patteja kainolossa..täh

WhiteExorcist sanoi:
Ei kai tää vakavaa ole, mut aattelin kysellä, josko joku viisas oisi osannut kertoa suoriltaan, että mikä on probleemos..Pitää kai sit mennä lääkäriin ku kusen mukana tulee verta ja hengitys haisee virtsalle(haisee jo) :urjo:
Jos virtsan mukana tulee verta niin kannattaa mennä HETI LÄÄKÄRIIN

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mr. man sanoi:
Jos virtsan mukana tulee verta niin kannattaa mennä HETI LÄÄKÄRIIN

Niin varmaan kannattais mennä, jos tulis..tosin silloin ongelma ei olis nois pateissa vaan munuaisissa tai jossain muualla..kauhee lääkäri-treedi tuli tästä :lol2: ...kunnon ztigagon lääkärit..AIka iso toi yksi noista pateista..noniin.. :zzzz:

Mullakin tais joskus aikanaan olla joku patti tuolla kainalon seudulla. Kysyin sitä lääkäriltä ja muistaakseni se oli joku "rasvapatti"?
Eli ihan ihraa kai? Hävisi sitten itsekseen...

WhiteExorcist sanoi:
Niin varmaan kannattais mennä, jos tulis..tosin silloin ongelma ei olis nois pateissa vaan munuaisissa tai jossain muualla..kauhee lääkäri-treedi tuli tästä :lol2: ...kunnon ztigagon lääkärit..AIka iso toi yksi noista pateista..noniin.. :zzzz:

WhiteExorcist sanoi:
Ei kai tää vakavaa ole, mut aattelin kysellä, josko joku viisas oisi osannut kertoa suoriltaan, että mikä on probleemos..Pitää kai sit mennä lääkäriin ku kusen mukana tulee verta ja hengitys haisee virtsalle(haisee jo)

mikähän skitsofrenia tässä oikein on kyseessä? siinä vaiheessa kun virtsan mukana alkaa tulla verta, niin viimeistään sinne lääkärille. maksaa se sitten sen euron tai sata euroa - terveys kuntoon. tai mene sitten kunnalliselle jos ei yksityiset kiinnosta/ole rahaa. tai ole menemättä, mutta älä täällä enää sitten kitise kun jengi patistaa sua lääkäriin. ei porukka mitään lääkäreitä täällä ole (tai jokunen saattaa ollakin, näin suuresta joukosta), mutta tarkoitan siis sitä että tollaisilla asioilla tuskin kannattaa leikkiä ja jättää se muutama euro maksamatta, ja luottaa pelkästään ´netistä kuultuun´.

onko patteja myös kaulassa tai rinnassa? lääkäriin heti ja tahti oli mars mars!

käsket ottamaan verikokeet josta näkyy ainakin trombosyytit tai mieluiten samaan syssyyn laaja verenkuva. vaikka epäilisivät jotain karvatuppitulehdusta niin silti kannattaa ottaa varmuus asiasta. kaverin "gynekomastia" osoittautui imusolmukesyöväksi.

hoidot on taudista riippumatta aina helpommat mitä nopeammin varmuus saadaan!

WhiteExorcist sanoi:
Todellakin!Mun oikeaan kainaloon on jo 3kk:n ajan tullut sellaisia kipeita patteja ihon alle.Eka kerran ku ne tuli nii kainalo oli ihan sigakipee,mut nyt vain ne patit ovat kipeitä, jos niitä painelee...ImusolmukesyöpäKasvain.??

Mietiskelin et johtuiskohan mun Axe-dödöstä vai kuppako vaivaa...Tää mun teksti on kuin lapsi kirjoittais, mut antakee anteeksi..olen nii ihmeissäni.. :david: :(

Moro. Mulla on just tällä hetkellä kaks semmosta aivan hillitöntä pattia oikeassa kainalossa a 1*2 cm. Tuppaa vaan tulemaan tonne kainaloon noita patteja aina silloin tällöin. Ne lähtee aina jossain kuukaudessa veke. On kyllä välillä pirun kipeitä, ja paidat hankaa ja repii niitä auki (esim. salilla).
Varmaan jotain vastaavaa sulla tässä tapauksessa.. :)

äääh....minä sanoin vitsilläni sen veren tulon kusen mukana...Nyt minut ymmärrettiin ihan väärin tai sit mä en osaa vitsailla :jahas: ..Niin joo enkä oleta kenenkään olevan lääkäri vaan ajattelin,että jos jollain vastaavia kokemuksia ja saannut selvyyden siihen, niin saisin häneltä informaatiota mikä voisi olla kyseessä..Niin joo kattelin vähän faktoja ja todellakin, jos on imusolmukkeissa jotain häikkää, niin niitä patteja alkaa tulla joka puolelle.

Kiitoksia vain infosta,enkä mene lääkäriin ennenkuin kusen mukana tulee verta ja henki haisee kuselta... :thumbs:

Joo oikeesti pitää katsella,jos ensiviikolla kävisi kun tenttiRumba on ohi :itku:

WhiteExorcist sanoi:
Niin joo kattelin vähän faktoja ja todellakin, jos on imusolmukkeissa jotain häikkää, niin niitä patteja alkaa tulla joka puolelle.
niin alkaa tulla. kumman luulet olevan helpompi hoitaa? 1:n asteen hodginin lymfooman (vain yhdessä kohtaa kasvaimia) vai 4. asteen (joka puolelle levinnyt).. mikä siinä lääkärissä on niin pelottavaa? miksei sinne voi mennä? ymmärrän jos on vaikka kiveksessä patteja niin voi olla noloa esitellä sukupuolielimiään tuntemattomalle, mutta miksi hävetä kainaloa? :lol2:

yleensä lymfoomat ovat kivuttomia, ehkä kutisevat hieman kasvaessaan. ei siis välttämättä viittaisi siihen.. mutta miksi sitten kyselet keskustelupalstalta jos et halua todella ottaa selvää? esim. verikoe ei maksa juuri mitään varsinkaan julkisella puolella, samalla voit saada myös arvokkaat hormonimittaukset kylkiäisinä jos osaat valittaa.

nevahood sanoi:
niin alkaa tulla. kumman luulet olevan helpompi hoitaa? 1:n asteen hodginin lymfooman (vain yhdessä kohtaa kasvaimia) vai 4. asteen (joka puolelle levinnyt).. mikä siinä lääkärissä on niin pelottavaa? miksei sinne voi mennä? ymmärrän jos on vaikka kiveksessä patteja niin voi olla noloa esitellä sukupuolielimiään tuntemattomalle, mutta miksi hävetä kainaloa? :lol2:

yleensä lymfoomat ovat kivuttomia, ehkä kutisevat hieman kasvaessaan. ei siis välttämättä viittaisi siihen.. mutta miksi sitten kyselet keskustelupalstalta jos et halua todella ottaa selvää? esim. verikoe ei maksa juuri mitään varsinkaan julkisella puolella, samalla voit saada myös arvokkaat hormonimittaukset kylkiäisinä jos osaat valittaa.

Joo,mä meen kun tenttiRumba on ohi *lupaa* :piis: Mut todennäköisesti joudun vetämään sitä lekuria ekaksi kolme kertaa nekkuun ja sylkemään silmiin,et se tajuu homman.. :kuvia:

samppap sanoi:
Jos vaiva on kestänyt noin pitkään--> heti lääkäriin!

Itellä ollu saman tyyppisiä kainaloissa ja nivusissa, mutta menneet viikossa ohi.
ollut kans just samoissa paikoissa joskus noita, kesti kyllä kauemmin toi poislähtö eikä ollet kuin ihan snadisti kipeitä silloin kuin niitä koski, lähinnä pesulla.

tod. näköisesti tulehduksia ja eikä kannata räplätä niitä.

WhiteExorcist sanoi:
äääh....minä sanoin vitsilläni sen veren tulon kusen mukana...Nyt minut ymmärrettiin ihan väärin tai sit mä en osaa vitsailla

No johan oli vitsi kerrassaan, älä ainakaan koomikon uraa harkitse :jahas:

Mulla on noita suurentuneita imusolmukkeita vähän siellä täällä. Vuosia sitten tuli kainaloon tosi kipeä mollukka, kun karvatuppi tulehtui pahasti. Sit se jäi olemaan sinne ja on nykyään herkkä ärtymään jo siitä, että sheivaan kainalokarvoja. Kaulallakin tuntuu suuria imusolmukkeita, pitkään etenkin sen jälkeen jos on ollut jotain lentsua. Lääkärissä oon käyny ihan noiden pattieni takia, mut eipä niissä mitään ihmeellistä pitäis olla. Silloin kun tuo ensimmäinen ilmestyi, olin tietty ihmeissäni ja menin heti verikokeeseen... Taannoin kävin kokonaisverenkuvassa ihan muiden asioiden tiimoilta, kaikki kohdallaan, ja oli vielä imusolmukkeista puhetta lekurin kanssa, vakuutteli et ei huolta.

Mä oon kyllä semmonen, et mun on mentävä lääkäriin jos jotain outoa ilmestyy, tulen hulluks kun muuten luen lääkärikirjaa ja teen nettidiagnoosia, löydän oireisiini sopivan sairauden ja olen kauhuissani... :itku:

Ei kannata muuten nuita karvatupen tulehduksiakaan ihan noin vain sivuuttaa.
Tiedän yhden tapauksen missä nimenomaan karvatupen tulehdus infektoitui pahasti. Seurauksena oli vaikka mitä hauskaa, kuumetta, pahoinvointia, väsymystä jne. Kroppa kun oli infektiotilassa.
Kyseinen tulehdus piti sitten leikata ja lääkäri oli sanonut, että siellä oli ollut suunnilleen pingispallon kokoinen mätäpesäke. Vartokaa vaan. :thumbs:

Mulla on ollu nivusissa ja kaulassa imusolmukkeet turvoksissa jo kohta vuoden, on kuvattu ja kokeita otettu muttei mitää löytynyt, se lääkäri kyllä suhteutu asiaan vakavasta mutta tutkimuksien jälkeen totesi vaan että jos ne imusolmukeet välillä muuttaa kokoa ja ovat liikkuvia niin ongelma ei ole mikään pahan laatuinen, mutta tiedä sitten. :kuvia: ei! :lol2:

Mä muuten unohdin mainita, et mulla on vasemman puoleisen korvanlehden alapuolella (vaikea selittää sijaintia) sellanen kova patti, oon sitäkin tarjonnu lääkärille tutkittavaks mut senkin pitäis olla harmiton. Ei se näy päälle päin, mutta kun sitä painelee ja nytistelee, tuntee kuinka suuri se on... Luultavasti joskus angiinan tms. yhteydessä vaurioitunut imusolmuke. Eivät suostuneet leikkaamaan pois, koska leikkauksen jälkeen pyrkivät kuulemma tulemaan aina vain helpommin tommosiks. Tiedä sit, mutta siinä on ja pysyy. Ei siitä mitään häiriötä oo jos ei jatkuvasti näplää, sillon menee kyllä tosi kipeeks. Pakko vain yrittää luottaa lääkärin sanaan ja uskoa että ne tietää, vaikka tiedän tapauksen jossa tollainen korvan alla oleva patti osoittautuikin kurkkusyövän etäispesäkkeeksi jos oikein muistan. :eek:

WhiteExorcist sanoi:
Joo,mä meen kun tenttiRumba on ohi *lupaa* :piis: Mut todennäköisesti joudun vetämään sitä lekuria ekaksi kolme kertaa nekkuun ja sylkemään silmiin,et se tajuu homman.. :kuvia:
En tiedä missä asut, mutta yksityisellä yleensä uskotaan paremman ja Kela-korvauksen jälkeen tavallisen lääkärin jälkeen jää maksettavaksi varmaan 30-40 euroa. Tai mene rnsin julkiselle puolella ja jos et saa kunnon hoitoa, niin sitten yksityiselle. Yhden baarireissun, kun jättää välistä, niin tuo yksityislääkärikin on maksettu.

WhiteExorcist sanoi:
JMut todennäköisesti joudun vetämään sitä lekuria ekaksi kolme kertaa nekkuun ja sylkemään silmiin,et se tajuu homman.. :kuvia:
Jos sulla on oikeesti asenne tota luokkaa niin älä vaivaudu edes sinne kuuluusaan arvauskeskukseen.... Samat lääkärit ja samalla koulutuksella ne tekee sitä duunia yksityisellä ja kunnallisella sektorilla. Eri aikaan vaan! Ainoastaan liksa per asiakas ja kiire on eri;)

Onko sulla haavoja/naarmuja kädessä? usein aiheuttaa imusolmukkeiden turpoamista.

kyllähän nuita paiseita on ollu. kävin arvauskeskuksen lääkärillä viimeksi nii eivät mitään tutkimuksia tehneet löi antipioottikuurin käteen ja sillä ne kyl lähtiki. Taas ois patti kainalossa ja taidan suunnata tässä viikonaikana yksityiselle ovat nämä paiseet sen veran kipeitä ja vittumaisia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom