Pelivarustekeskustelu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Täälläkin klikkaillaan mx518:lla. Ostin tuon vuonna 2007 ja siitä asti ollut käytössä. Nykyäänhään tätä mallia ei saa mistään, mutta käytännössä sama hiiri mikä korvasi tämän on g400.

Tämä ketju on jo "ratkennut", joten jatketaan OT:lla :D
Joo, kyllähän pelaamiseen ultimate ratkaisu olisi 2560x1440 / 100hz näyttö, mutta niitä ei tälläö hetkellä ole käytännössä lainkaan saatavilla (jos ei halua jotain OC näyttöä, jonka toimivuudesta ja/tai kestävyydestä ei ole mitään takuita).

Toisaalta vaatisi myös todella tehokkaan koneen, että jaksaa hyvillä asetuksilla pitää uusissa peleissa jatkuvan 100+ FPS 2560x1440 resolla.
Mulla tuo 2560x1440 näyttö on IPS paneelilla, eli värit toistuu todella nätisti, eli pelit kyllä näyttää todella hyvältä ja oma kone jaksaa hyvin pitää tarvittavan 60fps vakaana.

Nämä on aina niitä valintoja, joissa on hyvät ja huonot puolet. Itsekin arvoin pitkään, että 1080p nopea näyttö vai 1440p hyvillä väreillä / kuvanlaadulla, mutta 60hz.
Itse arvoin tätä asiaa todella kauan myös, mutta kyllä parin kaverin 120Hz näytöt nähtyä tulin siihen tulokseen että se on mun valinta. Itse päädyin ostamaan BenQ XL2411T, jota mainostetaan 120Hz ja joskus 2ms, mutta on oikeasti 144Hz ja 1ms (GtG). Tuohon kun heitti tämän arvostelun asetukset niin kuva on varsin muikea ja värit elävät. Pelkästään Windows 8 modern UI avaamisen animaatiossa on naurettava ero sulavuudessa vs. 60Hz, se oli vain niin silmiin pistävä ero että oli pakko mainita.

Frendeillä on siis parillakin XL2420T, mutta siinä on korkeintaan "parempaa" hipaisukytkimet näyttömoodeille, OSD säätörulla, sekä enemmän liitäntöjä + USB paikkoja. Muuten tuo XL2411T on jopa kliinimpi ulkonäöltään, säädöt saa kuitenkin samat kuin 2420T (profiilien vaihto näytön alla olevista napeista), mutta näyttö on muuten joka osa-alueella parempi. Eli jos nyt ei väkisin tarvi näytössä hipaisukytkimiä, eikä DP portteja, eikä USB:tä, niin ei ole syytä valita XL2420T tuon XL2411T sijaan.

Tosiaan noita QHD 120Hz+ näyttöjä saa vain jostain kaukoidästä, ja ovat tosiaan jotain haxoroituja eikä tarjota (joskus oli) pixel perfect takuuta. Palauta siinä nyt sinne näyttöäs, ja näytön ylikellottaminenkin ei voisi vähempää kiinnostaa plus ilmeisesti osalla alkaa joskus tulee jotain häikkää.

Nykykoneella kun kuitenkin esim. BF3 pyörii nätisi Ultralla niin että FPS kipuaa usein yli sadan eli hyötyy noista extra Hz vs. 60Hz. QHD + 120Hz vois tehdä vähän tiukkaa saada FPS reippasti yli 60 että hyötyis tuosta Hz. :D Monessa pelissä voi tietenkin jotain täppää tiputtaa ilman että kuva juuri muuttuu mutta FPS nousee roimasti. BF3 yksi noista, voisi säätää illalla vähän enemmän High puolelle noita graffoi kun kuva ei Ultralla aivan kamalasti parane ja tasan ~144 FPS olisi aika nannaa. Eiköhän noita lähiaikoina ala valumaan, siis QHD 120Hz+.

Mä pelailen itse melko paljon RTS ja muita strategiapelejä, joten lähinnä siitä syystä päädyin mieluummin isoon näyttöön + resoluutioon kuin maksimaaliseen refresh rateen.
Jos olisi liikaa pöytätilaa niin FPS yms. pelejä varten saisi olla toinen näyttö, jossa 100+ hz :D

Ei tosiaan varmaan enää kauan kestä, että saadaan isolla resolla + isoilla hz luvuilla varustettuja näyttöjä. Aikaisemminhan ongelmana on ollut myös signaalin siirto, mutta display port pitäisi kyllä mahdollistaa paljon paremmat kombinaatiot kuin esim. hdmi.

Korean pojat myy tosiaan tällä hetkellä vaikka mitä OC ultra haxorz näyttöjä, mutta itse en viitsi sellaisten kanssa riskeerata :D

Mulla tämän hetkinen näyttö on tämä:
68,6 cm:n (27 tuuman) Dell UltraSharp U2713HM -LED-näytön tiedot | Dell

Ei ole millään kriteerillä varsinainen pelinäyttö (eikä se pelkästään siinä käytössä olekaan), mutta kyllä tuo omaan käyttöön toimii jopa FPS peleissä.

Uh, uusin pelivaruste, Logitech G700s hiiri.

164782-500x284.webp

Ollut nyt lauantaista asti, ja tähän mennessä varsin tyytyväinen. Voi ladata samalla kun sitä käyttää, ja jos ei halua niin voi ostaa vaan ladattavia AA paristoja ja vaihtaa hyvin helposti. Mukana tulee aika laadukas Sanyon Eneloop paristo, pitääpi ostaa pakkaus lisää noita ja laturi.

Rulla on varsin loistava, ja toimii kyllä nuo ylimääräiset napit hyvin vaikka yleensä en käytä missään hiiressä enempää kuin left/middle/right. Nyt on peli ja Windows profiili tehty, jossa eroina mm. että toisessa napit vaihtaa DPI ja toisesssa volumea yms. semmosta.

Sopiiko tähän keskusteluun pelituolit?

Tuollaisesta kellään kokemuksia? :
http://www.playseat.com/shop/eu/wl/playseat-challenge-seats/playseat-challenge-racing-seat.html

Kevytrakenteinen, kokoontaitettava ja paljon säätömahdollisuuksia pystystä ajoasennosta miltei F1-makuuasentoon.
Tuon kaveriksi Logitech Driving Force Gt ja pleikkariin kiinni.
On kokemusta, frendillä moinen on ja pitkät tovit on tullut ajeltua tuolla. Onhan se helevetin hauskaa, ja tuntu olevan laadultaan hyvä, tosin kaverin mallissa tahto liukua ratti hiljalleen alaspäin. Kai tuo oli vain sen kappaleessa ja vika ja tuskin vaikea fiksaa.

Mukana tulee aika laadukas Sanyon Eneloop paristo, pitääpi ostaa pakkaus lisää noita ja laturi.

Nuo on muuten oikeasti todella hyviä. Mulla on 4kpl AAA ja 4kpl AA noita jatkuvassa käytössä (niin, että pari on aina käytössä ja loput latauksessa) ja ovat toimineet moitteettomasti jo kauan. Vanhin paketti taitaa olla 3 vuotta vanha.
Varaus pysyy hyvin vaikka olisivat pitkän aikaa käyttämättä. Nuo on mulla siis esim. kuulokkeissa käytössä. Ovat vähän perus ladattavia paristoja hintavampia, mutta ovat kyllä hintansa arvoisia.

tv

Sitä lähdin kyselemään, nyt kun ps4 "rauta" on julkaistu niin voiko joku fiksumpi kertoa minkälaisen tv:n se vaatii jos siitä nyt haluaa ne parhaimmat grafiikat irti.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Uh, uusin pelivaruste, Logitech G700s hiiri.

katso liitettä 100675

Ollut nyt lauantaista asti, ja tähän mennessä varsin tyytyväinen. Voi ladata samalla kun sitä käyttää, ja jos ei halua niin voi ostaa vaan ladattavia AA paristoja ja vaihtaa hyvin helposti. Mukana tulee aika laadukas Sanyon Eneloop paristo, pitääpi ostaa pakkaus lisää noita ja laturi.

Rulla on varsin loistava, ja toimii kyllä nuo ylimääräiset napit hyvin vaikka yleensä en käytä missään hiiressä enempää kuin left/middle/right. Nyt on peli ja Windows profiili tehty, jossa eroina mm. että toisessa napit vaihtaa DPI ja toisesssa volumea yms. semmosta.

Mikäs hiirimatto sulla on ton kanssa ja onko suositella mitään? Tässä juuri rakentelin uuden tietokoneen ja samalla tarkoitus päivittää näyttö, hiiri + matto. Näytöksi ajattelin Asuksen 24" 144hz näyttöä ja hiireksi tuota samaa. Ongelma on sitten se matto, kelasin alumiinista superohutta, mutta onko jotain parempaa?

Mikäs hiirimatto sulla on ton kanssa ja onko suositella mitään? Tässä juuri rakentelin uuden tietokoneen ja samalla tarkoitus päivittää näyttö, hiiri + matto. Näytöksi ajattelin Asuksen 24" 144hz näyttöä ja hiireksi tuota samaa. Ongelma on sitten se matto, kelasin alumiinista superohutta, mutta onko jotain parempaa?
Ei kokemusta noista alumiinisista. Superohut mulla on ollu yks, oli Razerin Sphex mutta enpä voi suositella kun se pohjan "kiinnitys" lähtee kulumaan aika nopeasti.

Tällä hetkellä mulla on Ulti-mat merkkinen, jonka paksuus on 2mm. Kovaa muovia pinta. Plussaa koosta, mutta ei kuitenkaan liian iso. Malli siis Solid X3:
Ulti-mat SOLID X3 - muovipäällysteinen taipuisa hiirimatto. | Pelaajille / vaativaan käyttöön | Hiirimatot | Verkkokauppa.com
Mä olen pitänyt tosi paljon, mutta noi on hyvin mielipideasioita.... :)

Ei kokemusta noista alumiinisista. Superohut mulla on ollu yks, oli Razerin Sphex mutta enpä voi suositella kun se pohjan "kiinnitys" lähtee kulumaan aika nopeasti.

Tällä hetkellä mulla on Ulti-mat merkkinen, jonka paksuus on 2mm. Kovaa muovia pinta. Plussaa koosta, mutta ei kuitenkaan liian iso. Malli siis Solid X3:
Ulti-mat SOLID X3 - muovipäällysteinen taipuisa hiirimatto. | Pelaajille / vaativaan käyttöön | Hiirimatot | Verkkokauppa.com
Mä olen pitänyt tosi paljon, mutta noi on hyvin mielipideasioita.... :)

Ooorrait , thanks :) Mä pistän ton saman, kun kerran toimii. Tälla vanhalla hiirellä oli joku hieman rosoinen "pelimatto", joka pomputti kursoria ihan miten sattui johtuen siitä pinnasta. Ajattelin kun tossa on vielä muutama tuhat dpi:tä enemmän, että ei varmaan paljoa diggaile, jos löytyy jotain epätasaisuutta matosta.

Allsopin pisaramatto, muuta ei tarvitse. Oma taitaa olla jo kymmenen vuotta vanha, eikä jää frägit tai pisteet mistään matosta kiinni.

Jaha. Asus julkaisi sitten eeppisimmän pelimonitorin, YLIVOIMAISESTI!

ASUS ROG Swift PG278Q

p1.jpg

• 120+ Hz fast refresh rate and 1ms response time for ultra-smooth gaming