Pattitilanne, saliohjelmat uusiks

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MiiaKoo
  • Aloitettu Aloitettu
Eli eli..

Historiaa vähän sen verran että mä olen käynyt salilla nyt kolme kertaa viikossa ja tehny 2-jakosta ohjelmaa ja hyvin on menny. Meidän töissä on ilmanen ihan täydellisesti toimiva sali jossa on voinu näppärästi käydä duunin jälkeen.

Noh, nyt sit homma meni uusiks kun multa poistui käytöstä auto ja julkiset kulkee suoraan sanottuna päin v***a tän saliharrastuksen kannalta. Pääsen kyllä salille joka arkipäivä, mutta reeni pitäs vetää puoleen tuntiin. Onko minkäänlaista jakoa olemassa millä tän homman sais toimimaan, vaan onko mun vaan ostettava tsetti lähisalille?

No tulee kyllä aika kiire jos teet puolessa tunnissa hyvä treenin.

No tulee kyllä aika kiire jos teet puolessa tunnissa hyvä treenin.

Joo eihän siinä kunnon treeniä pysty vetää millään, mut lähinnä toivoin että olis mahdollista jakaa ohjelmaa useemmalle päivälle siten että siitä edelleen olis jotain hyötyä, esim. 4 liikettä per kerta ja vastaavasti kertoja useemmin...?

Jos ei vaihda vaatteita, ei käy suihkussa eikä lämmittele ollenkaan.

Niin, itse suorituksiin ja taukoihin menevää aikaa tarkoitin.

Hommaat leuanvetotangon kotia ni meet sit hikisenä bussiin ja teet vatsat ja leuat himassa... säästät ruhtinaallisesti aikaa :| mutta joo aika häsläämisekshän tuo menee jos puolessa tunnissa pitää hommat hoitaa.

Puol tuntia on tosiaan treeni aika, sis. lämmittelyn.

Tälläsen mä nyt tusasin, mielipiteitä?

Päivä 1
Prässi
Penkki
Hauiskääntö tangolla
pushdown

Päivä 2
Mave
Ylätalja
Vinopenkki käsipainot
Ranskis
Hartiat talja

Päivä 3

Kyykky
Alatalja
Pystypunnerrus
Keskitetty hauis taljassa

ja 4-5 salipäivää / vko

vatsat aina himassa illalla.

Onks täs mitään järkee?
*

Et ehdi mitenkään tekemään 3 liikettä enempää. Hyvä jos sen kolme. Kaksi liikettä on realistinen kun puoleen tuntiin pitää vielä mahduttaa myös lämmittelyt ja venyttelyt.

Et ehdi mitenkään tekemään 3 liikettä enempää. Hyvä jos sen kolme. Kaksi liikettä on realistinen kun puoleen tuntiin pitää vielä mahduttaa myös lämmittelyt ja venyttelyt.

Se nyt taas riippuu ihan siitä että kuinka monta sarjaa on per liike.

Etsippä hakusanalla Crossfit.

edit. Löydät varmasti vihjeitä lyhyisiin ja toimiviin treeneihin.

Ma:
Kyykky 3-4x
Vatsat penkissä 3x

Ti:
Penkki 3-4x
Ojentajat taljassa 3x

To:
Mave 3-4x
apuliike?? 3x

Se on vähän et päälike ja joku apuliike, minkä parhaaks kattoo siihen ja tauot pitää lyhyin n.1min

Paljon sit maksais salille joku kuukausikortti?

Tee Wendrelin 5/3/1 :stä.

No en mä usko et kauheen kallista, lähinnä työlästä vaan kun kaikki on kaukana ja töissä se on ollut niin sairaan kätevää.

Ma:
Kyykky 3-4x
Vatsat penkissä 3x

Ti:
Penkki 3-4x
Ojentajat taljassa 3x

To:
Mave 3-4x
apuliike?? 3x

Se on vähän et päälike ja joku apuliike, minkä parhaaks kattoo siihen ja tauot pitää lyhyin n.1min

Paljon sit maksais salille joku kuukausikortti?

Jotain tuonsuuntaista sen pitää olla, pari tehokasta liikettä per päivä ja pari, kolme kovaa sarjaa molemmissa. Itse tekisin esim. näin, HessuHopo1:n ohjelmasta vähän modattuna ja sarjoja vähennettynä:

Kyykky 2x
Voimapyörä 2x max

Ti:
Penkki 2x
Dippi / ranskis 2x

To:
Mave 2x
Leuat / ylätalja 2x

Nuo pitäisi ehtiä lämmittelyineernkin tekemään puoleen tuntiin.

Yhden valvotun yön jälkeen mä päätin ostaa tallissa olevaan penkkii lisää painoja niin pääsen reenaa sillä. Eli nyt salilla tarvis tehdä enää noi taljassa tehtävät liikkeet ja prässi.
Kuulostaako mahdollisemmalta?

Back
Ylös Bottom