PC:stä televisioon?

Ikä
38
Eli ostin tänään tollasen 10metrin! johdon, jonka tarkoituksena oli, että voisin katsoa tietokoneelle lataamiani leffoja tv:stä. Olen tosi amatööri näitten koneitten kanssa, eli jos joku viittisi melko tarkkoja ohjeita lykätä tulemaan. Toisessa päässä on siis scart-liitäntä, jonka iskin telkkariin kiinni, toisessa päässä taas on sekä kaiuttimeen menevä plugi ääntä varten, että tietokoneeseen liitettävä s-video-tsydeemi sitä kuvaa varten. Leffan pistin pyörimään ja telkkarista ettisin oikeen? kanavan ja ääni kuulus mutta kuva ei. Koneessa on plug and play-näytönohjain RADEON 9600 SERIES. Eli mitäs tässä pitäis oikeen tehrä? Kiitoksia jo etukäteen avustaneille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko video piuha varmasti oikeassa röörissä? jos on niin oletko myös laittanut: Display properties(tulee kun painat näytöllä oikeata hiiren nappia ja Properties) -->Settings-->Advanced-->Displays-->siellä on Tv & näyttö niin katso että kumpikin on "päällä".

Ota hiiren oikealla näppäimellä ruudulta ominaisuudet ja sieltä asetukset välilehti ja edelleen lisäasetukset ja sieltä näytöt kohdasta valitset tv:n näytöksi, kaapeli tietty paikoillaan koko ajan...

Mulla ei läppärissä näy kuva molemmista ruuduista samaan aikaan. Tais siis esim. työpöytä näkyy, mutta kun leffan laittaa pyörimään, on telkkarin kuva musta kunnes laittaa niin, että koneen ruudusta ei näy mitään. En tiedä onko pöytäkoneiden kanssa sama homma.

Mulla se ainakin on ihan näyttiksen ajurista kiinni että miten se näkyy missäkin. Edellisen ajurin kanssa näkyi vai telkusta ja nykyisellä näkyy työpöytä yms. tietokoneelta ja leffat telkusta. Onhan se piuha kunnolla kiinni. Joskus niiden kans saa vähän värkätä että näkyy. Oikea kanava? ethän ole bootannut konetta silloin kun piuha kiinni. Multa nimittäin meni kone pikkuisen sekaisin kun en tajunnut irroittaa piuhaa bootatessa.sitten kun nappas piuhan veke ni johan pömisi taas.

Hiiren oikee --> Properties --> Settings --> paina lootaa, jossa numero 2 --> raksi ruutuun "Extend my Windows desktop onto this monitor."

Tämän jälkeen raahaat kuvan töllöön ja klikkaat isoksi. Resoluutio tietysti kuntoon ensin 800X600.

Tämä on se helpoin tapa!

Kiitos kaikille vastauksista.Edistystä tapahtui, eli sain koko tietokoneen ruudun näkymään telkkarini ruudulla. Pistin leffan pyörimään, kaikki näytti sujuvan hyvin, tekstit näkyivät ja ajan kuluminenkin näkyi, mutta itse leffan kuvaa(eli sitä tärkeintä :) ) ei näkynyt...mikäs siinä nyt on?

Mikä näyttis? Laita näytönohjaimen asetuksista TV ensisijaiseksi näytöksi. Se kuuluu asiaan, että leffan pyöriessä tietokoneen näyttö on mustana ja TV:ssä näkyy leffa. Johtunee luultavasti masiinojen eri hertsi määrästä. Mulla on ainakin jos laitan TV:n ensisijaiseksi näytöksi tietokoneen näyttö menee automaattisesti pienemmälle hertsi määrälle.

FORE: Näytönohjain on RADEON 9600 SERIES ja siis tietokoneen näyttö ei ole mustana, eikä telkkarin...muuten molemmissa näkyy ihan samat jutut mutta kun avaan jonkin elokuvan niin sekä tv:n että koneen näytöt ovat muuten identtisiä, mutta tv:n näytössä ei vain näy itse elokuvan kuva, siis tekstit näkyy ja kaikki muu, mutta se itse leffa ei näy.Outoa?

Oisko pätkästä kiinni jos siinä jotain hämmiinkiä? Kokeile vaikka jotain toista leffaa jos se toimis...jos ei ni on kyllä tosiaan outoa...tai ainakaan itse tollaseen koskaan törmänny :D Sit vois olla BS:sän asetuksis kans jotai feelua. Pitänee olla allow multiple instance ruksattuna kait ainakin...Sieltä playerin asetuksista voi kans yrittää säädellä jos vika löytyis..

Onko codekit kunnossa
Jos ei niin asenna FFDShow, en tiedä saako tuota linkittää, joten kirjota van googleen ffdshow niin löytyy.

Oon kyllä useampia leffoja kokeillu ja sama juttu..weird. FFDShow löytyy joten se ei pitäis olla ongelma. Täytyy vissiin katella leffoja pelkän äänen ja tekstityksen kaa ja käyttää mielikuvitusta :) No joo, täytyy vielä yrittää. Ja kysellä täältä lisää, kiitos kaikille avustaneille! Ja tietty mieluusti lisää vinkkejä jos jotain tulee mieleen mistä vois johtua.

No niin, ei tarvi enää neuvoo. Jonskin neuvomasta allow multiple instancesta oli ilmeisesti kyse...nyt toimii. Kiitos paljon jälleen kerran!

Onko video piuha varmasti oikeassa röörissä? jos on niin oletko myös laittanut: Display properties(tulee kun painat näytöllä oikeata hiiren nappia ja Properties) -->Settings-->Advanced-->Displays-->siellä on Tv & näyttö niin katso että kumpikin on "päällä".
Ota hiiren oikealla näppäimellä ruudulta ominaisuudet ja sieltä asetukset välilehti ja edelleen lisäasetukset ja sieltä näytöt kohdasta valitset tv:n näytöksi, kaapeli tietty paikoillaan koko ajan...
Hiiren oikee --> Properties --> Settings --> paina lootaa, jossa numero 2 --> raksi ruutuun "Extend my Windows desktop onto this monitor."

Tämän jälkeen raahaat kuvan töllöön ja klikkaat isoksi. Resoluutio tietysti kuntoon ensin 800X600.

Tämä on se helpoin tapa!

Mites tuon kuvan heittäminen televiision puolelle onnistuu XP:ssä, kun tuolla Lisäasetuksissa ei ole samoja valintoja kuin näissä teidän ohjeissa.

edit. Home-versio siis ja olipas vanhahko tredi.

Turisas sanoi:
Mites tuon kuvan heittäminen televiision puolelle onnistuu XP:ssä, kun tuolla Lisäasetuksissa ei ole samoja valintoja kuin näissä teidän ohjeissa.

edit. Home-versio siis ja olipas vanhahko tredi.

Tyhjällä työpöydällä klikkaa oikeaa hiiren nappia, sieltä ominaisuudet, sieltä asetukset, sieltä lisäasetukset ja sieltä näytöt ja eikun valitsemaan.

No nyt näkyy työpöydän taustakuva TV:ssä ja saan leffan raahattua sinne, mutta molemmat mustavalkoisina.

Piuha on tietokoneen takana laitettu ainoaan reikään johon sopi, VIDEO lukee siinä vieressä. Telkkarin päässä on koitettu sekä suoraan telkun kyljessä olevaan S-VIDEO-liitäntään (joka on samannäköinen kuin koneen takana eli johdon toisessa päässä) että kaikkiin kolmeen scart-paikkaan. Kuva kaikkien kautta mustavalkoinen. Liekö vika liitännöissä vai koneen tai telkkarin säädöissä?

Toinen homma on että en tiedä mihin äänijohdon koneenpuoleinen pää liitetään. Tällä hetkellä äänet siis kuuluvat tietokoneen kaiuttimista.

Auttakaa avutonta, olkaa kiltit.

edit. No nyt näkyy värit. Johto oli kolmannessa Scartissa (AV3), joten oletin, että kuva näkyisi oikein AV3-kanavalla, mutta värit alkoivat näkyä vasta kun etsin AV3-S kanavan.

Mutta ääniongelmaan kaipasi vielä apua.

tv on ilmeisesti eri huoneessa kun pc?

laita se3,5mm liitin jos siinä siis oli ( ku en ole ihan varma millainen se sun johto on) tietokoneen ääniulostuloon, löytyy äänikortista.(on muistaakseni vihreä - kokeilemalla selviää)jos siis haluat äänet televisiosta ulos.

onko muuten siinä sun johdossa oikeasti siis toisessa päässä kiinteä scart? ettei punasta valkosta ja keltasta johtoa jotka menevät scart adapteriin?

nautinnon parantamiseksi suosittelen ostamaan erillisen rca johdon ja liittämään tietokoneen streoihin...

kysy jos et tajunnut. oli vähän kiire vastata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom