jos on niin ainakin huonommalla mitä nykyään:), kiitti linkistä
peklo on silti huippu lahjakas jannu :5: :rock:

edit, voi jösses ku oli kevee, peklo millä otteella nostat eli mikä sormi on viivalla? sanoit että reenaat miten sattuu niin miten reenaat penkkiä tai yleensäkkin rintaa ja ojentajia, viikonpäivät mitä milloinkin teet ja montako sarjaa ja montako toistoa?edit
Pade sanoi:
Ei ollu joo paitaa, meinasin sen mainitakin, mutta niin ne vaan ennätykset nykyään murskataan. Onhan tuo tehtykin lähes 20 vuotta sitten.

!
mutta raaka ennätyksiä ja paita penkkejä ei voida ikinä verrata, peklolla tosiaan kuitenkin on aikaa tosiaankin pistää raakanakin tuo kirin enkka historiaan :thumbs:

neutraali sanoi:
onko kirin tulos otettu paidalla, jos on niin ainakin huonommalla mitä nykyään:), kiitti linkistä
peklo on silti huippu lahjakas jannu :5: :rock:

Ei ollu joo paitaa, meinasin sen mainitakin, mutta niin ne vaan ennätykset nykyään murskataan. Onhan tuo tehtykin lähes 20 vuotta sitten.

En silti halua väheksyä ollenkaan peklon suorituksia. Ihan käsittämätön kehitys on jätkällä ollut viime vuosina ja kovempaa tuon ikäistä penkkaajaa ei taida tältä pallolta löytyä. Onhan peklolla vielä neljä vuotta aikaa nostaa tuossa alle 23 vuotiaissa, joten tiedä vaikka menis sitten aikanaan raakanakin tuo rauta, mutta mitäpä väliä sillä on.
Nyt vaan jto:n valmennukseen ja kohti kolmea markkaa!

Back
Ylös Bottom