Pehmeän pippurinen fileesuikale ei pysy sisällä

Olen huomannut, että kyseinen elintarvike ei pysy sisällä, vaikka haluaisi. Tulee siis ulos väkisin n. 10min pästä syömisestä. Missä mahtaa olla ongelma ja onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Valmistajalla ei ole merkitystä, niin Atria, Rainbow, kuin Kariniemi tulevat ulos, mikäli on vaan tuo pehmeän pippurinen "marinaadi" kyseessä.
Olisinkohan elimistöni herkkä jollekkin tietylle pippurityypille, että saa aikaan tällaisen reaktion? Sanottakoon vielä, että kaikki muut kana tuotteet muilla "marinaadeilla" pysyvät sisällä.
Tutkiskelin mitä kaikkea tuo kyseinen marinaadi pitää sisällään(Rainbow) ja silmiin pomppasi seuraavat asiat: sinapinsiemen ja rosepippuri. Olisikohan noissa sellainen tekijä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä kautta sä oot sitä tunkemassa sisääs? :D

HAhhah, no ei vaa, voisitko vaan olla syömättä pippurista fileesuikaletta?

Mitä järkeä edes ostaa noita paskamarinadi fileitä. Kanat ja lihat aina ilman marinaadia jos sitä haluaa nii näkee vaivan ja tekee itse, tässäkin keino jolla ongelma ratkaistu.

Mulla ei meinaa finaxin bramusli pysyä sisällä. Tuskin johtuu siitä, että kerta-annos on mysliä 700g ja 1-2kg jugurttia. Piereskely ja varpusparvi on taattu seuraavan päivän.

Olen huomannut, että kyseinen elintarvike ei pysy sisällä, vaikka haluaisi. Tulee siis ulos väkisin n. 10min pästä syömisestä. Missä mahtaa olla ongelma ja onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Valmistajalla ei ole merkitystä, niin Atria, Rainbow, kuin Kariniemi tulevat ulos, mikäli on vaan tuo pehmeän pippurinen "marinaadi" kyseessä.
Olisinkohan elimistöni herkkä jollekkin tietylle pippurityypille, että saa aikaan tällaisen reaktion? Sanottakoon vielä, että kaikki muut kana tuotteet muilla "marinaadeilla" pysyvät sisällä.
Tutkiskelin mitä kaikkea tuo kyseinen marinaadi pitää sisällään(Rainbow) ja silmiin pomppasi seuraavat asiat: sinapinsiemen ja rosepippuri. Olisikohan noissa sellainen tekijä?

Oot varmaan syönyt sinapinsiementä ja roseepippuria myös muista ruuista? Järkevintä olisi varmaan sopimattomat ruuat kaupanhyllylle? Tuskin tästä nyt lääkärille kannattaa lähteä.

Kaikesta sitä näköjään voi repiä stressiä :david:

Se pitää vaan bodymunkin nyt tottua. Sitkaasti vedät aina ylös nousseet palat takaisin, luonnetta tietenkin vähän kysyy, mutta siinä se samalla mieli ja tahto kovettuu tasolle, joka bunttimiehellä tulee ollakin.

Se pitää vaan bodymunkin nyt tottua. Sitkaasti vedät aina ylös nousseet palat takaisin, luonnetta tietenkin vähän kysyy, mutta siinä se samalla mieli ja tahto kovettuu tasolle, joka bunttimiehellä tulee ollakin.
Vissiinkin paskan lentämisestä puhuttiin eikä ruuan jälkeen oksentamisesta, jos oikein ymmärsin ekan viestin ? :D

Kannattaa tosiaan jättää nuo valmismarinadihärdellit hyllyyn ja maustaa ite naturelleja (öljyä, mausteita, yrttejä yms). Itse kun ostelen lihoja, niin maustetuista nuo pintamaustetut ovat hyviä. Nuo maistuu oikeelle lihalle, eikä saippualle, niin kuin monet valmiiksi marinoidut tuppaavat tekemään. Paskakaan ei lennä vetenä, kun syö oikeeta tavaraa. :D

Olen huomannut, että kyseinen elintarvike ei pysy sisällä, vaikka haluaisi. - - Tutkiskelin mitä kaikkea tuo kyseinen marinaadi pitää sisällään(Rainbow) ja silmiin pomppasi seuraavat asiat: sinapinsiemen ja rosepippuri. Olisikohan noissa sellainen tekijä?

No miksei. Eihän punapippuri kuulu pippurikasveihin, joten se, että siedät esimerkiksi mustapippuria ei paljon kerro. Ja esim. Santa Marian www-sivu kertoo "Rosépippuripuu on sukua cashewpähkinäpuulle, ja monien muiden tämän heimon lajien tapaan myös rosépippuri on allergeeni. Tämän vuoksi cashew- ja pistaasipähkinöille allergisten tulee olla varovaisia rosépippurin suhteen."

Testatahan tuon voi syömällä erinomaisen varovasti kokeillen jotain muuta punapippurilla maustettua. Minusta se ei ole kovin yleinen mauste, joten ei tuo nyt niin kummalta tunnu jos ei ole tullut muualla vastaan. Myös "sinappi" on enemmän käyttönimi kuin mikään kasvitieteellinen termi.

Rosepippuri selvisi ongelman aiheuttajaksi. Melkoisia ruokavalioita porukalla, jos harrastelijalle joku marinoitu kana on täyttä paskaa.:hyvä:

Itsekin vältän valmiiksi marinoitua, enkä edes ko. harrastuksen takia vaan siksi että se valmismarinadi jättää siihen lihaan ihan järkyttävän maun. :D

Kukin syö mitä lystää, itse jatkan samalla kaavalla, mutta ilman tuota pehmeän pippurista. Joskus marinoitua, joskus ei. Ymmärrän kyllä, jos ei maku miellytä, en silloin itsekkään söisi.

Mä ostan aina hunajamarinoitua kanansuikaleita, jos oon rahoissa. Koska se on halvempaa kun marinoimaton ja koska olen opiskelija

Jos ostat marinoitua, niin osta mitä tahansa muuta kuin tuota sokerilla vuorattua shaissea ja pyyhi niistä muistakin se liisteri veks.

Oletko muuten miettinyt että maksat kilohintaa myös siitä kuraliemestä, onko sittenkään paljon edullisempi.

Itse olen sitä mieltä että nuo marinoijat voi kierittää omissa liemissään ja lisätä höyheniä.

220px-Macarony_Boston_NMAH2003-25005.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom