Pekka Koskela ja kyyky 12x175 yhdellä jalalla???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Räkä
  • Aloitettu Aloitettu
Ite taas kuulin luokkani keihäänheittäjältä että kyykyt olis ollu "lätkäsyvyydeltä" eli jotain 90asteen luokkaa, oli tai ei, silti kova tulos :D

Ite taas kuulin luokkani keihäänheittäjältä että kyykyt olis ollu "lätkäsyvyydeltä" eli jotain 90asteen luokkaa, oli tai ei, silti kova tulos :D

Juu lätkäsyvyydestä puhuin, mut ei se kyllä taia olla ihan sitä 90 astetta. :D

Kyllä tuosta on kuulunu pirun monelta taholta ja toinen jalka penkillä ilmeisesti tehty. (ja jos pilkkua nussitaan, nii "virallisilla" tahoilla on lukenu 170kgx12, ei 175kg.)

juu ei ipf-syvyydestä voida puhua, mutta kyllä pekka vahva on. ja kyllä on myös ennätykset paukkuneet tänä vuonna. liike on myös hyvin pitkälle opettelusta kiinni, eli kuorma vaikuttaa suurelta myös sen takia, ettei sitä juuri ns. bodarit tee tai korkeintaan pikkupainoilla treenin lopussa. jos esim. 250kg:n ipf-kyykyn omaava voimailija panostais yhden jalan kyykkyyn ykkösliikkeenä ½ vuotta oisin melko varma, että yhdellä jalalla nousis 150 paikkeilla.

yhden jalan kyykyssä ei myöskään nosteta vain sillä "työjalalla" vaan hommassa on koko kroppa mukana, myös se takimmainen jalka, vaikkei niin paljoa työtä teekään kuin se etummainen. yhdellä jalalla myöskin nousee suhteessa enemmän kuin kahdella eli ei voida olettaa pekan kyykkäävän 12*340kg kahdella jalalla. sama juttu esim. yhden jalan prässissä. kumpikin pirun hyviä liikkeitä kyllä.

On hieman vajaampia nuo kyykyt, ainakin mitä olen nähnyt Pekan valmentajan ohjaavan tuota liikettä eräälle toiselle pikaluistelijalle. Sellaista nopeaa pientä hissausta. Eli ei syvästä kulmasta..

että sääri- ja reisiluu muodostaa 90 asteen kulman

On hieman vajaampia nuo kyykyt, ainakin mitä olen nähnyt Pekan valmentajan ohjaavan tuota liikettä eräälle toiselle pikaluistelijalle. Sellaista nopeaa pientä hissausta. Eli ei syvästä kulmasta..

Täälläpäin eräs pikajuoksija tekee tuota liikettä ja viimeksi kun näin otti 3x170. Syvyys on about puolikyykky.

Bart-Bart,älä jätä aivoja narikkaan. Back to skole vois tehdä hyvää.:hyper:

Juu no ihmetyttää vaan kun puhutaan 90 asteen kulman kyykystä, mikä kulma on tuo 90 astetta. Jotkut tarkoittaa sillä puolikyykkyä, eli polvikulma on on tuo 90 astetta, kun taas jotkut meinaa sillä sitä, että reisi on vaakatasossa lattiaan nähden. Ota tuosta nyt selvää kumpaa sillä aina tarkoitetaan.

Lukiossa keskiarvo on yli 8,5 joten en usko, että kouluun palaaminen parantaisi tämän asian ymmärtämistä:kippis1:

kun puhutaan kyykyn kulmista, ei tulis koskaan puhua muusta kuin polvikulmasta. esim. voimanostokyykyn määritelmänä "90 asteeseen" laskeminen on täysin väärä. mä olen 38 ja koulussa edelleen :D

Juu no ihmetyttää vaan kun puhutaan 90 asteen kulman kyykystä, mikä kulma on tuo 90 astetta. Jotkut tarkoittaa sillä puolikyykkyä, eli polvikulma on on tuo 90 astetta, kun taas jotkut meinaa sillä sitä, että reisi on vaakatasossa lattiaan nähden. Ota tuosta nyt selvää kumpaa sillä aina tarkoitetaan.

Lukiossa keskiarvo on yli 8,5 joten en usko, että kouluun palaaminen parantaisi tämän asian ymmärtämistä:kippis1:
Menee taas rajusti offtopiciksi, mutta jos reisi on vaakatasossa, reiden ja lattian välinen kulma on 180 astetta. Näin 90 asteen kyykky tässä tilanteessa tarkoittaisi vain reiden liikelaajuutta polvinivelen suhteen, ja siitä nyt tuskin kukaan puhuu. Lisäksi: jos olisit nähnyt esim. junnukiekkoilijan kyykkäävän, tietäisit tasan mistä puhutaan ;). Ehkä olisi helpompi puhua puoli- vaaka- ja syväkyykyistä

Menee taas rajusti offtopiciksi, mutta jos reisi on vaakatasossa, reiden ja lattian välinen kulma on 180 astetta. Näin 90 asteen kyykky tässä tilanteessa tarkoittaisi vain reiden liikelaajuutta polvinivelen suhteen, ja siitä nyt tuskin kukaan puhuu. Lisäksi: jos olisit nähnyt esim. junnukiekkoilijan kyykkäävän, tietäisit tasan mistä puhutaan ;). Ehkä olisi helpompi puhua puoli- vaaka- ja syväkyykyistä

Näinhän se on. Olen tainnut pari kertaa aiemminkin kysyä tällä foorumilla, mitä tuolla 90 asteen kyykyllä tarkoitetaan ja aina on tarjottu tuota reisi vaakatasoon juttua, eli reisi olisi 90 asteen kulmassa lattian pinnan normaaliin. Sehän tässä juuri se ongelma onkin, kun tuolla 90 asteella kyykyllä voidaan tarkoittaa niin monenlaista kyykkyä, siksi varmistinkin mitä tuossa Perusasian postauksessa haettiin.

Täälläpäin eräs pikajuoksija tekee tuota liikettä ja viimeksi kun näin otti 3x170. Syvyys on about puolikyykky.

Missä päin tämä oli?

waaaay :offtopic: jos se oli mikko, tekisin kyllä ison osan kyykyistä paljon syvemmälle, sille pakaroiden voimatasot droppaa aika dramaattisesti alemmas mentäessä ja se kyllä heijastuu mm. lähdössä ja kiihdytyksessä. toki ne sen normaalikyykytkin on olleet hieman korkeita. mun mielestä ei oo ihan suhteet kohdillaan, jos saa 100 asteen kyykystä 200 ja voimanostosyvyydestä hyvä jos 120. aina mä sille oon siitä piipittänyt kyllä heheee. tulee (vain) hieman mieleen ipv ja selänrikkojat ry. muuten oikein mukava ukko ja toivottavasti vauhti vaan lisääntyy.
:)

Back
Ylös Bottom