FIGURE PRO Paula Ranta

Hyvä huomio, tätä ei tullut ajateltua.
Kyllä se satasia kuussa ainakin omalla kohdalla oli ennen kuin salilla käynti alkoi.
Mä veikkaan, että vain kisaavilla bodareilla harrastus menee kalliimmaksi mitä normaalin ihmisen peruskuukauden kaikki huonompi einessafka ja alkoholi. Kisaavilla menee enemmän laadukasta ruokaa, lääkkeet ja enemmän lisäravinteita. Mutta tommoinen perus tavoitteellinen treenaaja on kyllä varmasti plussalla kulujen osalta versus treenaamaton kaveri.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Halvaksi se tulisi pelkästää siksi jo, että äkkiä proteiinimäärät putoisi. Proteiinipatukan sijaan normi suklaa. Maitorahkan/protvanukkaan sijaan rainbow vaniljarahka. Vähemmän lihaa ym
 
Mä veikkaan, että vain kisaavilla bodareilla harrastus menee kalliimmaksi mitä normaalin ihmisen peruskuukauden kaikki huonompi einessafka ja alkoholi. Kisaavilla menee enemmän laadukasta ruokaa, lääkkeet ja enemmän lisäravinteita. Mutta tommoinen perus tavoitteellinen treenaaja on kyllä varmasti plussalla kulujen osalta versus treenaamaton kaveri.

Miksi veikkaat näin? Riippuu toki paljon minkälaiseen safkaan kumpikin panostaa / mistä ostaa / minkälaisia annosmääriä kokkaa kerrallaan, mutta yleisesti einesruoka on yhtä halpaa kuin paskaakin. Toki paljon treenaava voi vetää myös kananrintaa kalliimmalla, tai seitä edukkaammin. Jos mukaan lasketaan alkoholi ja wolttaaminen, olet varmasti oikeassa.

Edit. Itse asiassa olen eri mieltä ylempänä olevan kommenttini kanssa 😁 Jos miettii että tekee muutaman litran lihakeittoa vs. ostaa pari kolmioleipää. Mutta paljon molemmissa tapauksissa kiinni siitä, mitä ostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Omat ruokakulut tippui kun rupesin syömään järkevästi. Teen aina kerralla 6 annosta lämmintä ruokaa,aamupuuro jne.. ennen tuli käytyä lounapaikoissa ja illalla tuli syötyä mitä sattuu.

Että omalla kohdalla saliharrastus on tiputtanut kuluja
 
Mä veikkaan, että vain kisaavilla bodareilla harrastus menee kalliimmaksi mitä normaalin ihmisen peruskuukauden kaikki huonompi einessafka ja alkoholi. Kisaavilla menee enemmän laadukasta ruokaa, lääkkeet ja enemmän lisäravinteita. Mutta tommoinen perus tavoitteellinen treenaaja on kyllä varmasti plussalla kulujen osalta versus treenaamaton kaveri.

Emmä tiiä ootko syöny kauheesti eineksiä mut ei ne mitään kallista touhua ole. Oon laiska mies ni oon harrastellu jonkin verran näitä. Saarioisten liha-makaronilaatikko jatkettuna xtran raejuustolla on jotain 3 euroa annos. Toki jos keittelee ite makaronit ja paistaa jauhelihat, annos on vielä halvempi. Mä luulen, et eniten rahaa menee ruokakaupassa kaikkeen "ylimääräiseen," jonka vois korvata jollain halvemmalla ja järkevämmällä.

Rainbow lager (aivan käypä kalja, älkää ipahipsterit alottako edes) on noin euron tölkki. Googlen mukaan suomalaiset käyttää keskimäärin noin 600 euroa vuodessa alkoholiin. Ei oo ainakaan mun 7500 euron nettopalkalla paljoa tuo. hymiö.
 
Emmä tiiä ootko syöny kauheesti eineksiä mut ei ne mitään kallista touhua ole. Oon laiska mies ni oon harrastellu jonkin verran näitä. Saarioisten liha-makaronilaatikko jatkettuna xtran raejuustolla on jotain 3 euroa annos. Toki jos keittelee ite makaronit ja paistaa jauhelihat, annos on vielä halvempi. Mä luulen, et eniten rahaa menee ruokakaupassa kaikkeen "ylimääräiseen," jonka vois korvata jollain halvemmalla ja järkevämmällä.

Rainbow lager (aivan käypä kalja, älkää ipahipsterit alottako edes) on noin euron tölkki. Googlen mukaan suomalaiset käyttää keskimäärin noin 600 euroa vuodessa alkoholiin. Ei oo ainakaan mun 7500 euron nettopalkalla paljoa tuo. hymiö.

Ite en ainakaan myöskään ennen salilla käynnin aloitusta mitään eineksiä syöny vaan perus koti ruokaa, mitä toki syön edelleen mutta nyt hieman toisella tapaa.

Otetaan tähän tämmöinen karkea ennen ja nyt hinta vertailu.

Aamupala
Ennen= kaurapuuro voi silmällä noin 100g hiutaleita, ja kuppi kahvia. Hinta noin 0.5€

Nyt=sama kaurapuuro öljyllä +3kananmunaa+proteiini vanukas+200g marjoja hinta noin 4€
Ero 3.5€

Lounas
Ennen=makaronia tai riisiä 100g ja sikanauta j-lihaa 200g hinta noin 1.5€

Nyt=maratonia tai riisiä 100g+naudan 7% j-lihaa+kasviksia+hedelmä hinta noin 5€
Ero 4€

Välipala
Ennen ei mitään hinta 0€
Tää vaihtelee paljon mutta Laitetaan esimerkiksi vaikka 2proteiiini juomaa+100g riisikakkuja+hedelmä
hinta noin 4.5€
Ero 4.5€

Iltaruoka
Ennen=esimerkiksi perunaa ehkä noin 300g+makkara kastike hinta noin 1€
Nyt=perunaa hieman enemmän+vaikka lohta 250g+kasviksia ja salaattia hinta noin 11€
Ero 10€

Iltapala
Ennen pari palaa leipää+voita+juustoa+meetwurstia hinta noin 1.5€
Nyt sama kuin aamulla tai lounaalla+marjoja hinta noin 5€
Ero 3.5€

Perus arkipäivänä tuota hinta Eroa tulee siis 25€😳 joka on kuukausi tasolla aika vitun paljon.
Toi lohi tuolla nostaa aika paljon hintaa että jos se vaihdetaan vaikka naudan j-lihaan tai seitiin niin hintaa saadaan noin 5€ alaspäin mutta silti ero on 20€.


Melko vähältä kuulostaa tuo keskimäärin 600€ vuodessa alkoholiin.
Eihän tuo ole nykyisillä baari hinnoilla kuin noin 60 annosta ja sen juo helposti 3iltana.
 
Kalliit on D vitamiin kaurapuurot,kilohinnaksi tulee 5€ vaikka sitä saa 1.35 kilohinnalla.
Tässä Prisman hinnastoa
Kanahan on halpaa ja tuo kananfilee on aina ollu tuossa hinnassa s-kaupoissa,pikku Saleissa 30snt kalliimpi 300g boksi.
Iltasin joskus -30% tuosta jos tuuri käy.Usein ei käy,koska tuon hintanen kana jää harvoin myymättä.
Enkä tajua miksi joku syö oksennuksen makusta seitä säästääkseen koska sen kilohinta on 10-15€...halvin on sitä xtraa mikä on täyttä jätettä,siellä on seasssa kalan silmät,perseet ja pillut,muut seit on 13-15/kg.
Kanan filee on melkeen puolet halvempaa kilohinnalta aina s-kaupoissa. Aminohapoprofiililtaan kanafilee on parasta ja premiumia vrt sei.
Eli sei 15€/kg,kananfilee 9.80€/kg,vai syöttekö te seitä koska kille kujala syö sitä?
Säästöä se ei ei ainakaan ole,vaikka kyyneleet silmissä sitä xtra seitä söiski,niin että naapuri kysyy "mitä mätää sinä siellä paistat?"
Lohikaan ole ku 33€/kg

Toki jos käy k-marketissa niin nuo D-vitamiinin hinnat varmaan pitää paikkansa,mutta s-ryhmä lyö ostoksista myös käteistä tilille joka kuun 10. eli ruuat ei maksa tuotakaan mitä kuvissa on kilohinnat.
Ja kuten täällä on sanottu,niin kuka tahansa voi lukea itsensä hetkessä lääkäriksi ja alkaa tienaan 10,000€/kk+lisät,(muttako kutsumus vie roskakuskiksi,toki tarpeellisia kavereita yhteiskunnassa,mutta palkka ei ole hyvä) niin ei tarvi laskea,koska nyt hän 80% pakkislaisista ei tienaa kuin 7500€ nettona ja ne säästää syömällä oksennus kurkussa kilohinnalta kallista seitä,koska kille sanoi tubessa että se on halpaa (vaikka ei ole,kille ei osaa laskea vieläkään kilohintoja,se tuijoittaa aina hönttinä kerta ostoksen hintaa kuitista)
fiLzAso.jpg

AdgceMg.jpg

AVPnyhf.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Onko tää sama asia kun jos treenaat niin roinaat? Itellä ei ole ainakaan ollut alkoholin kulutukseen mitään vaikutusta treenaan tai en
Suomalaiset nyt käyttää alkoholia exponentiaalisesti enemmän mitä streroideja, se alkoholi kuuluu kulttuuriin. Kynnys käyttää alkoholia on merkittävästi suurempi mitä kynnys käyttää lääkkeitä treenissä.
 
Kalliit on D vitamiin kaurapuurot,kilohinnaksi tulee 5€ vaikka sitä saa 1.35 kilohinnalla.
Tässä Prisman hinnastoa
Kanahan on halpaa ja tuo kananfilee on aina ollu tuossa hinnassa s-kaupoissa,pikku Saleissa 30snt kalliimpi 300g boksi.
Iltasin joskus -30% tuosta jos tuuri käy.Usein ei käy,koska tuon hintanen kana jää harvoin myymättä.
Enkä tajua miksi joku syö oksennuksen makusta seitä säästääkseen koska sen kilohinta on 10-15€...halvin on sitä xtraa mikä on täyttä jätettä,siellä on seasssa kalan silmät,perseet ja pillut,muut seit on 13-15/kg.
Kanan filee on melkeen puolet halvempaa kilohinnalta aina s-kaupoissa. Aminohapoprofiililtaan kanafilee on parasta ja premiumia vrt sei.
Eli sei 15€/kg,kananfilee 9.80€/kg,vai syöttekö te seitä koska kille kujala syö sitä?
Säästöä se ei ei ainakaan ole,vaikka kyyneleet silmissä sitä xtra seitä söiski,niin että naapuri kysyy "mitä mätää sinä siellä paistat?"
Lohikaan ole ku 33€/kg

Toki jos käy k-marketissa niin nuo D-vitamiinin hinnat varmaan pitää paikkansa,mutta s-ryhmä lyö ostoksista myös käteistä tilille joka kuun 10. eli ruuat ei maksa tuotakaan mitä kuvissa on kilohinnat.
Ja kuten täällä on sanottu,niin kuka tahansa voi lukea itsensä hetkessä lääkäriksi ja alkaa tienaan 10,000€/kk+lisät,(muttako kutsumus vie roskakuskiksi,toki tarpeellisia kavereita yhteiskunnassa,mutta palkka ei ole hyvä) niin ei tarvi laskea,koska nyt hän 80% pakkislaisista ei tienaa kuin 7500€ nettona ja ne säästää syömällä oksennus kurkussa kilohinnalta kallista seitä,koska kille sanoi tubessa että se on halpaa (vaikka ei ole,kille ei osaa laskea vieläkään kilohintoja,se tuijoittaa aina hönttinä kerta ostoksen hintaa kuitista)
fiLzAso.jpg

AdgceMg.jpg

AVPnyhf.jpg
Ja tosta suikaleesta jää paisto jälkeen 100g kun on niin paljon tuupattu nesteitä sekaan pari kertaa koittanut ja päädyin takaisin käyttämään muutaman euron kalliimpaa siis kilohinnaltaan
 
Suomen alkoholinkulutus on Euroopan toiseksi pienin.

Maailman tilastossa olemme puolivälissä, olemme aina olleet.
Monet suomalaiset luulee edelleen että Suomessa juodaan enemmän kuin missään, en tiedä mistä moinen - kenties joku vanha mantra mitä yhä hoetaan että pidettäisiin kansallinen itsetunto huonona.
Oho. Piti oikein googlaa vaikka periaatteessa uskonkin kaikken mikä netissä lukee.
Olet tosiaan oikeassa!

 
Tai täynnä mamuja...
Itselläni on paikkosalina Fitness 24/7 duunipaikan salin lisäksi. Arviolta 80% mamuja, eikä siinä mitään. Pari kertaa unohtunut puhelin salin puolelle ja molemmilla kerroilla mamu oli sen palauttanut respaan. Eniten vituttaa kansallisuudesta tai etnisestä taustasta riippumatta nykytrendi, jossa tehdään 30 sekunnin sarja ja sitten jäädään viideksi minuutiksi laitteeseen kuulokkeet päässä somettamaan tms. Olen ottanut taktiikaksi, että tungen väkisin vaikka syliin, jos eivät muuten tajua…
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom