Pellavansiemenöljy

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Caffe
  • Aloitettu Aloitettu
Pellavansiemenöljy melkein ainoana öljy mitä olen käyttänyt viime aikoina... Nyt kuitenkin kaverini sanoi että pellavansiemenöljy pahasta ja että se aiheuttaisi syöpää ja alentaisi testosteroni-tasoja(sanoi setänsä näin kertoneen):eek: . Onko näin vai onko se ns. hyvää rasvaa????

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvää rasvaa siinä on. Kaveris on puhunut shaissea, tai liioitellut. Mulla on tapan laittaa pellavansiemenöljyä rahkaan ja tunaan 50:50 pellavansiemenöljyä ja rypsiä.

Mitään tutkimuksia mulla ei ole kyllä tähän heittää.

Caffe sanoi:
Pellavansiemenöljy melkein ainoana öljy mitä olen käyttänyt viime aikoina... Nyt kuitenkin kaverini sanoi että pellavansiemenöljy pahasta ja että se aiheuttaisi syöpää ja alentaisi testosteroni-tasoja(sanoi setänsä näin kertoneen):eek: . Onko näin vai onko se ns. hyvää rasvaa????

:anssi: ovat puhuneet. Jatka vain sen öljyn vetämistä.

Jatkan samaa laulua. Paskaa on puheet testojen laskusta jos puhutaan normaaleistä määristä, eikä siten että testissä on syötetty pelkää öljyä ravintona.

Sama koskee myös soijaa.

Kylmäpuristettu kookosöljy on vielä terveellisempää. Kokeile sitä. Makukaan ei oo niin paha kun pellavaöljyssä...:)

Pellavansiemenöljyssä on omega-6 rasvahappoa josta syntyy jotain myrkkyä elimistöön. Varsinkin jos on ruokavalio missä verensokeri pääsee heittelemään. Jr-Fitness mies kertoi....

arnold1987 sanoi:
Pellavansiemenöljyssä on omega-6 rasvahappoa josta syntyy jotain myrkkyä elimistöön. Varsinkin jos on ruokavalio missä verensokeri pääsee heittelemään. Jr-Fitness mies kertoi....

Tollaisesta en ole kuullut, mutta itse pellavansiementen yliannostuksesta kertyy liikaa kadmiumia. Liika määrä kadmiumia on elimistölle vaarallista.

No oliskohan se just toi ollu mitä se kaveri kerto. Sanoi kuitenkin että hillitysti käytettynä vain sen omega tarpeen verran(ei siis kalorilehteenä) se on ihan turvallinen.

Onko muuten ruokalusikallinen öljyä 10g???:( :( :( :( :( :(

Jos alkaa ottaa noit rasvoi, kuten pellavaöljyy tai sit jotain kapseleita, niin paljon sitä rasvaa pitää saada ihan perus ruuasta, kun olen dieetillä. Syönkö vain kunnon ruokaa ja lasken siitä rasvat ja sen perusteella teen ruokavalion, vai vedänkö erikseen rasvaa.

Riippuu painosta ja riippuu dieetistä. Jos teet prosenteissa niin riippuu prosenteista ja kaloreista. ja prosentiti riippuu taas siitä mitä sie siltä dieetiltä haluat. Vähintään sen 20 % mieluummin 30 % kokonaiskaloreista. silloin testot pysyvät paremmin korkealla.

Käyttääkö kukaan pellavansiemenöljyä ruoanlaitossa? Katsoin juuri noita listoja ja tuossa olisi tosi hyvät omega3/6 suhteet.

Tilastoja:
http://paleozonenutrition.com/wp-co...n-fats-oils-nuts-seeds-meat-and-seafood-2.pdf

- - - Updated - - -

Edit. Nyt kun katoin wikipediasta niin ei ilmeisesti kestä kuumennusta...

Jos en ihan päin vittua muista, niin pellavaöljyn heikkous oli siinä että 1. härskiintyy melko nopeasti ja 2. Omegoista 90% tms oli ALA rasvahappoa, jonka muuntautuminen EPA/DHA.ksi on kuitenkin lähes nollassa. Tästä syystä melko turha tuote.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom