Pehmeän pippurinen fileesuikale ei pysy sisällä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Melkoisia ruokavalioita porukalla, jos harrastelijalle joku marinoitu kana on täyttä paskaa.:hyvä:

Eiköhän se oo ihan maun takia kun valtaosa niitä täällä paskaksi sanoo. Ei ainakaan omaan makuun useimmat valmismarinoidut tuotteet uppoa, niin mielummin ostaa itse ja jos välttämättä haluaa marinoituna niin marinoi itse.

Mutta jos ne maistuu niin mikäs siinä, senkun syö.

Ei tuu ostettua mitään marinoituja tuotteita. Joskus pakon edestä olen ostanut (ei ollut marinoimatonta) ja pessyt marinaadit pois ja yrittänyt uudelleen marinoida kotikonstein mutta kyllä ne keinotekoiset makujen vahventeet ja muut paskat maistuu läpi.

Itellä tosiaan lähinnä makuasia tuo marinoimattomien syömättömyys.

Mua taas rupesi ihmettyttämään että miten voi joku ruoka tulla jo persiistä ulos jos sen on syönnyt 10min sitten? Onko siellä suolistossa joku ohituskaista jota pitkin se kulkee ja ohittelee kaiken muun mitä siellä on jo aikaisemmin ollut? Vai onko threadin aloittajalla tavallista lyhyempi suolisto? Jos vaikka osoittaa ledilampulla suuhun niin paistaako valo persiistä?

Mua taas rupesi ihmettyttämään että miten voi joku ruoka tulla jo persiistä ulos jos sen on syönnyt 10min sitten?

Ei se sama ruoka varmaan ole, mutta kyllä tuollainen oire mahdollinen on. Olisiko joku elimistön yritys poistaa haitalliset aineet nopeasti joka suunnalta?

Vissiinkin paskan lentämisestä puhuttiin eikä ruuan jälkeen oksentamisesta, jos oikein ymmärsin ekan viestin ? :D

Okei, no sitten alas tulleet palaset takas suuhun, kovettuu se mieli vielä enemmän. (Tähän se sarjakuva)

Tää "allerginen paskareaktio" on muuten oikeesti aika mielenkiintonen: sen et tulee oksu, ymmärtää helposti järjellä, mutta mitä hyötyä siitä aikasemman aterian ennenaikasesta paskantamisesta on? Se reaktion aiheuttanut ruokakin tulee sit nopeammin pois? Tietääkö joku kuinka nopeasti ruoka voi teoriassa mennä ihmisen läpi?

Tää "allerginen paskareaktio" on muuten oikeesti aika mielenkiintonen: sen et tulee oksu, ymmärtää helposti järjellä, mutta mitä hyötyä siitä aikasemman aterian ennenaikasesta paskantamisesta on? Se reaktion aiheuttanut ruokakin tulee sit nopeammin pois? Tietääkö joku kuinka nopeasti ruoka voi teoriassa mennä ihmisen läpi?

Kuinkahan tarkka tuo reaktio on? Voiko ruuassa olla ikävi bakteereja, jotka lisääntyvät vielä kun ruoka on jo ohutsuolessa asti?

Ja tässä tapauksessahan kyseessä on jo joka tapauksessa elimistön virhereaktio. Punapippurissa ei ole myrkkyä, mutta elimistö luulee niin.

Okei, no sitten alas tulleet palaset takas suuhun, kovettuu se mieli vielä enemmän. (Tähän se sarjakuva)

Ärtyvä suoli.

Ärtyvä suoli ? TherapiaFennica

Mikä on ärtyvän suolen oireyhtymä? | PRONUTRITIONIST

Jos ostat marinoitua, niin osta mitä tahansa muuta kuin tuota sokerilla vuorattua shaissea ja pyyhi niistä muistakin se liisteri veks.

Oletko muuten miettinyt että maksat kilohintaa myös siitä kuraliemestä, onko sittenkään paljon edullisempi.

Hmm, esim. omassa suosikissani, Jyväbroilerin hunajamarinoiduissa fileesuikaleissa on hiilareit 1,6g/100g ja lihaa 80%, että en nyt tiedä tuosta sokerilla vuoratusta... Plus ravintoarvoihin on laskettu marinaadit mukaan, eli tuota kun syön 150g, saan 30g proteiinia ja juuri tästä sen kilohinnan maksan :) Ja maistuu helkkarin hyvälle :thumbs:

Eihän niitä marinoituja saa edes kunnolla paistettua. yleensä joko a) marinadit kärähtää pannulle tai b) sitä marinadia on niin perkeleesti että menee keittämiseksi. Itte en kovin mielellään osta edes mairinoimattomia valmiita suikaleita vaan pilkon mieluummin itse.

Syödäänkö muualla maailmassa tota esimarinoitua paskaa vai vaan Suomessa? Tosin syödäänhän täällä maksalaatikkoakin....

Ei missään nimessä kannata ostaa mitään kaupasta, ite pitää kasvattaa/tappaa/valmistaa broilerit, koska ikinä ei voi olla varma mitä ne on syöny ja miten sitä lihaa on käsitelty ja hyi vittu muovipakkauksissa viel jengi ostaa, johan se kerrottiin jo gymlogeis ja vaikka missä sitäkin ennen et muovista saa ESTROGEENIÄ!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom