Pauliina Talus: Kehonrakennus särkee selän?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
B.O.S.S. sanoi:
Eikös tuo roikkumalla tehty keinotekoinen venytyskin ollu huonoksi, jossain muistaakseni tästä puhuttiin?
Mun on pitänyt pistää eksperttien osiolle tai tonne urheiluvammaosiolle kysymys jo jonkun aikaa, että "Onko traktio aina hyvästä?". Eräskin kokenut voimanostaja suosittelee ankarien kyykky- ja mavesessioiden jälkeen rekkitangosta roikkumista, jotta "saadaan nikamat auki ja nivelnesteet virtaamaan" tms., mutta onko siitä apua ja onko se hyödyllistä loppujen lopuksi.

Tuossapa vielä erinomainen ketju keskikropan jumppailusta ja vahvistamisesta monipuolisesti (taas kerran parhaat ja asiantuntevimmat kommentit by jto :worship: ):
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/archive/index.php/t-18562.html (itekin oon näköjään tuonne jotain horissut :D )

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pecman sanoi:
Ainakin se mahdollistaa suurempien painojen käytön ja täten suuremman rasituksen selälle.

Juu, tätä hain, mutta myös sitä jos kehitys on lyhyellä aika välillä nopeaa ja tällöin selän eri nikamat yms. eivät välttämättä pysy kehityksessä mukana? Tämmöistä mutupohjaista mietiskelyä. :hyper:

iivili sanoi:
Tuossapa vielä erinomainen ketju keskikropan jumppailusta ja vahvistamisesta monipuolisesti (taas kerran parhaat ja asiantuntevimmat kommentit by jto :worship: ):
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/archive/index.php/t-18562.html (itekin oon näköjään tuonne jotain horissut :D )

Kiitos tuosta, en ollukkaan tota lukenu. Mullakin on joskus jotain feilua selässä ollu ja kun on niiiiin v*ttumainen vaiva, joten kaikki apu on tarpeen.

Vaikken olis uskonu, että mulla on huono korsetti, niin kyllä vaan näin taisi olla, koska kun aloin tekemään eri meiningillä niin ei ole isompia jumeja ollu.

Tosin, mulla tuo perimmäinen vaiva ei tainnut olla tuo heikko korsetti, mutta ei siitä sen enempää tässä, jos sen joskus saan käytyä tutkituttamassa, niin länttään siitä sitten johonkin näistä selkäketjuista.

Gillyanne sanoi:
Ei voi mitään, mutta väistämättä tulee mieleen, kun kerran on kehonrakentajasta kyse, että näinkö tässä nyt kostautuu se, ettei keskivartalon tukevia lihaksia ole uskallettu harjoittaa kunnon painoilla "kehoestetiikan menettämisen" pelossa...
No kun kerta koskaan ei ole revähdyksiä tai välilevyn pullistumia Pauliinalla ollut, niin tuo ei kuulosta oikein uskottavalta teorialta. Kun naisen selkäranka laitetaan vahvojen miesten treenipainojen alle, niin välilevyjen kuluminen/rappeutuminen on mun mielestä aika helposti uskottavissa.

pakko kommentoida tähän sen verran ,että itsellä oli jumalattomat selkävaivat ennen kuin aloin treenaamaan. Kun treenejä oli takana n 1/2 vuotta selkävaivat hävisivät lähes kokonaan. Diagnoosina tsoin oli syntymävikana saadut heikot alaselän lihakset, mitkä nykypäivänä ovat vahvuuteni:)

sellanen on usein mietityttänyt että miten mahtaa nivelet toimia jos/kun 50v tai yli, jos nostelee painoja koko elämän.
mukavaahan nostelu on, mutta luulisi että "isot" painot kuluttais niitä.
tää oli vaan mutua.

Mniska sanoi:
sellanen on usein mietityttänyt että miten mahtaa nivelet toimia jos/kun 50v tai yli, jos nostelee painoja koko elämän.
mukavaahan nostelu on, mutta luulisi että "isot" painot kuluttais niitä.
tää oli vaan mutua.

Niin, oha noita jo olemassa. Stallone ja Schwartzenegger ainakin. Vaikka taitaa ainakin jälkimmäisellä olla ollu koneessa sellaset myrkyt että se luuston kuluminen ei oo ollu ongelma, jos oikeen ymmärsin niin eikös noilla jollain roinilla ole sellastakin vaikutusta .

Kyllä itsellä ainakin kuntosaliharjoittelu hävitti selkäkivut. Liikunta jäi, kun lähdin opiskelemaan ja se johti selän ja muiden tukilihasten surkastumiseen niin, etten pystynyt nukkumaan enää selälläni ollenkaan. Vaan annappas olla, kun aloin käymään säännöllisesti salilla, niin kivut ovat olleet vain ikävä muisto. Eikä selällään nukkuminen tuota enää mitään ongelmia.

Enkä ole kaihtanut raskaitakaan liikkeitä. Maastanostot, jalkakyykyt, hyvät huomenet mennään ykkösmaksimeihin asti sekä vyön kera, että ilman vyötä ja kaikki sarjat olen aina tehnyt vyöttä. Luonnollisesti myös muuta tukilihaksistoa, kuten vatsaa ja kylkiä treenataan säännöllisesti. Ja nostotekniikastahan ei luonnollisesti tingitä.

Gillyanne sanoi:
Ei voi mitään, mutta väistämättä tulee mieleen, kun kerran on kehonrakentajasta kyse, että näinkö tässä nyt kostautuu se, ettei keskivartalon tukevia lihaksia ole uskallettu harjoittaa kunnon painoilla "kehoestetiikan menettämisen" pelossa...

Mitens tuotänöinniin porukat miettii, olisiko se mahdollista että treenaisi keskivartalolle ikäänkuin voimaa, muttei massaa? Eli hieman lyhyempiä sarjoja, vaikka 5 toistoa tms. juuri tämän "muotoefektin" säilytyksen takia, mutta samalla pitäen keskiropan kunnossa? Vai olisiko tämä aivan :david: juttu?

Gillyanne sanoi:
Mistäs tiedät? (En siis kysy vängätäkseni, vaan ihan uteliaisuuttani.)
Tämän keskustelun aloittaneessa lainauksessa lukee: "En ole koskaan loukannut itseäni urani aikana. Koskaan ei ole lihas revähtänyt tai selkä pamahtanut."
Voiko tuon tulkita jotenkin muutenkin?

NHB sanoi:
Tämän keskustelun aloittaneessa lainauksessa lukee: "En ole koskaan loukannut itseäni urani aikana. Koskaan ei ole lihas revähtänyt tai selkä pamahtanut."
Voiko tuon tulkita jotenkin muutenkin?

OK, my bad, tuo jäi minulta huomaamatta. :nolo:

Itel ainaki just päinvastoin selkä pysyy kunnossa punttisalin avulla.Itellä selän alanikamat yliliikkuvia.Viikonki salilta pois ni selkä on tosi kipeä.Fysioterapeutti sano et lopunelämää jatkettava selän treenausta punteilla,venyttelyä ja sisempien vatsalihasten treenausta.Oikeestaan ihan hyvä,pakko treenata...

Wyldeclone sanoi:
Itel ainaki just päinvastoin selkä pysyy kunnossa punttisalin avulla.Itellä selän alanikamat yliliikkuvia.Viikonki salilta pois ni selkä on tosi kipeä.Fysioterapeutti sano et lopunelämää jatkettava selän treenausta punteilla,venyttelyä ja sisempien vatsalihasten treenausta.Oikeestaan ihan hyvä,pakko treenata...

Mulla on sama juttu! Jos pariin viikkoon ei pääse salille esim. flunssan vuoksi, tulee alaselkä kipeäksi. Heti häipyy kivut kun on pari kertaa käyny vetämässä selkätreenin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom