Pelivarustekeskustelu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Täällä on käytössä hiirenä Razer Deathadder ja hiirimattona Razer Goliathus. Hiirimattoa voin suositella, sopivalla kitkalla liukuva kangasmatto. Näyttönä BenQ XL2420TE eli 144hz versio, jos tykkää FPS-peleistä niin ehdoton hankinta. Korkea hertzisten näyttöjen sulavuus on jotai mitä ei voi edes sanoin kuvailla, älytön etulyöntiasema sotapeleissä.

On kanssa 144hz näyttö tilauksessa ja pikkulapsen innolla odotetaan, että pääsee testaamaan. En tiedä onko ero niin suuri mitä kaikki antaa ymmärtää, mutta pidemmän aikaa on ollut hankintalistalla ja parannus vanhaan näyttöön on jokatapauksessa vaikkei hertzejä otettaisi huomioon.

AOC:n hieman BenQua halvempi näyttö tuli tilattua: AOC 24" G2460PQU, 144Hz, 1ms, 1920 x 1080, Pivot, HDMI/DP/DVI/VGA | 279.00e - Jimms.fi

Kokemuksia voin kertoilla jahka saan näytön perille.

Nyt sitten näyttö ja näytönohjain saapuivat.

Tässä on viimeset päivät luettu arvosteluita sieltä sun täältä ja niin kehuja kuin haukkuja on näyttö saanut, haukut enemmän sitä luokkaa että esim. input lagi on pidempi kuin kilpailijoilla, mutta kilpailijoiden tuotteet myös maksavat enemmän.

En uskonut eron olevan näin suuri kun vanhasta 19" 1600x900, 60hz näytöstä siirtyi tähän AOC:in 24" 1080p, 144hz, mutta olin väärässä. Eroa on kuin yöllä ja päivällä.

Mielestäni kuva ja värit ovat ihan ok TN-paanelille. Mutta se liikkuva kuva peleissä, AI PERKULE kun on sujuvaa liikettä. Tässä pitää vielä pidempi aika testailla ja pelailla, ja katsoa onko etu oikeasti niin iso tämän alkuhuuman jälkeen.

Voin rehellisesti suositella jos haluaa hieman halvemmalla siirtyä suurempien hertzien maailmaan, ainut mikä kannattaa huomioida, niin tässä näytössä ei ole nvidian 3D tukea, eli jos on tarkoituksena lasit päässä 3D pelejä pelata niin sitten pitää etsiä joku muu vaihtoehto.
Hiukan kannattaa tutkailla mistä halvimmalla saa, itse tilasin jimmsiltä, koska sieltä tuli muutakin tavaraa. Muualta näytön olisi voinut saada pari kymppiä halvemmalla.

See you in CS:GO Matchmaking :)

Pelinäyttö

Itse ostin BenQ XL2411Z eli 1080p, 24", 144Hz ja 1ms vasteajalla ja olen aivan älyttömän tyytyväinen. Sotapeleissä varsinkin se sulavuus ja etulyöntiasema on todellakin valtava. Kyllä voi kerrankin nauttia peleistä ihan tosissaan. Suosittelen ehdottomasti jos joku miettii pelinäytön ostamista, siitä on todellakin hyötyä ja saa rahoilleen vastinetta!

Korkean hertzin lisäksihän tässä on muita pelaamista helpottavia ominaisuuksia, mm. black equalizer, joka valaisee tummia alueita peleissä ilman muun alueen ylikirkastumista, blur reducation, joka lisää sulavuutta ja kuvan erottuvuutta nopeassa liikkeessä entisestään. Tämä näyttö on kyllä varmasti pelaajien unelma eikä edes maksa kuin 300e. Toki se on puolet enemmän kuin vastaavan kokoiset perusnäytöt 60Hz ja pidemmällä vasteajalla, mutta ovat ominaisuudetkin sen verran edellä muita että kyllä kannaattaa maksaa.

Joo, ei 144Hz/120Hz voi edes alkaa vertailemaan perinteisiin. Ero on mieletön.
Nyt puhutaan toki TN/VA paneeleista. Jos on tarve IPS näytölle niin sit mennää hitaammalla, mutta jos vielä lisäksi pelaa enemmän niin pitäisin kummatkin siinä pöydällä.
1440p resoille sentäs on jo yksi 144Hz vaihtoehto, mutta sit tarvitaan jo vääntöä jos haluaa pitää sen FPS:n siellä 144 korvilla kohtuullisilla graffoilla.

Töissä IPS ja himassa 144Hz.

Olisiko porukalla mielipidettä pelinäppäimistöistä +/- 100€ hintaluokassa. Olen jo pidemmän aikaa pyöritellyt päässäni, että vaihtaisin vanhan simppelin näppiksen vähän hifimpään ja kävin tänään taas hypistelemässä Powerissa joitain näppiksiä. Siellä iski oikein kunnolla tajuntaan vasta ero, mikä oikeasti on optisella ja mekaanisella näppiksellä. Tahtoo vaan tosiaan olla, että tuossa hintaluokassa joutuu hieman kompromisseja tekemään eli valinta on joko näppäinten laadun ja tuntuman tai lisäominaisuuksien välillä.

Ominaisuuksia mitä oikeastaan haluaisin olisi tuo mekaanisten näppäinten tarkkuus ja keveys, rannetuki ergonomisuuden takia ja multimedianäppäimet olisi kiva, joskaan ei pakollinen ominaisuus. Toki plussaa on sitten myös siisti ulkonäkö taustavalaistuksineen ja mahdollisesti makronäppäimet, vaikka ne nyt varmasti harvemmin olisivatkin käytössä. Powerissa tänään testailin Razerin Ornata Chromea, joka n. 90€ hintaisena oli kyllä tuntumaltaan varsin mainio ja hyvä rannetukikin löytyi, mutta muuten oli ominaisuuksiltaan hyvin pelkistetyn oloinen. Gigantin nettisivuja selatessa taas sattui silmään Logitechin G910 Orion Spectrum, joka hieman ylittää aiotun budjetin (129€), mutta näyttäisi ominaisuuksiltaan ja ulkonäöltään sopivan hakuun. Voisi huomenna käydä katsomassa löytyisikö liikkeestä ihan testattavaa mallia.

Onko noista parista mallista kokemuksia tai jotain muuta vastaavan hintaluokan mallia suositella?

Mulla on turtle beachin impact 100 ja oon ollut suht tyytyväinen tähän,melko edukas.

Olisiko porukalla mielipidettä pelinäppäimistöistä +/- 100€ hintaluokassa. Olen jo pidemmän aikaa pyöritellyt päässäni, että vaihtaisin vanhan simppelin näppiksen vähän hifimpään ja kävin tänään taas hypistelemässä Powerissa joitain näppiksiä. Siellä iski oikein kunnolla tajuntaan vasta ero, mikä oikeasti on optisella ja mekaanisella näppiksellä. Tahtoo vaan tosiaan olla, että tuossa hintaluokassa joutuu hieman kompromisseja tekemään eli valinta on joko näppäinten laadun ja tuntuman tai lisäominaisuuksien välillä.

Ominaisuuksia mitä oikeastaan haluaisin olisi tuo mekaanisten näppäinten tarkkuus ja keveys, rannetuki ergonomisuuden takia ja multimedianäppäimet olisi kiva, joskaan ei pakollinen ominaisuus. Toki plussaa on sitten myös siisti ulkonäkö taustavalaistuksineen ja mahdollisesti makronäppäimet, vaikka ne nyt varmasti harvemmin olisivatkin käytössä. Powerissa tänään testailin Razerin Ornata Chromea, joka n. 90€ hintaisena oli kyllä tuntumaltaan varsin mainio ja hyvä rannetukikin löytyi, mutta muuten oli ominaisuuksiltaan hyvin pelkistetyn oloinen. Gigantin nettisivuja selatessa taas sattui silmään Logitechin G910 Orion Spectrum, joka hieman ylittää aiotun budjetin (129€), mutta näyttäisi ominaisuuksiltaan ja ulkonäöltään sopivan hakuun. Voisi huomenna käydä katsomassa löytyisikö liikkeestä ihan testattavaa mallia.

Onko noista parista mallista kokemuksia tai jotain muuta vastaavan hintaluokan mallia suositella?
Oikeesti noissa nappituntuma on äärimmäisen tärkeä, eli ronki niin montaa kun onnistut ja sitten niistä valitset parhaimman. Mä päädyin tällä menetelmällä Razer Ornataan.

Oikeesti noissa nappituntuma on äärimmäisen tärkeä, eli ronki niin montaa kun onnistut ja sitten niistä valitset parhaimman. Mä päädyin tällä menetelmällä Razer Ornataan.

Tuo Ornata vaikutti kyllä tuntumalta aika helvetin hyvältä, vaikka tekniikka ei tainnutkaan ihan puhtaasti olla mekaaninen vaan jotain sen ja optisen väliltä. Pitää käydä räveltämässä noita Logitechin malleja, mutta jos eivät tunnu omalta niin Razerit ovat vahva vaihtoehto.

koitas räveltää tää turtle beach kans. Ei oo oikeastaan pahaa sanottavaa. Vaikkei puhdas mekaaninen olekaan, tuntuma silti tosi hyvä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Kysyin tätä toisessa ketjussa, mut sit sanoinkin et ei tarvii vastata, mut nyt olikin uusi xbox one x pirun halvalla 249e, et aattelin sittenkin hommata sen ja kyssäri ois siitä että Halo 5 ei toimi lähiverkon kautta. Mikä ihmeen verkko se pitää sit olla?

Kysyin tätä toisessa ketjussa, mut sit sanoinkin et ei tarvii vastata, mut nyt olikin uusi xbox one x pirun halvalla 249e, et aattelin sittenkin hommata sen ja kyssäri ois siitä että Halo 5 ei toimi lähiverkon kautta. Mikä ihmeen verkko se pitää sit olla?

Lähiverkko on siis local area network. Eli esim kaks xboxia linkattuna yhteen, mutta eivät ole netissä.

Ei vittu mä oon hölömö. :facepalm: Nyt vasta tajusin et lanittamista tarkoitit tuolla...

Mulla on kotona kiinteä laajakaista niin kai se Halo 5 sillä varmaan toimii, kun wikipediassa luki Halosta vaan et ei voi pelata lähiverkolla.

@Vilu lle isot kiitokset kun selvensit asian.

Ei vittu mä oon hölömö. :facepalm: Nyt vasta tajusin et lanittamista tarkoitit tuolla...

Mulla on kotona kiinteä laajakaista niin kai se Halo 5 sillä varmaan toimii, kun wikipediassa luki Halosta vaan et ei voi pelata lähiverkolla.

@Vilu lle isot kiitokset kun selvensit asian.

Joo, toimi kyllä perus laajakaistalla!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom