Pelivarustekeskustelu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ei nyt haulla löytänyt niin ajattelin tämmöisen tehdä jossa tarkoituksena keskustella pelivarusteista kuten hiireistä, näppäimistöistä, konsolin ohjaimista yms. Itse pitäisi nyt ostaa uusi "pelihiiri" kun vanha hyökkäsi kimppuun jolloin se piti taltuttaa eikä toimi enää :face: Löytyykö vinkkejä hyviin hiiriin?

Itellä Microsoft Sidewinder X8? tai joku. On ollut hyvä, parisen vuotta käytössä. Painoakin voi säätää :puntti:

Mulla on tuo:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/48711/cmnhf/Razer-Abyssus-Gaming-Mouse-pelihiiri

Ei mitään turhaa nappia tai härpäkettä, ainoastaan erittäin hyvin ja tarkasti toimiva hiiri, jossa myös manuaalisesti vaihdettava dpi 450/1800/3500.

Eli jos ei halua mitään 20 napin ihmettä, niin tuo on hyvä valinta.

edit:
niin ja mattona mulla on tuon kanssa tämä:
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...hiirimatto-pelaajille#tab-product-description

Tuo on siitä hauska, että siinä on kaksi eri puolta. Toinen nopeampi, toinen tarkempi.
Lisäksi hyvän kokoinen, eli mahtuu heiluttamaan sitä hiirtä vähän isommallakin liikeradalla.

Itellä oli tämmöinen: OCZMSEQRD_22874-2.webp mutta noita ei taideta myydä enää missään, on varmaan 5v vuotta. Nykyään sitten tämä joku logitechin normaali aivan romu hiiri ja uutta tarvitsisi mahdollisimman pian! Noista matoista en osaa sanoa mitään, miten ne edes vaikuttaa? Itsellä aivan normaali Carlsbergin "muovikangas" matto :D

Meinasin tämmöisen hakea: http://www.gigantti.fi/product/peli...nepelit/CYBRAT3MOUSE/cyborg-r-a-t-3-pelihiiri mikäli mitään parempaa hinta=laatu suhteeltaan ei tule vastaan. Tuo on vaan kyllä aika kallis. Itse aikoinaan maksoin tuosta pelihiirestäni alle 30e uutena. RIP :D

Vaikken enää pelaakkaan niin aina olen halunnut et on hyvä hiiri, tälläisen hommasin mx518 tilalle.

http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-deathadder

Sopii isoon käteen imo hyvin ja on helvetin tarkka, ei nitise eikä natise. Mulla on kyllä joku muu kuin 2013 malli ku tässä on siniset valot.

Ja varsinkin tuo letku mikä tästä lähtee on laadukas se ei ole sellainen kuminaru vaan toi oikeasti kestää vähän liikutellakkin.

Meinasin tämmöisen hakea: http://www.gigantti.fi/product/peli...nepelit/CYBRAT3MOUSE/cyborg-r-a-t-3-pelihiiri mikäli mitään parempaa hinta=laatu suhteeltaan ei tule vastaan. Tuo on vaan kyllä aika kallis. Itse aikoinaan maksoin tuosta pelihiirestäni alle 30e uutena. RIP :D

Muotoilu lähinnä sci-fi avaruusalus. Kallis? Noi hiirethän on nykyään puoli-ilmasia. Mun Razer maksoi aikoinaan 110 €. Oli silloin ainut ainut pelihiiri, myöhemmin tuli Logitechin G3, joka oli paska.

On-topic: Nykyään mennään ihan padillä, nyt kyllä himoittais kokeilla BF2 tai Cs 1.6 josko vielä lähtis :D

On-topic: Nykyään mennään ihan padillä, nyt kyllä himoittais kokeilla BF2 tai Cs 1.6 josko vielä lähtis :D

Mäkin pelaan suurimmaksi osaksi XBOX 360:n langallisella ohjaimella. On jotenkin rennompaa ja yksinpeleissä ei tarvitse niin välittää siitä tarkkuudesta padi vs hiiri.
Hyvä softa padin kylkeen on muuten Xpadder. Sillä saa siis emuloitua hiiri+näppis komentoja padi käyttöön sellaisissa peleissä, joissa ei natiivi tukea peliohjaimelle ole. Tuo on ainakin Xbox ohjaimen kanssa aivan loistava.

edit:
Strategia pelit yms. toki edelleen näppis+hiiri kombolla, niihin ei padi sovi :)

Mäkin pelaan suurimmaksi osaksi XBOX 360:n langallisella ohjaimella. On jotenkin rennompaa ja yksinpeleissä ei tarvitse niin välittää siitä tarkkuudesta padi vs hiiri.
Hyvä softa padin kylkeen on muuten Xpadder. Sillä saa siis emuloitua hiiri+näppis komentoja padi käyttöön sellaisissa peleissä, joissa ei natiivi tukea peliohjaimelle ole. Tuo on ainakin Xbox ohjaimen kanssa aivan loistava.

edit:
Strategia pelit yms. toki edelleen näppis+hiiri kombolla, niihin ei padi sovi :)

Itsekkin tulee pelattua monia pelejä PS2 ohjaimella. Lähinnä siis Assassin's Creedejä yms. mitä on parempi padilla pelata.

Muotoilu lähinnä sci-fi avaruusalus. Kallis? Noi hiirethän on nykyään puoli-ilmasia. Mun Razer maksoi aikoinaan 110 €. Oli silloin ainut ainut pelihiiri, myöhemmin tuli Logitechin G3, joka oli paska.

Näyttäähän tuo kuvassa aivan hirveältä, mutta kaverilla on tuommoinen ja aika hyvin istuu käteen. Kyllä mun mielestä on aina saanut hyvän hiiren alle 30e hintaan.

Itsekkin pelaan 1,6 ja siinä juuri tuo vanha hiiri hajosi ja tämmöisellä romulla siitä ei tule mitään :D Rankki huonontunut jo 3 --> 472 ...

Kellään kokemuksia mikä olisi tämän hetken paras valinta pelihiiri-tsydeemeistä PS3:lle? Ei vaan millään natsaa mun online -pelaaminen originaaliohjaimen tateilla, ei kerkee kääntymään ennenkuin on jo delannut pelissä. Yrittänyt kyllä googlailla noita hiirisysteemejä mutta ei nyt mulle auennut oikein mikä olisi kannattavaa hommata ps3:lle.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Itsellä nyt:

Matto: Ulti-mat Solid X3 - on hyvä! Tykkään aivan pirusti, ja toi 380mm leveys on loistava.

Hiiri: Steelseries *köh*Diablo*köh* hiiri (nerd-on... 2,694,139 klikkiä takana, 10 miljoona pitäisi kestää) - hyvä perushiiri... mutta kyllä kun pari edellistä oli langattomia niin kytiksessä on vaihto, ehkä Logitech G700s...

Näppis: Logitech G510 - tästä kyllä pidän, tuntuma hyvä ja mm. medianapit hyvät, etenkin volume rulla... G-näppäimiä en käytä, ehkä oikeasti pitäis bindaa niihin jotain, oli se sitten vaikka vaan Windows shortcutteja. Näyttöä jopa käytän.

Headset: Steelseries *köh*Diablo*köh* headset - perustuu siis varsin suosittuun Siberia V2, toi normi Sibera on paljon halvempi ja hintaansa kyllä varsin hyvä. Itsehän maksoin tietty Blizzard ekstraa.... :jahas:

Eipä varmaan oo tulossa muuta uutta kuin hiiri, kun löytyy hyvä langaton. Langattomuuden viiveisiin sanon vaan että pitäisi olla nykytekniikalla alle 1ms, ja tuohon kun hankkii pelaamiseen suunnitellun näytön (input lag, GtG, 120Hz+) niin saa jo takaisin menetetyn millisekunnin ja vähän jopa takaisinkin.

Näyttäähän tuo kuvassa aivan hirveältä, mutta kaverilla on tuommoinen ja aika hyvin istuu käteen. Kyllä mun mielestä on aina saanut hyvän hiiren alle 30e hintaan.
Mulla oli tuosta 9-versio. Eli tämä: http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...z-R-A-T-9-Wireless-Mouse-pelihiiri-mattamusta

Sanon oli, koska ensimmäinen kappale jonka hain oli fyysisesti rikki heti pakasta vedettäessä, ja kun sain uuden siinä ilmeni helvetisti ongelmia optiikan kanssa. Harmi, koska hiiri oli ehkä käteen paras mitä koskaan omistanut... olis ehkä pitänyt kolmas testata, ihan siksi että kaverilla on moinen (tosin 7) ja toiminut moitteetta kuten monella muullakin.

Tuota Cyborgia ennen mulla on taas Razer Mamba, ensimmäinen versio sillä nythän on uusi versio jo ulkona. Oli varsin mukava käteen, hyvä käyttää, mutta siinäkin sekosi lopulta optiikka jota ennen alkoi irtoamaan kaikki kumiosat.

Noi optiikka ongelmat ei johtunut muuten mistään hiuksista tai roskasta, vitun paska säkä vain ollut.

Itsellä

Hiirimatto: QPAD CT Large Pro Gaming Mousepad, Battlefield 3 - Back to Karkand Edition sekä Razer Goliathus Standard Control - Fragged Edition - Näiden välillä pientä arvontaa kummasta enemmän pidän. Qpad ollut huomattavasti kauemmin ja hyvin kyllä palvellut.

Hiiri: SteelSeries Sensei - Itse pidin entisestä hiirestä, Razer Imperator, enemmän. Eli SteelSeriesin voisin kuvitella myyväni eteenpäin. Kuitenkin ihan hyvin toiminut hiiri.

Näppäimistö: Logitech G19 - Hyvä näppis, ei oikein mitään pahaa sanottavaa. Näyttö ihan näppärä värillinen, jos sille vain käyttöä keksii. En myöskään ole käyttänyt G-näppäimiä oikeastaan yhtään.

Headset: Creative Fatal1ty Gaming Headset - Perus headset. Toimii kuten pitää ja mielestäni Fatal1tyissä hyvin laadukas mikki. Vaihtamassa kuitenkin todennäköisesti Razerin Tiamatteihin seuraavaksi.

Itsellä

Hiirimatto: QPAD CT Large Pro Gaming Mousepad, Battlefield 3 - Back to Karkand Edition sekä Razer Goliathus Standard Control - Fragged Edition - Näiden välillä pientä arvontaa kummasta enemmän pidän. Qpad ollut huomattavasti kauemmin ja hyvin kyllä palvellut.

Hiiri: SteelSeries Sensei - Itse pidin entisestä hiirestä, Razer Imperator, enemmän. Eli SteelSeriesin voisin kuvitella myyväni eteenpäin. Kuitenkin ihan hyvin toiminut hiiri.

Näppäimistö: Logitech G19 - Hyvä näppis, ei oikein mitään pahaa sanottavaa. Näyttö ihan näppärä värillinen, jos sille vain käyttöä keksii. En myöskään ole käyttänyt G-näppäimiä oikeastaan yhtään.

Headset: Creative Fatal1ty Gaming Headset - Perus headset. Toimii kuten pitää ja mielestäni Fatal1tyissä hyvin laadukas mikki. Vaihtamassa kuitenkin todennäköisesti Razerin Tiamatteihin seuraavaksi.
Heh, taitaa mun hiiri olla vaan brändätty Sensei. Pidän kans, mutta paremiakin ollut ja vaihtui vain edellisten kolmen hajoamisen myötä. Hyvä perus(peli)hiiri.

Mulla toki simppelimpi näyttö, mutta tullut siinä käytettyä ainakin sekuntikelloa (aamulla kananmunat kattilassa :lol2:), FRAPS:in seurantaa, ja mielenkiinnosta suoritin/muisti -kuormitusta. Mun mielestä jotkin lämpöjä seuraavat softat taitaa tuohon myös tunkee infoa? En ole Googlannut, se voisi olla ihan kätevää jos taas tulee kelloteltua enemmän jossain välissä. Tahtoo tää mun kivi käydä niin saatanan kuumana kellottaessa, taitaa tosin johtua siitä että käytän pitkälti automaattisia volttinostoja jotka useimmiten on liikaa. Cooleri kuitenkin varsin järeä Phanteks PH-TC14PE (paino 970g) kahdella 140mm tuulettimella.

Heh, taitaa mun hiiri olla vaan brändätty Sensei. Pidän kans, mutta paremiakin ollut ja vaihtui vain edellisten kolmen hajoamisen myötä. Hyvä perus(peli)hiiri.

Mulla toki simppelimpi näyttö, mutta tullut siinä käytettyä ainakin sekuntikelloa (aamulla kananmunat kattilassa :lol2:), FRAPS:in seurantaa, ja mielenkiinnosta suoritin/muisti -kuormitusta. Mun mielestä jotkin lämpöjä seuraavat softat taitaa tuohon myös tunkee infoa? En ole Googlannut, se voisi olla ihan kätevää jos taas tulee kelloteltua enemmän jossain välissä. Tahtoo tää mun kivi käydä niin saatanan kuumana kellottaessa, taitaa tosin johtua siitä että käytän pitkälti automaattisia volttinostoja jotka useimmiten on liikaa. Cooleri kuitenkin varsin järeä Phanteks PH-TC14PE (paino 970g) kahdella 140mm tuulettimella.

Juuh, ite käyttänyt ihan kellona ja taisi joskus olla Battlefield 3 erillinen softa, mistä näki erilaista infoa pelistä. Guild Wars 2 ei edes tarvinnut ladata mitään, kun tuli automaattisesti kans ihan näppärän oloinen ohjelma mukana. Youtubestakin pitäis videoita pystyä katselemaan tolla, mutta toisaalta katon niitäkin videoita mieluummin ihan kunnon näytöltä kuin tosta näppäimistöstä :D Itellä tahtoo kuumentua näyttis Bf pelatessa, ylikellotettuna. Jossain 80 asteessa max. käy. Prossun lämmöistä ei mitään käryä, mutta luulis tällä pärjäävän ihan hyvin: Scythe

Aivan, GW2 tulikin tosiaan infoa, olin unohtanut! :) Pitääkin tutkasta toi BF3 palikka, melkein ainoa peli mitä tällä hetkellä pelaan.

Näyttikselle 80C ei kyllä edes ole vielä huiman korkea, ne kestää lämpöä aika saatanasti ja tuntuu että default tuulettimen asetukset ei hyrrää kovin korkeilla tasoilla kunnes menee aivan överiksi lämmöt. Mun pränikkä Matrix HD 7970 Platinum pyörii kans tuolla 80C.

Mulla tällänen: Gigabyte AMD Radeon 7950

Tuolla windforce-jäähyllä ei kyllä pitäiskään kovin helpolla tulla ongelmia ja onhan tuo hyvin toiminut :)
Battlefieldiä pelaan siinä high/ultra sekotuksella muistaakseni.

Edit: http://www.timisoft.gr/g19_bf3.html Tuossa vasemmalla noita kuvia millaselta näyttää tuo G19 app. Aika helposti tuntui löytyvän G510 myös.
Ainakin tuossa pitäisi olla: http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654489568667585/

Tai no... en löytänyt ite tuolta muuta kuin tuon G19, vaikka lukeekin että kaikille G-sarjan näppiksille..

g500 hiiri, g110 näppis ja allsop hiirimatto. Mekaaninen näppäimistö pitäisi vielä ostaa. Lisäksi monitoreina 2x 32". Mitään konsoliohjaimia tähän talouteen ei tule. Olen pc fägäri hautaan asti.

g500 hiiri, g110 näppis ja allsop hiirimatto. Mekaaninen näppäimistö pitäisi vielä ostaa. Lisäksi monitoreina 2x 32". Mitään konsoliohjaimia tähän talouteen ei tule. Olen pc fägäri hautaan asti.

Kyllä konsoliohjain tiettyihin peleihin paremmin sopii, vaikka kuinka olisi PC pelaaja ;)
Esim. tällä hetkellä mulla pelattavana Assassin's Creed 3 ja en kyllä missään nimessä pelaisi sitä näppiksellä ja hiirellä. Ei mitenkään sovi tuollaiseen peliin.

Mulla on muuten aiemmin mainittujen lisäksi myös Rosewillin RK-9000BL mekaaninen näppis. On ainakin omaan käyttöön loistava.
Ei mitään "hienoja toimintoja" vaan ihan perusnäppis, mutta hyvä sellainen.

hommaa zowie ec1 hiiri. paras mitä testannu, fps-peleihin siis. Itellä razer deathadder ja mattona qpad ct large. Sit ku jaksaa ni vois hommata uudeks matoks jonkun Steelseries qck limited editionin. Headset fatality, mutta hommaan todennäkösesti plantronicsin 780.

itte oon aina suosinu Logitechia. Aikasemmin oli mx510 monta vuotta eikä se ees menny rikki, mutta varmuuden vuoks vaihoin joku neljä vuotta sitten seuraavaan malliin mx518. Tää on just sellanen kestävä ja luotettava perushiiri, jonka jälkeen ei taas tarvi moneksi vuodeksi miettiä uutta hiirtä. Kannattaa ehkä ostaa kaksi, ko siinä vaiheessa kun se ensimmäinen menee käyttökelvottomaks, niin sitä mallia ei varmaa enää myydä. Maksaa vissiin jotain 40e riippuen kaupasta.

Tykkään tosta muotoilusta, kun se täyttää hyvin kämmenen ja on muutama lisänappi, mutta ei liikaa. Esim noita eteen ja taakse nappeja hiiressä tulee peukalolla käytettyä sivustoja selaillessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom