Pelastusopisto

Olen pyrkimässä pelastuopistoon. Nyt kaipaisinkin treenivinkkiä.

Eli opiston lihaskunto vaatimukset

Penkki 45kg/1min toistojen määrä. minimi 25/krt nyt menee siinä +30/krt
kyykky 45kg/1min toistojen määrä minimi 23/krt nyt menee just 25/krt
vatsa 1min toistojen määrä, minimi 34 nyt menee +43/krt
leuat ei aikaa, minimi 6/krt nyt menee siinä 14/krt

Eli vielä olisi kk aikaa treenata testeihin. Tarkoitus olisi saada testeistä yksi irtopiste tuloksia parantamalla. Erityisesti kaipaisin apua kyykkyyn. En oikein löydä sellaista hyvää treeniä, millä saisi tuon kyykyn tekniikan kohdalleen ja lisää kestävyyttä. Jos jollain on hyvä ohjelma jolla saisi noita tuloksia parannettua, niin otan vastaan ja kiitän ja kumarran. :worship:

En tiedä onko mitään järkee mutta kyykyssä vois tehdä esim. 1 viikon, 15 toistoilla, 2.viikon 10 toistoilla, 3.viikon 5 toistoilla ja loppu päivinä hinkutat 1min sarjoja tolla 45kg..

Jouko Ahola: "Lajitreeneissä nostelen 25kg raskaampia kiviä kun kisoissa. Eihän ne kivet kisoissa sitten tunnu missään ja palautuminen seuraavaan kisaan on paljon nopeampaa."

Et paljoa enään ehdi treenaamaan. Itse lisäisin 5kg jokaiseen liikkeeseen parin viikon ajaksi, minkä jälkeen tekisin suorituspainoilla viikon ja perään viikko/puoli viikkoa lepoa ennen suorituksia. Älä tee sarjoja aivan loppuun eli jätä toisto varastoon. Panosta eniten niihin liikkeisiin ja treeneihin missä haluat eniten kehittyä. Venyttele päivittäin, syö Paljon! ja nuku 8-9h yössä.

No miten meni testit? Itelläkin ois tarkotus intin jälkeen pelastusopistoon hakee.
Minkälaisia muita vaatimuksia tai testejä tuonne on??

pelastusopiston sivulta löytyy paljon infoa noista hakuvaatimuksista yms. mutta nuo lihaskunto jutut on aika pieni osa niistä pisteytyksistä.

Joo ei ne pisteet pelkästää niistä kuntotesteistä tuu.. Eikö esim. ne jotka on ollut työelämäs ja sairaanhoitajana saa ihan kohtuu paljon pisteitä ku hakevat tonne? Se täs vähä huolestuttaa ku tonne Kuopioon pitäs intin jälkeen pyrkiä, eikä oo tarpeeks ollu työkokemusta tai aiempaa alan kokemusta et sais niitä pisteitä. Kaiken lisäks amatsun päästötodistus on paska.:kippis1:

Jep jep, en kyllä loista noissa testeissä kunto-osioissa ollenkaan. Toivon mukaan testit menee läpi (cooper ja uinti), lisä pisteet jätän kovimille jätkille :worship:
Omat pisteet tähän mennessä romutesti (0,5p :nolo: ) koulutodistuksesta (5p), työkokemuksesta(3p) ja VPK:sta(1p), loput sitten kalastan psykologisista ja mahdollisesta ainekirjoituksesta. Kannattaa tosiaan alalle aikovat ilmoittautua paikallisen letkunvetokerhon (VPK) riveihin. Vuoden kun on hälytysosastossa mukana niin siitä saa jo yhden irto pisteen, mikä voi olla ratkaiseva.

Helsingin pelastuskoulussa saa lisäpisteitä vissiinkin 6, kun on lähärin tai sairaanhoitajan paperit. Opistosta saa lisäpisteitä tietysti amk- ja siitä ylemmistä koulutuksista. Kannattaa tosiaan panostaa siihen kouluun. Mulla ei olisi mitään asiaa tonne kouluun ilman hyvää tutkinto todistusta (keskiarvo 4)
jolla saa 5p. Tutut jotka on käynneet opiston, on päässyt ammattipuolelta sisään 11,5 p ja he ovat joutuneet huonolla todistuksella ottamaan kaikki tarjolla olevat pisteet kuntotesteistä. Ei tietenkään mikään huonojuttu, päin vastoin.

Katos löyty näköjään vanha ketjuni...

Elikkäs Opistolla on tullu vietettyä jo 1v. Enää on jäljellä kevät koulutusta (III viivan äijä) =).

Olin 2 vuotta sitten samoissa testeissä. Jäin psykologisissa rannalle siinä SUURESSA kysymyksessä.
Tyhmä kun oon en kyselly tutuilta prankkareilta/poliiseilta vinkkejä, tuun katumaan lopun ikäni.
Fyysiset testit oli yllättävän "kevyitä", vaikkakin penkki jäi alle maximin.

Olin 2 vuotta sitten samoissa testeissä. Jäin psykologisissa rannalle siinä SUURESSA kysymyksessä.
Tyhmä kun oon en kyselly tutuilta prankkareilta/poliiseilta vinkkejä, tuun katumaan lopun ikäni.
Fyysiset testit oli yllättävän "kevyitä", vaikkakin penkki jäi alle maximin.

Mikä yksittäinen kysymys on noin ratkaiseva?

HÄHÄHÄHÄHÄÄÄ!!! Mitä maksat?
Noei, psykologian laitos on vaihtunut, eli on uudet pyykkiset testit/kyssärit. Vanha "seesam" ei enää toimi.

Back
Ylös Bottom