Pekoni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Harmony
Valtimonkovetustaudin (ja sen hoidon) ongelma piilee siinä, että kolesteroli todella on vain osatekijä taudin synnyssä (toki merkittävä); tällä hetkellä tunnetaan noin 200 erilaista riskitekijää tähän tautiin - tarkoittaa käytännössä sitä, että ihmisellä voi olla näennäisesti kolesteroli ja veren rasva-arvot viitearvoissa ja silti hän voi esim. sepelvaltimotautiin sairastua. Ja tämän hetken hoitosuositus on, että tällöin, olipa veren LDL- ja kokonais-kolesteroli melkein mitä tahansa, se on liian korkea ja vaatii hoitoa (mm. elintapamuutokset, lääkehoito).

Ok, I stand corrected. Mutta pekonistani en luovu, en :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noniin ja raporttia kehiin.. :D Just paistelin aamiaiseksi muutaman kananmunan ja sitten amerikan pekoni fileitä. Sellanen HK:n Amerikan Pekoni, punainen paketti siis, hyppäsi kaupassa ostoskärryyn kun kävelin pekoniosaston ohi..

Ja kokemukset on seuraavanlaiset: filee-pekoni selkeästi vähärasvaisempaa kuin se perinteinen, siinä on siis läskin lisäksi myös lihaa. Tämä filee-pekoni ei paistu aivan yhtä rapeaksi kuin perinteinen. En tosin paistanut sitä palovaroittimen soimiseen asti, mutta rasvaakin jäi pannulle paljon vähemmän.

Ja tähdet menee seuraavasti:

Perinteinen pekoni:
- rasvaisuuden ja rapeuden välinen kamppailu, nautinto vai pahat rasvat, siinäpä kysymys? :4:

Filee pekoni:
- Ei tämä ihan kevyttä ole näinkään ja rapeus ei yllä edellisen tasolle joten :3:

Lopputulos:

Satunnaiseen käyttöön suosittelen perinteistä pekonia.

Mulle on nyt tullu tämmönen pahatapa että olen alkanu _lähes_ joka ilta syömään iltapalaksi pekonia. Onkohan tämä nyt aivan karsea iltapala jos syön 1 kokonaisen kanamunan + 4 valkuaista pannulla paistettuna, 200g raejuustoa ja 2 palaa pekonia. Siihen päälle vielä rahka tai prode drinksu.

Eli kysymys kuuluu että kannattaako pekoni yrittää korvata jollain (millä?) Vai onko ihan sama että onko se pekoni sielä vai ei ? ... se on vaan niin hyvää :kuola:

nCh sanoi:
Eli kysymys kuuluu että kannattaako pekoni yrittää korvata jollain (millä?) Vai onko ihan sama että onko se pekoni sielä vai ei ? ... se on vaan niin hyvää :kuola:

Henk.koht olen sitä mieltä, että vedä vaan rauhassa sitä pekonia.

Eräässä kiinnostavassa medikalisaatiota käsittelevässä kirjassa todettiin, että yletön ruokavaliosta stressaaminen altistaa useille taudeille paljon enemmän kuin huonot ruokailutottumukset.

nCh sanoi:
Onkohan tämä nyt aivan karsea iltapala jos syön 1 kokonaisen kanamunan + 4 valkuaista pannulla paistettuna, 200g raejuustoa ja 2 palaa pekonia. Siihen päälle vielä rahka tai prode drinksu.

Minkä takija vejät nuin saakelisti proteiinia yhellä aterialla, kyllä luulis että yön yli vähemmälläki pärjäis :)

Sun paino on 75kg profiilin mukaan ja mitä oon painavempien kehonrakentajien ruokavalioita joskus nähny, niin harva kerralla nuin paljo proteiinia syö.

Edit. Mutta nyt ei siis puhuta Colemanneista jne.

Pekoni on kyllä hyvää, mutta sen rasvat alkaa ainaki mulla ällöttään jos syö sitä paljon. Pekonia ja purkkihernekeittoa :kuola:

Kolesteroli tukkii verisuonen ainoastaan hapettuessaan, vai mitäs? Elikkänsä tämä ilmiö on sinänsä melkoisen helppoa estää ottamalla antioksidanttia ja syömällä myös emäksistä ruokaa kuten tomaattia ja sitruunaa. Mutta ei tämä tietenkään takaa, että pekonia saa vetää sellaset viis pakettia päivässä ja samalla heittää tomaattia kilo perään. Kananmunissahan on koliini-nimistä ainetta, joka pitää rasvan juoksevassa muodossa ja auttaa maksaa hoitamaan rasvankuljetuksen ja varastoinnin oikein.

Jos tuli virheitä niin pyytäisin korjausta, tuli pikkasen kaukomuistin kautta tää stoori :D

Doggoned sanoi:
Elikkänsä tämä ilmiö on sinänsä melkoisen helppoa estää ottamalla antioksidanttia ja syömällä myös emäksistä ruokaa kuten tomaattia ja sitruunaa.

Jos tuli virheitä niin pyytäisin korjausta, tuli pikkasen kaukomuistin kautta tää stoori :D
Sen verran virhettä, että tomaatti ja vallankaan sitruuna eivät ole emäksisiä, mutta muuttavat kyllä elimistön happo-emästasapainoa emäksisempään suuntaan. ;)

Critter sanoi:
Sen verran virhettä, että tomaatti ja vallankaan sitruuna eivät ole emäksisiä, mutta muuttavat kyllä elimistön happo-emästasapainoa emäksisempään suuntaan. ;)

Joo, tiesin ton. En jaksanut vaan alkaa kertoon, että sitruuna muuttuu elimistössä emäksiseen muotoon ja happoylijäämä on vähäinen.
Laiska minä.. soorri :wall:

"Yeah, yeah, I know. Now, I don't suggest very high quantities of saturated fats, so relax. When dieting, I think that only 10 to 15% of your total fat intake should come from saturates. But when trying to increase mass, you need to take the saturates up to about 30 to 35% of total fats. I say this because there's data to suggest that saturated fat intake can increase T production. With all of the fears of saturated fats out there, I can understand why some would be cautious. But the bottom line is that if you train, you can get away with higher levels of saturated fats from a health perspective and you'll probably grow, too."

-John Berardi

Kuten tuonne mäsäytystrediin jo kerkesin grillimakkara addiktiostani kirjoittamaan, täytyy nyt tännekin osallistua.

Pekonia tulee harvemmin muuten syötyä, mutta viime kesänä löysin LIDL:stä saksalaista A-luokan makkaraa (87% lihaa) käärittynä pekoniin !

Siis aivan loistavaa tavaraa, suorastaan hivelee makuhermoja. Ei niin terveellistä mutta ehkei kaiken tarvitse ollakaan. Toisaalta tässäkin tapauksessa suurin osa rasvasta valuu grilliin (aiheuttaen kivoja leimahduksia)
:rock:

Kokeiltu on myös kääriä perus wilhelmiinaa itse pekoniin, oli hyvää tosin ei niin hyvää kuin tuo lidlin tuote. :)

Just tuossa söin loppuun tosimiehen jauhelihamurekkeen:

800 g jauhelihaa
pari munaa
sipulia,mausteita

-> mössöksi, levitetään leivinpaperille levyksi, keskelle ladotaan pekonia, aurajuustoa ja luumuja, kääritään huolella kiinni, uunissa 200 / 45-50 min. Ai jumalauta... :kuola:

Niin siis kahden päivän ruoasta oli kysymys... :D

Cockton sanoi:
Just tuossa söin loppuun tosimiehen jauhelihamurekkeen:

800 g jauhelihaa
pari munaa
sipulia,mausteita

-> mössöksi, levitetään leivinpaperille levyksi, keskelle ladotaan pekonia, aurajuustoa ja luumuja, kääritään huolella kiinni, uunissa 200 / 45-50 min. Ai jumalauta... :kuola:

Niin siis kahden päivän ruoasta oli kysymys... :D
Ajattelinkin jo, että äijä pitänyt pientä mättöpäivää. :D

reinhardt sanoi:
Eräässä kiinnostavassa medikalisaatiota käsittelevässä kirjassa todettiin, että yletön ruokavaliosta stressaaminen altistaa useille taudeille paljon enemmän kuin huonot ruokailutottumukset.

Kiinnostaisi tietää mistä kirjasta on kyse?

edit: siis en ole kyseenalaistamassa, vaan voisin lukaista kyseisen opuksen

pekonii menee paketti viikossa! :kuola: tein tos ykspäivä vaaleeta leipää, pekonia, tonaattia ja kurkkua :kuola: uskomattoman hyvää. ikävää vaan noi rasvat :eek:

epitaph9 sanoi:
pekonii menee paketti viikossa! :kuola: tein tos ykspäivä vaaleeta leipää, pekonia, tonaattia ja kurkkua :kuola: uskomattoman hyvää. ikävää vaan noi rasvat :eek:
Mulla päinvastoin pekonin syömiseen on syynä, maun lisäksi tietysti, rasvat. Paketin pekonia kun heittää pannulla tirisemään, niin eipä tarvitse enää ottaa sillä aterialla rasvalisää. Minä kun en oikein tykkää noista rypsiöljyistä tjsp. niin paljoa, kuin rapeasta pekonista.
e054.gif

Olen tässä pimeissä kammioissa hiljaa ihmetellyt juuri tuota rasvalisien ottamista pullosta... Miksei sitä vois syödä sitten ihan kunnon rasvaista ruokaa, en tajua *ei tajua*

Cockton sanoi:
Olen tässä pimeissä kammioissa hiljaa ihmetellyt juuri tuota rasvalisien ottamista pullosta... Miksei sitä vois syödä sitten ihan kunnon rasvaista ruokaa, en tajua *ei tajua*
Anna tilaa myös muille mielipiteille! Ehkä joku tosiaan pitää maitorahka+oliiviöljy-sekoitusta rapeaa pekonia maukkaampana?
a080.gif

Cockton sanoi:

Sinäkin, Cockton, käsittääkseni tiedostat eri rasvahappojen ominaisuudet joten rypsärin imuttelua ei mielestäni tarvitse mitenkään perustella.

EDIT: Aluksi en pitänyt raa'an öljyn mausta, mutta opin hiljaa pitämään siitä (erityisesti Virginon pähkinäinen maku), ihan mielellään ottaa illalla huikkaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom