Eikös se ole niin, että täysi-ikäistä ja täysijärkistä henkilöä koskevia terveystietoja EI SAA ANTAA KELLEKKÄÄN, ellei henkilö anna itse siihen lupaa? Eli niitä tietoja ei saisi antaa edes lähisukulaisille (esim. äiti, isä), ellei sitä lupaa ole. Kuolemantapaus (tai taju kankaalla kuolemankielissä oleminen) on sitten ehkä eri asia ja siinä ei edesmenneeltä potilaalta enää kysellä lupia.
Tällä ICE -koodilla henkilöllä on itse mahdollisuus vaikuttaa siihen, kelle hän antaa luvan tietää asioista (oli se sitten lähiomainen, oma kumppani, oma ystävä). Henkilö itse voi arvioida samalla myös sen, kuka näistä ICE -henkilöistä on se, joka mahdollisesti tietää eniten hänen mahdollisista sairauksistaan yms.
Tällä ICE -koodilla henkilöllä on itse mahdollisuus vaikuttaa siihen, kelle hän antaa luvan tietää asioista (oli se sitten lähiomainen, oma kumppani, oma ystävä). Henkilö itse voi arvioida samalla myös sen, kuka näistä ICE -henkilöistä on se, joka mahdollisesti tietää eniten hänen mahdollisista sairauksistaan yms.