Pena tulokset hukassa!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TIS
  • Aloitettu Aloitettu

TIS

Eli tilanne tällainen, treeniä on n.2,5 v takana vaihtelevalla menestyksellä, penkkitulos jämähtäny paikoilleen tai jopa laskenut 1v aikana, niin maksimi(130kg) kuin sarjat. Mutta käsipainoilla kehitystä on tullut ihan mukavasti !!. Käsipainoilla sarjapainot parhaimillaan 45-50kg.
Treeni on jaettu 4 osaan viikossa eri lihasryhmille hyvin perinteisellä tavalla ja nyt olen tehnyt 6vk SM tason painonnostajan minulle tekemän penkki ohjelman mukaan, joka tuntuu vain pahentavan asiaa:wall:
Tuntuu ettei paikat palaudu viikon aikaan ja herkkyys on täysin kadonnut ja olo salilla usein vetämätön ja heikko!!

Eli kertokaa isommat ja viisaammat vinkkejä/ohjeita ennen kuin kuin koko innostus salilla käymiseen menee :wall: :wall: :worship:

Eli tämänhetkinen ohjelma on 10vk ohjelma.
Tässä esimerkkinä vk 7

MA penkki 8 x 50, 6 x 65, 5 x 80, 4 x 95, 4 x 4 x 110, 8 x 70
alavinopenkki käsip. 3 x 8 *suht kova
vipunostot sivuille 4 x 12 *yks käsi kerrallaan
leuanveto 3 sarjaa
dippi 3 x 20
penkki 5 x 3 x 50

To kapea penkki 3 x 20 x 20, 6 x 3 x 50
lattiapenkki 5 x 60, 5 x 80, 5 x 90, 2 x 5 x 100 *tunnustelua

tate-press 3 x 12
hauista vapaasti :)
ojentajaa taljassa 3 x 15 *kevyt pumppi, verta vaan lihaksiin

Ja näiden lisäks on sitten Ti jalkapäivä ja Pe selkä

Tossa tulee aika helevatan paljon sarjoja rinnalle. Tappaa kyllä jo heikomman jätkän. Jos teet dippiäkin rinnalle niin ei taida 20 sarjaa jäädä kauas. Vähennät vaan ronskisti sarjoja. Hermosto ei tosta maanantain treenistä palaudu vielä hiihtolomaksikaan. 'Kärjistys'

Nyt meikä lähtee nukkumaan. Selaa FAQ ja ota sieltä vaikka 2- jakoinen ja noudata juuri niitä sarjamääriä kuin siihen on kirjattu. Kannattaa miettiä sitä hermostoa, mikä ottaa helposti nokkiinsa kun sitä oikein olan takaa rääkkää. ;)

Nämähän on aika henkilökohtaisia mutta omia kokemuksia hieman. Eli omaan tyyliini teet aika paljon sarjoja. Oletko koittanut hieman vähentää treeniä väliaikaisesti.. Itse olen tehnyt penkkiä, kyykkyä ja maveakin sykleissä. Penkki niin että teen ensin alle pidemmän "perustuksen" jolloin keskityn hieman tarkemmin tekniikkaan ja teen selkeästi pidempiä sarjoja esim. 2x10 kevyttä noin 60% max jonka jälkeen kovemmat 3x10 noin 80% max, ei pakkotoistoja eikä sarjoista kuin korkeintaan viimeisen olekkaan tarkoitus olla ihan loppuun asti tehty. Tulokset nousevat tällä treenillä maltillisesti mutta lihaa tuntuu kertyvän itseasiassa paremmin, myöskään paikat eivät mene kovin paskaksi jolloin samalla viikolla voi halutessaan tehdä ihan kunnolla myös ojentajia. Kun tälläistä treeniä on takana riittävästi esim 4-6kk teen n.2kk tiukemman kuuriin jossa pudotan toistomääriä ja lisään rautaa esim 2x10x60% lämmittely jonkä jälkeen 2x8-6 ja 2x6-4 isommilla raudoilla tällöin tulee tehtyä pakkotoistoja ja vedettyä muutenkin se mitä itsestä vähänkin irtoaa.. Kovemman kuurin aikana tulokset yleesä hyppäävät selvästi.. Olen koittanut vetää kovempaa myös pidempää aikaa mutta omaan ruotooni tämä ei selvästikkään sovi vaan tulokset tuppaavat junnaamaan. Eli aina treenin lisäys ja jatkuvat pakkotoistot ja 2 tunnin salimaratonit ole ratkaisu ainakaan itselleni. Tulos tällä hetkellä heilunee jossain 170-180kg välimaastossa.
Lisäksi teen aina rintatreeniin 3x10 vinopenkin, yleensä käsipainoilla, sekä sekalaisesti ojentajia mutta näissä en mitään selkeää systeemiä ole noudattanut. Treeni on kuitenkin ollut enimmäkseen niin että rinta/ojentajat yhtenä päivänä viikossa ja loppu viikko on pyhitetty muille lihasryhmille enkä ole tehnyt ojentajia tai esim. kapeaa penkkiä erikseen toisena päivänä vaan antanut paikkojen rauhassa palautua.

Joo kyllä samaa hommaa ollaan mietitty että oisko toi hermosto ottanu vähän nokkiinsa kun treeni ohjelma muuttu aika tradikaalisti..ja nimen omaan tuntuu ettei viikkoonkaan palaudu ja sit treeni menee ihan käsille!
Pitääpä vähän palautella ja miettiä toisenlaista ohjelmaa..

aivan hyvin voit puolittaa penkin sarjat, tuohan on aivan täyttä tappoa, ei ihme etteivät paikat palaudu. Itse teen rinnalle viikon aikana 3-6 sarjaa eri toistomäärillä / sarjapainoilla (HST). Kehitystä on silti tullut. Varmasti tiedätkin, että sarjojen määrä ei todella ole suoraan verrannollinen kehitykseen.

Joo näin ois tarkoitus kokeilla.. Jos sais taas kulkemaan tuon penkin kunnolla, ku se on niin "tärkee" liike.. =)

Back
Ylös Bottom