Pelaavia mimmejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

Halo

Moderaattori
Mode
Ikä
39
Tuli mieleen kun juteltiin Iyarin kanssa tuolla pelipuolella KH2:sesta, että löytyyköhän mimmeistä useampikin pelaava mimmi?

Itse starttailin joskus veljen Amigalla, siirryin PClle hakkaamaan Doomia ja Mortal Kombatia, nykyään omistan Pleikan ja Boxin. Suosikkeja on Final Fantasyt, Kingdom Heartsit, Tomb Raiderit (Lara on mun idoli :haart: )Resident Evilit ja Silent Hillit.

Ostan oikeestaan vaan 'ennestään tuttuja' pelejä, kuten pelisarjojen jatko-osia yms, ja tällä hetkellä FFXIIn odotus on kova. Tiltin myyjä sanoi, että se tulee Suomeen vasta ensi vuoden puolella :(

Nyt pelaavat mimmit, kädet ylös ja kertokaa mitä pelaatte!

ps. Järjestetään mimmi-Tekken-turnaus tai jotain :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ja mä kun luulin, että nimimerkki riittäisi paljastamaan mut pelinörtiksi :D.

Zone-sarja -42%
Kyllähän sitä pelataan - pc:llä ja Xbox 360:llä. Itse tykkään eniten roolipeleistä (Dungeon Siege, Kameo, Oblivion, Tomb Raiderit pc:llä) ja strategisista sotapeleistä, jossa pääsee leikkimään "jumalaa" ja käskyttämään sotajoukkoja (vanha kunnon Command & Conquer -sarja on edelleen paras). Ja tottahan kaikki rakennuspelit (Age of Empires, vanhat Warcraftit, Caesar jne.) uppoavat. Boxille on nyt tulossa lupaavia rakennuspelejä - ensi vuonna! Vähänkö odotan. Ja se X06:ssa julkistettu Halo Wars - niin mun peli! Ja Doomiahan pääsee nyt pelaamaan myös Xbox 360:llä kun sen saa ladattua Xbox Live Marketplacesta arcade-pelinä!

Olen peliaddikti, mutta yritän säännöstellä: välillä vietän pitkiäkin aikoja pelaamatta. Tämä sen vuoksi, että kun aloitan pelaamisen, voi hurahtaa parikin viikkoa putkeen, ilman taukoja - välillä vain töissä käyden ja pari tuntia nukkuen. Silloinkin ajattelen pelaamista, kutkuttavia tehtäviä, uneksin peleistä, ratkaisuista jne. Himo pelaamiseen on valtava.

En ole vain peliaddikti. Sama addiktio näkyy myös kirjojen ja elokuvien kanssa: kirja on pakko lukea alusta loppuun. Leffoja voin myös ahmia useita putkeen - voin vietää päiväkausia fantasiamaailmassa.

Tämä ei välttämättä ole paha asia: viihteen ahmiminen on tapa rentoutua. Aktiivinen, puuhakas ihminen ei kykene pysähtymään hyvällä omalla tunnolla, ellei ole jotain tekemistä - jotain joka vie ajatukset pois pelkästä "olemisesta". Viihde tuo tietyllä tapaa henkireiän omaan elämään - silloinkin kun se vie kaiken vapaa-ajan!

Olen jo työnpuolesta tekemisissä pelimaailman kanssa ja siksi pääsy mm. tuleviin peleihin onnistuu. Peli-ilta mimmeille - anybody?

Teininä tuli aina pelattua homm3:sta sellaiset 16 tuntia putkeen :D Nykyiset 6 tuntiset homm5-sessiot ovat siis pientä siihen verrattuna :nolo: Muuta ei nyt viime aikoina ole tullut pelattua, mutta noitten lisäksi addiktiota on aikoinaan aiheuttanut mm. Tomb Raider 2, MechWarrior ja StarCraft... Jotain Populousta tuli joskus ihan pienenä pelattua kamalasti, samoin kuin näitä hassuja tasohyppelyitä, DukeNukemia jne. Lisäksi mulla on joku perverssi mieltymys katsella toisten pelaamista, pienenä kattelin tuntikausia vierestä kun systeri pelasi Wolfensteinia (itse en voinut pelata sitä kun meni pää sekaisin)...

Noitten kirjojen kanssa on samoja addiktiivisia piirteitä näkyvissä. Erityisesti joskus yläaste ja lukioaikoina tuli luettua helposti viikossa 10 kappaletta jotain fantasiakirjoja :D Eipä siinä sitten paljon muuta tullutkaan tehtyä... Nykyisin lukemiset on jääneet vähemmälle, mutta jos kerran kirjan (tai kirjasarjan...) aloitan, se pitää lukea samalta istumalta loppuun.

Pelitaustaa löytyy täälläkin, nykyään kyllä jää vähemmälle kun ei ole oikein aikaa moiselle. PC pelejä, Strategia/roolipeli linjalla on menty, eniten varmaan tullut noita mmorpg:ja tahkottua, niistä jotkut ovat jopa aikoinaan aiheuttaneet sellaisen addiktion että koulunkäynti on jäänyt puoleksi vuodeksi kun on vaan istuttu koneella lahtaamassa örkkejä. Nykyiset "karrkkipelit" WoW jne ei mua sytytä, sensijaan ultima sarjan alkupään graafista ulkoasua kantavat ropetukset vievät mun sydämmen kerta toisensa jälkeen (olettaen siis että pelissä on yhteisö).

Kuten jo Halo minusta mainitsikin, niin olen myös yksi näistä pelaavista punttimimmeistä.

Ensimmäisen konsolini, 8-bit Nntendon, sain 4-5 vuotiaana naperona, ja siitä lähtien onkin tullut tahkottua pelejä. Nykyään on pelaamiset jääneet aika lailla vähemmälle, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö kiinnostusta löytyisi ja urakalla :D

Konsoleita löytyy monenmoisia, mutta nykyään kytkettynä ovat "vain" Xbox 360 ja PS2.

Xbox livessä tuli pelailua ennenvanhaan esim. Haloa ja tämän kakkososaa, ja voi vaan hymy suupielessä muistella niitä unettomia öitä kavereiden kanssa pelaillen!

Omiin suosikkeihini kuuluu ehdottomasti roolipelit, seikkailut ja myös tasoloikatkin (Esim. legendaariset Mariot) . Final Fantasy VII on kaikkien aikojen suosikkipelini, eikä sitä ole muu peli vielä tökännyt pois ykkössijaltaan. Metal Gear Solid oli myös upea pelikokemus,, päivitettyä versiota siitä odotellessa!

MMORPG pelejä tuli myös pelailtua ennen enemmän, mm. Phantasy Star Online, FFXI.. mutta kk-maksujen maksaminen ei oikeen innosta.
Olen jo työnpuolesta tekemisissä pelimaailman kanssa ja siksi pääsy mm. tuleviin peleihin onnistuu. Peli-ilta mimmeille - anybody?

tuota Buttiksen ideaa kannatan ! :D

Olen peliaddikti, mutta yritän säännöstellä: välillä vietän pitkiäkin aikoja pelaamatta. Tämä sen vuoksi, että kun aloitan pelaamisen, voi hurahtaa parikin viikkoa putkeen, ilman taukoja - välillä vain töissä käyden ja pari tuntia nukkuen. Silloinkin ajattelen pelaamista, kutkuttavia tehtäviä, uneksin peleistä, ratkaisuista jne. Himo pelaamiseen on valtava.

Sama juttu, silloin kun mulla ei ole mitään uutta kiinnostavaa peliä, niin tulee pelattua aika harvoin. Silloin tällöin päätän vetää läpi jonkun vanhan pelin ihan huvin vuoksi, mut se on enemmän sellaista 'pelailua'. Sit kun joku uus peli alkaa kiinnostaa, mä muutun ihan maaniseksi ja karsin koulusta, ruokailuista, unesta, salista jne. että pelaamiselle löytyy aikaa. Esim. eilen pelasin 12h putkeen, hyvä jos välillä sai jotain syötyä.

Tää ei taida olla ihan tervettä... No, onneks niitä uusia, tarpeeksi kiinnostavia pelejä sattuu kohdalle aika harvoin :D

Kannatan myös!:thumbs:

Varmaan aiheellista edes vähän tarkentaa tuota aiempaa postausta :rolleyes: .

Olen siinä mielessä rajoittunut, että aika harvoin lähden kokeilemaan ihan mitä tahansa peliä. Final Fantasyt ovat lähinnä ne, mitä pelailen (kasi on suosikki). Kingdom Hearts menee melkein samaan kategoriaan, ja sitten Dark Chronicle (aka Dark Cloud 2). Yleensä tulee seurailtua kavereilta tai netistä, josko tulisi saman tyylistä vastaan, sokkona en osta.

Tällä hetkellä ei ole kuin PS1 itsellä, eron myötä ex vei PS2:n ja XBoxin ja rahapulassa olen nyt vaan odotellut parempia aikoja. Pelejäkään ei jäänyt kuin pari. Ostelen puuttuvia pikku hiljaa (puhumattakaan tuosta PS2:sta, muuta kun en tarttiskaan...).

Ja sama vika mullakin, että kun jotain pelataan niin sitä sitten eletään sitä peliä suunnilleen 24 h vuorokaudessa. Mulle ei myöskään riitä sinne päin pelailu, vaan yhden pelin parissa saattaa mennä se yli sata tuntia, kun joka nurkka pitää koluta ja kaikki tehdä viimeisen päälle. Läpipeluu ei ole se ainoa tavoite, vaan pitää olla guru. Prkl.

Tykkään kyllä kaiken maailman lasten "loikkivat karkkipaperit" -peleistäkin, mutta FF:t menevät yli kaiken. Ylipäänsä tarvitsen sen massiivisen juonen ja monipuolista tilpehööriä, jotta pääsen hyödyntämään pakonomaista tarvettani tehdä listoja sun muuta --- noita omia "ohjevihkoja" on vaan pakko täyttää ja käyttää, vaikka osaisikin kaiken ulkoa.

Miulla on koneella kasibittisen nintendon pelejä helevetisti ja niitä tulee välillä tahkottua sormet kipeinä :D Kaikki Megamanit, Super Mariot ja Bubble Bobble on ässiä :D :haart: Uusista peleistä en tajua mitään, pitäis varmaan vain kokeilla jotain lasten helppoa tasohyppelypeliä :lol2: Vanhalla Segalla se Sonic (vai mikä se sininen piikkikarvapallero nyt olikaan) oli ihan mahtava, sellaisen kun saisi :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täällä huitoo myös yksi pelaava tyttö _:)/

Hyvä, että pääsin edes lukion läpi, sitä kun oli suunnattomasti vaikeuttamassa peli, jota oon ehkä pelannu kaikista peleistä eniten - Diablo 2 (ja expansion set kun se ilmestyi). Enhän mä voinut kouluunkaan lähteä, kun oli vaan pakko pelata. Tai sitten oli pakko nukkua kun oli pelannut yön...

Mä olen aika pitkälti rajoittunut PC-peleihin. Oon aina ollut naimisissa tietokoneeni kanssa ja on ahdistanut opetella lisäksi niinkin vaikean vempaimen kuin ohjaimen käyttöä :rolleyes: Suosikkeja useimmiten strategia-, rooli- ja rakentelupelit. Jo manittu D2, NWN, WarCraftit...

Perimätiedon mukaan pelasin parivuotiaana jo innolla pacmania ja "kissapeliä" ja aloin itkeä, kun tietokone vietiin pois pariksi päiväksi, ennenkuin uusi tuotiin tilalle...

Sama juttu kuin moni on jo maininnut, että harvemmin nykyään tulee pelattua.. Jonkun vanhan pelin saattaa huvin vuoksi vielä pelailla läpi, mutta uusia tulee harvoin ostettua. Se on ihan tarkoituksellista.. Muuten en saisi mitään taas aikaa viikkoakausiin, työt seisoisivat ja koulu ei etenisi.. Eikä mulla ole lomiakaan tiedossa varmaan ennen opiskelujen loppua.. No sitten kun olen opettaja, mulla on hyvä 2,5kk kesäloma pelailua varten :D Eniten olen joutunut tekemään töitä, että olen onnistunut pysymään - ainakin toistaiseksi - erossa WoWista

Kait tän addiktion voisi tunnustaa: Civilization ihan sieltä ykkösestä asti... Jokainen versio kerrallaan on koukuttanut ja pahasti. Hyvä että sain aikoinaan gradun tehtyä kun siinä samalla konella parin näppäimen painalluksen päässä odotti CIV. Nyt en olekaan pelannut aikoihin - koukussa pakkikselle nimittäin ;)

Olen auttamaton peliriippuvainen (sitä on suvussa), joten olen totaalilakossa. Jos aloitan pelaamaan jotain, pelaan sitten aamusta iltaan ja illasta aamuun unohtaen muun maailman. Hyvä jos välillän muistaa syödä ja käydä tarpeilla! Lähes kaikki pelit menee, mutta strategiat ovat ehdottomasti ykköspaikalla.

Viimeksi muutama viikko sitten aloitin pelaamaan (taas kerran) veljeni vanhaa Caesar III ja olin heti koukussa. Päätin sitten jälleen, että en pelaa yhtään mitään, sillä ei tuo ole tervettä. Tai ehkä jotain korttipelejä ja yksinkertaisia nettipelejä voi.. Mutta ei missän nimessä Tetristä, muuten jumitan koneella tuntikausia......

Vanhalla Segalla se Sonic (vai mikä se sininen piikkikarvapallero nyt olikaan) oli ihan mahtava, sellaisen kun saisi :)

Juu, aivan mahtava!! Meillä on se vieläkin kai jossain levykkeellä tallella. Voisinkin pyytää että nörttiveljeni laittaisi sen omalle koneelleen, jotta voisin pelailla kylässä käydessä. Taitaisin käydä vierailuilla vähän useammin.. ;)

Tämä pätee minuunkin. Viimeksi Oblivion-sessiot normiduunin ohessa olivat viedä tytön kadotukseen :D .

Olen pelaillut jostain vuodesta -85 eri pelikoneilla, yleensä kyllä varsin valikoiden. Tykkään toisaalta tahdiltaan leppoisisista strategia ja rakentelupeleistä (Civilization-sarja, Sim Cityt, Settlersit), toisaalta roolipeleistä (Elder Scrolls -setti, Falloutit, vanhat ja hyvät System Shockit pitää mainita nekin). Jossain vaiheessa pelailin paljon myös Warcrafteja, mutta World of Warcraftiin en ole uskaltanut koskea. Räiskintäpelit eivät oikein ole minun alaani, mutta x-boxin Halo 1 oli kyllä hieno. Kakkosta en sitten jaksanut...

Miulla on koneella kasibittisen nintendon pelejä helevetisti ja niitä tulee välillä tahkottua sormet kipeinä :D Kaikki Megamanit, Super Mariot ja Bubble Bobble on ässiä :D :haart: Uusista peleistä en tajua mitään, pitäis varmaan vain kokeilla jotain lasten helppoa tasohyppelypeliä :lol2: Vanhalla Segalla se Sonic (vai mikä se sininen piikkikarvapallero nyt olikaan) oli ihan mahtava, sellaisen kun saisi :)

Voi ei, Sonic the Hedgehog!!
Ässäpeli!! ...joo, mulla on Sega Megadrive. :rolleyes: Ja mikään ei voita vanhaa kunnon Nintendoa, sitä aitoa oikeaa 16 bittistä!!:lol2: BubbleBobble, Super Mario Bros ja Megaman, kylläh! (Loistava threadi!! :rock: )

Joo, mulla on myös 16-bittinen Nintendo.

Commodore 64:lla aloitettiin, oi niitä aikoja. Tuskin pysyi joysticki kädessä, kun formuloita jo pelattiin. Ja se Aku Ankka -peli. :haart: Noh, Commodoren hajottua joutui tyytymään tietokoneen Pasianssiin, kunnes tuli Nintendo (edellämainittujen Nintsikka-pelien lisäksi suosikkejani oli Golden Dragon, jossa mätkittiin vastustajia etusuorilla ja hyppykierrepotuilla turpiin!! :evil: ). Nintendosta seuraavana Sega Megadrive ja Super Nintendo: suosikkien suosikkini oli Donkey Kong -peli.

Jaguar ei pelikoneena koskaan uponnut, SuperNintendo oli paaljon kiinnostavampi! ;)

Ja kyllä, mulla on Super Nintendo. :thumbs:

Myös vanhaa kunnon GameBoyta ei voita mikään: Super Mario World ja Tetris rokkaa!! Ja kyllä, mulla on vieläkin GameBoy. :worship:

Aah, Playstation ja Crash Bandicoot. Kaikki Crashit tultu spelailtua!! Paras kaikista niistä kuitenkin Crash2. Mutta on se Crash Team Racing:kin kiva, ainakin vähän aikaa. :rolleyes:

Ja kyllä, mulla on Playstation. :kippis1:

Ei muuten kukaan tiedä, mistä löytäisi BubbleBobblen? Olen kolunnut ja kysellyt, kierrellyt divareita ja kirppareita. Mutta tuloksetta. Nyyh, tahtoo sen pelin!! :kuola:

Jos joku kenties haluaa myydä tai tietää jonkun joka möisi, niin please, let me know!! :piis:

Hei, Sonic the hedgehogista oli tehty mielestäni X-box -versio tms., koska katselin sitä Tiltin kaupassa kesällä. Samoin kuin kaikista Baldur's gateista oli tehty yhteispakkaus dvd:lle, joka pelasti mun kesän, sillä ykköstä on mahdoton saada enää mistään. Ja tosiaan niitä vanhoja Nintendon, Amigan ja Commodorenkin pelejä saa nykyisin kaikenlaisina yhteen sovitettuina versioina. Tosin vaikkapa joku Bubble bobble onkin ihan ässä, ei se nykytietokoneroolipeleihin ja grafiikoihin tottuneelle kauan riitä... :rolleyes:

Itselläni kun on vaan PC, (and it will stay that way...) suurin osa uusista megamageista peleistä menee ohi. Se on hyvä, koska minä myös pelaan pelin aloitettuani sitä jokaisena vapaan hetkenä. Esimerkiksi aivan turhien yöunien sijaan. Mua pelaaminen ei rentouta, koska sehän on kuolemanvakavaa! Pelaan jo kassajonossakin ja mietin seivaamista, kun olen aikeissa sanoa jotain tosi rumaa miehelle. :david: :D

Civilisation on ihan ykköspeli ja uudet versiot paranee aina vaan. Baldur's gatelle en ole oikein löytänyt sopivaa korvaajaa. Mikään ei tunnu yhtä hyvältä. Arcanum oli tosin melko hyvä, monipuolisempi hahmon kehittämisen ja niiden ei-taistelu-spesifien taitojen vaikutusten suhteen.

Niin ja tietysti Sim citya tuli pelattua jossain vaiheessa paljon. Olen varmaan unohtanut enemmän pelejä kuin nyt muistan.

Mutta jotain uutta? Ehkä ne Final Fantasyt? Mutta pitääkö niissä välttämättä pelata netissä ja maksaa kuukausimaksuja vai onko ne myös ihan vaan yksin pelattavissa?

Tällä hetkellä pelaan Sims2:sta. Ajattelin ostaa siihen vielä kaikki lisäosat ja sitten vasta kyllästyä. :D

Jk. Niin ja koko englannin kirjoitusten ajan ajattelin vain, että kohta pääsen pelaamaan Baldur'sia...:lol2: Mutta sain kiittää peliä myös erikoisten ja vanhanaikaisten sanojen ja kirjoitustyylin hallitsemisesta. Kuka sanoi, että pelaaminen on turhaa?

No mitäs tulevaa peliä / pelejä tytöt tykkäis testailla?

No mitäs tulevaa peliä / pelejä tytöt tykkäis testailla?

Ooh, tälläinenkö mahdollisuus olisi ehkäpä tarjolla? :kuola: Ehanaa!

Jos Xbox 360:sen puolelta pitäisi valita, niin ehdottomasti ensi kuussa julkaistava Sonic the Hedgehog ja Call of Duty 3, joulukuussa tuleva Rayman Raving Rabbids, ja jos vielä myöhemmältä ajalta tulevia julkaisuja, niin ehdottomasti mm. Phantasy Star Universe, Halo Wars, Guitar Hero II (voisi olla aika hauska kokemus kitara-ohjaimen kanssa)

....

Iyari kiittää ja kumartaa :thumbs: :D

Latest posts

Back
Ylös Bottom