Pelkkä proteiini palautusjuomana

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nopeita hiilareita suosittelen, itse käytän perusheraa ja fazerin dumble-kaakaojauhetta. Insuliinitasojen pompsahdus on ideana.

Toisaalta jos tässä kunnolla haluaa kiristyä kesään niin ne malton hiilarit voi vaikka syödä, itse otan vaan kaurahiutaleita tai ruisleipää proden kanssa. Tosin itsellä rasvat aika korkeella eli +20% niin en usko, että lihasta palaa

aivan, lues toi NGV:n allekirjoitus, niin siinä sulle hyvä resepti. kolaa,heraa ja jäitä+ kreatiini? + glutamiini?

KSENA sanoi:
aivan, lues toi NGV:n allekirjoitus, niin siinä sulle hyvä resepti. kolaa,heraa ja jäitä+ kreatiini? + glutamiini?
:lol2: :lol2: :hyper:

Kyllähän se Cutler osaa hyvän palkarin tehdä, ainenkin DVD:sään se sano, että glutamiini on todella tärkeä lisäravinne niin uskon, että sitäkin se sinne laittaa. Kiitos Ksena.

Tai no kokis käy hyvin tai malto, mutta jos et ole ketodietillä niin laita ihmeessä jotain nopeata hiilaria sinne proteiinin joukkoon. Niin ja tuossahan Cutler toteaa, että "postworkout is the ideal time for simple carbs and protein", eli treenin jälkeisellä ruualla on ideana se, että siinä on yksinkertaisia hiilareita ja proteiinia (ei nyt menny ihan sanasta sanaan tuo suomennus, mutta jotenkin tuoleen tuon voisi suomentaa.)

Itse yllätyin kun palautumisessa ei ainakaan selvästi ollut eroa oli maltoa mukana vai ei. Itse asiassa ilman maltoa sai syötyä nopeammin palkkarin jälkeen kun sen kanssa.

en usko, että pystyy jotenkin todella tarkasti tutkimaan tota kuin hyvin palautuu, mutta kun alkaa treenaa kovaa, ja paljon, niin kyllä pyrin pitämään mahd. optimaalisen palkkarin. ja tietenkin plasebo vaikuttaa, kun miettii " nyt ainakin palaudun ja saan isot lihakset, kun on glutaa,kreaa,hiilarii,hyvää prodee " :D

Itse en ole maltoa käyttänyt varmaan pariin vuoteen ja kehitys on mennyt kuitenkin eteenpäin...tuntui vähän että naamakin lopetti kukkimisen...
Malto-mixeissähän pitäsi tuo ruokailu sitten sumplia jonnekkin 1,5 h päähän tuosta mahaa turvottaneen palkkarin nauttimisesta. Ei onnistu itseltä, esim. palkkari naamariin joskus 1930 niin oota siinä sitten pari tuntia ja syö ja sitten vielä iltaprotskut jne..kello on ehkä 10000000 kun voi mennä nukkumaan...

Protskut naamaan (1 dl Whey3+aminot) , siinä kotimatkat, suihkut ja ruoka, koska on jo nälkäkin.Maltojuoman jälkeen maha pallona ei paljoa nälkä tullu nopeesti. Tuolla aterialla voi sitten hyvällä omallatunnolla ottaa vähän nopeampaakin hiilaria, yleensä kuitenkin täysjyväriisi tai ruispasta...ei oikein nuo nuudelit yms. paskat maistu muutenkaan...

Siis itse koen helpommaksi ylivoimaisesti juuri tuon ateriarytmityksen vuoksi...olokin on mielestäni parempi kuin malton jälkeen...
ja eikös tuosta ole tutkimuksiakin, että protsku ekana yksinään, sitten hiilarit erikseen...itse kuitenkaan tällästä säätöä arvosta...nykyisessäkin on ihan tarpeeksi...

Siima sanoi:
Siis itse koen helpommaksi ylivoimaisesti juuri tuon ateriarytmityksen vuoksi...olokin on mielestäni parempi kuin malton jälkeen...
ja eikös tuosta ole tutkimuksiakin, että protsku ekana yksinään, sitten hiilarit erikseen...itse kuitenkaan tällästä säätöä arvosta...nykyisessäkin on ihan tarpeeksi...
Siis periaatteessa joku kallis superhyper-isolaatti imeytyy heti treenin jälkeen paremmin ilman hiilaria. Sit suihkun jälkeen toinen satsi proteiinia hiilarin kanssa vähä hitaammin imeytymään. :rolleyes:

Samuli-1 sanoi:
Siis periaatteessa joku kallis superhyper-isolaatti imeytyy heti treenin jälkeen paremmin ilman hiilaria. Sit suihkun jälkeen toinen satsi proteiinia hiilarin kanssa vähä hitaammin imeytymään. :rolleyes:

Esmes Evolution Phase2:ssa ei ole hiilaria ollenkaan. Tätä aikani ihmettelin mutta siinä on kaiketi pointtina vetää Phase3:nen puolen tunnin päästä perään. Ja siinä siis on hiilarit messissä.

Entiijä. Hifistelyltä vaikuttaa.

Jasba, sitä se onkin. mutta tutkimukset on puoltanu tota juttua, eli palautuminen parantu sen käyrän mukaan joku 10%, eli hifiä on aikalailla

NGV pistäs jotai tuloksias tänne ku sä tunnut tietävän asioista?! vaikka penkki kyykky ja mave jos kertosit.. oftopikiksi menee mut so not

Dmitri sanoi:
NGV pistäs jotai tuloksias tänne ku sä tunnut tietävän asioista?! vaikka penkki kyykky ja mave jos kertosit.. oftopikiksi menee mut so not

Siis eihän NGV muuten, mutku Cutler sano DVD:llä... :D

Dmitri sanoi:
No eipä mulla hirveitä tuloksia ole penkki taisi olla joku 10x55kg, kyykky taisi olla 6x110kg ja SJMV taisi olla 10x90kg joten ei hirveitä, mutta en mää oo ollut tästä mun 1,5 vuodesta mitä oon harastanut vasta kun noin 5-6 kuukautta bulkilla joten alussa ei noi tulokset nouseet hyvin, mutta kannati, sillä rasvaa oli paljon.

Ja Dmitri tiedolla tekee yhtä paljon kuin tuloksilla. Milläs sä ajatelit rakentaa lihaksia, hiilarilla?:lol2:
No vitsit sikseen, mutta tieto on voimaa ja ilman oikean tyypistä treenausta, lepoa ja ravintoa ei ne lihakset kasva ja hyvin harvalla on toi ravinto puoli kunnossa. Ei se sinunkaan kroppasi tee sitä lihasta ellet anna kropallesi ravintoaineita jolla se rakentaa ne lihat.

Seagal sanoi:
Siis eihän NGV muuten, mutku Cutler sano DVD:llä...
Just niin. No en mä itse ole ihan tuon cokis+hera+gluta+krea kommmon puolella, mutta Cutler ainenkin sanoi tekevänsä tuolleen yhdessä haastattelussa. Ja Dmitri et sinäkään voi sanoa Cutleria tyhmäksi onhan mies sentääs ns. Uncorwned Mr Olympia..

Tuossa on muuten todella hyvä haastattelu Cutlerilta.:rolleyes:

juujuu:) ite en oo kovin tarkkaan kattonu mitä syön mutta luulen että proteiinii tulee tarpeeksi.. ja palkkarina ihan vaan hera80 och malto ja kreatiini.:nolo: :nolo:

Jasba sanoi:
Esmes Evolution Phase2:ssa ei ole hiilaria ollenkaan. Tätä aikani ihmettelin mutta siinä on kaiketi pointtina vetää Phase3:nen puolen tunnin päästä perään. Ja siinä siis on hiilarit messissä.

Entiijä. Hifistelyltä vaikuttaa.
Njoo'o.. Parashan se olisi se kolmivaiheinen palautus, eli ennen treeniä hiilaria ja prodea, jolloin aminohappoja olisi veressä jo silloin, kun lihasta rikotaan treenissä. Sitten heti treenin jälkeen isolaatti ilman hiilaria ja sit puolen tunnin päästä hh+prot...

En sitte tiiä, onko vaivan/rahan arvosta. Ite oon nyt päätyny ottamaan ennen treeniä hera+tuoremehun ja sit normaali hh+prode treenin jälkeen. Mun järkeen ainaki toi loaderi käy hyvin.

--

Vai vielä kruunaamaton Mr Olympia..

Dmitri sanoi:
juujuu:) ite en oo kovin tarkkaan kattonu mitä syön mutta luulen että proteiinii tulee tarpeeksi.. ja palkkarina ihan vaan hera80 och malto ja kreatiini.:nolo: :nolo:
Tuo on aivan hyvä palkari, itsekkin käytän tuota aina silloin tällöin.

Ksena sanoi:
tää on just tätä, LUULEN saavani tarpeeks proteiinia
Tuo on täysin totta, onhan täällä ollut monia jotka ovat sanoneet noin, mutta todellisuudessa sitä proteiinia tuli vähän, itsekkin aikoinaan syylistyin tähän. Proteiini on kaiken a ja o, mutta kyllä kroppa tarvitsee hiilaria ja rasvaakin. Varmaan ehkä yksi parhaimista makroravinne jakaumista on 30% proteiinia 40% hiilaria sekä 30% rasvaa. Tuoleen ku syö niin ei voi mennä hukkaan ellei ne kalorit ole alle 2000. Mutta ei vältämättä edes tarvitse laskea makroravinne jakaumia, mutta kunhan proteiinia tulee vähintään 2g per painokilo ja erottaa nopeat hiilarit hitaasta.:whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom