AndyS
Mode
- Liittynyt
- 3.3.2004
- Viestejä
- 13 466
Niitä sponsoreita kiinnostaa myös se että kuinka paljon tämä somettaja tuo heille lisäarvoa. Jos tietty kampanja ei tuota tulosta (johtuen siitä että 80% seuraajista on botteja) niin turha on jatkossa yhteistyötä toivoa.
Toki ja sponssineuvotteluissa kannattaa olla avoin siitä, jos on käytetty seuraajien ostopalveluita. Kuitenkin 20 000 oikeaa ja 80 000 feikkiseuraajaa on sponsorille parempi kuin 10 000 oikeaa seuraajaa. Sitten tulee tietysti palautetta, jos tuettu siinä uskossa, että on 100 000 oikeaa seuraajaa.
Käsittääkseni yritykset katsovat nykyään ensisijassa tykkäysten ja kommenttien määriä, koska ne indikoivat seuraajia, jotka oikeasti voivat ostaa jotain siksi että somevaikuttaja suosittelee.