FIGURE PRO Paula Ranta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvää nimipäivää @paularanta
Paukkukarkki
Kahvia
Kakkupala

Hyvää Juhannista kaikille pakkiksen lukijoille!
Tuli
Kuohuviini
 
Mä olin melko varma että jos vaihtaa syömishäiriön tuohon mitä Paula tekee niin se ei kestä kovin kauaa.
Nyt on jo sen verran tullut saavutuksia että pakko myöntää että olin luulakseni väärässä.
Kerran luulin erehtyneeni mutta olin väärässä.
 
Mä olin melko varma että jos vaihtaa syömishäiriön tuohon mitä Paula tekee niin se ei kestä kovin kauaa.
Nyt on jo sen verran tullut saavutuksia että pakko myöntää että olin luulakseni väärässä.
Kerran luulin erehtyneeni mutta olin väärässä.
Bodaus on syömähäiriöiselle mun mielesta paras harrasta joko voi syödä aivan vitusti tai olla syömätt,
Ainakin itelläni kun on syömishäiriö niin omasta mielestä toimii hyvin voi syödä tai olla syömättä niinkuin aivot sanoo
 
Bodaus on syömähäiriöiselle mun mielesta paras harrasta joko voi syödä aivan vitusti tai olla syömätt,
Ainakin itelläni kun on syömishäiriö niin omasta mielestä toimii hyvin voi syödä tai olla syömättä niinkuin aivot sanoo
Moi, menee ehkä sivuraiteille nyt, mutta haluatko avata yhtään tuota sinun syömishäiriö taustaa ja sen sovittamista bodaukseen?
 
Katsoin striiminä Empron ja Portugalin. Paulan kunto ja esiintyminen vaikutti olevan suurin piirtein sama. Mutta Empron kilpakumppaneista Sanna Nupponen ja Lenka Ferencukova olivat nyt tiukempia edelliseen kisaan verrattuna. Mielestäni meni oikein, että olivat Paulan edellä.

Säännöissä sanotaan mm. näin: "A detailed assessment of the various muscle groups should be made during the comparisons, at which time the judge has to compare muscle shape, density, and definition while still bearing in mind the competitor’s overall balanced development and femininity."

Näillä kriteereillä Portgalissa voittanut Caroline Alves dos Santos oli mielestäni selvä ykkönen. Paula on sen verran pitkä (ja pitkät raajat), että tuo shape ja density, tai ainakin sitä koskeva illuusio on vaikeampi tavoittaa. Iranilainen kilpailija, joka jäi jonnekin sijan 6 paikkeille oli tavallaan vastakohta.
Ja tuo sana "femininity" ainakin minun suussani tarkoittaa yleisesti naisellisina pidettyjä piirteitä kuten sileää kuultavaa ihoa, kapeata vyötäröä ja leveää lantiota. Ja koska lantio on naisilla leveämpi ja eri asennossa kuin miehillä, myös jalkojen (erityisesti reisien) lihaksisto näyttää vähän erilaiselta. Ja jos suoraan sanon, niin naisten jalkojen lihaksisto on (ja ainakin pitäisi olla) esteettisempi kuin miehillä.
 
Tosi harvoin enää tulee kuunneltua tai katseltua mitään podcasteja. Mutta tämä piti katsoa. Oli kiva haastattelu. Haastateltava sai hyvin kertoa ajatuksistaan bodailun suhteen sekä vähän muutakin minkälainen ihminen on. Symppiksen vaikutelman Paula jätti. Treenikuvioista jäi mielikuva, että vielä paljon voi olla opittavaa omasta kehosta ja treenaamisesta ja siten vielä paljon kehitystä voi olla tiedossa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom