patteja kainolossa..täh

Ikä
40
Todellakin!Mun oikeaan kainaloon on jo 3kk:n ajan tullut sellaisia kipeita patteja ihon alle.Eka kerran ku ne tuli nii kainalo oli ihan sigakipee,mut nyt vain ne patit ovat kipeitä, jos niitä painelee...ImusolmukesyöpäKasvain.??

Mietiskelin et johtuiskohan mun Axe-dödöstä vai kuppako vaivaa...Tää mun teksti on kuin lapsi kirjoittais, mut antakee anteeksi..olen nii ihmeissäni.. :david: :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite veikkaan jotain imusolmukkeen turpoamista tjsp. Kaverilla leikattiin pariviikkoa sitten just susn kuvailema systeemi

Lääkäriin mentävä ja on vaadittava tutkimuksia. Eli nyrkkiä pöytään jos lääkäri alkaa puhumaan jostain kattellaan nyt pari viikkoa. Pahimmillaan voi just olla sitä imusolmukesyöpää, mutta voi olla jotain pienempääkin.

Tomi sanoi:
Kaksi sanaa: mene lääkäriin!

Kaksi sanaa:"lähdetään"..Nii,mut tuntuu "tyhmälle" mennä lääkäriin, ku ne patit sit välillä häviää..Äet-muori sanoi et"nou problem,se on karvatupen tulehdus".Täh,eihän se nyt saman kainalon karvat voi kokoajan tulehtua?!..vai voiko?

Muistelempa itsekin että sun iässä nuo mollukat vaivasi vähän joka kolossa, tuntui riippuvan vähän vuodenajastakin. Veikkaan jotain tulehdusjuttua, menee ohi tai sitten ei. Aika tavallisia taitaa olla noin kokonaisuudessaan.

Siis minkähänlaiset patit nyt on kyseessä?
Itselläni on ollut pieniä karvatupen tulehduksia, kuten myös isompia turvonneita imusolmukkeita kaulassa (vaarattomia), ne kyllä erottaa toisistaan oikein hyvin.

edit: Leikkaatko kainalokarvoja? Onko samoihin aikoihin näpyt tullu kun aloitit? Pientä hakuammuntaa, mutta pitää kokeilla :)

meikällä joskus penskana ollu kaulassa samanlaisia :D :david: . mut no probleemo kyllä ne ajan kans on lähteny ainaki suurin osa :D .

WhiteExorcist sanoi:
Todellakin!Mun oikeaan kainaloon on jo 3kk:n ajan tullut sellaisia kipeita patteja ihon alle.Eka kerran ku ne tuli nii kainalo oli ihan sigakipee,mut nyt vain ne patit ovat kipeitä, jos niitä painelee...ImusolmukesyöpäKasvain.??
Jos ovat kipeitä patteja, niin kyseessä mahdollisesti tulehtuneet hikirauhaset. Tällöin lääkäristä penisiliinikuuri ja poksahtelevat itsestään muutamassa päivässä.

En jösses leikkooo kaikkukarvoi :love: Nii tota sitä vaan mietin et vaikka noi patit saakin poes niiku ne itsestäänkin lähtee,mut ne tulee takaisin.Et et...pitääkö mun olla hikoilematta ja olla suihkuttamatta axe mun hikirauhasille?

Tota noin,nii ja tää ongelma on ollut sellaiset 3kk eli ei nyt mitenkään treenamisen aloittamisesta johdu,kun treenattu on jo jokunen vuosi. Sit eräs asiakin mietityttää,et ku tonne oikeeseen kaikkuun tullee noita kipeitä palleroita,nii ei se koskaan hikoilessa haise hielle vaan se on toi vasen, joka hoitaa sen homma. Tosin tuossahan tuli ratkaistua tuo axen suihkuttelu-ongelma, eli suihkuttelen vain vasempaan kainaloon...en minä tiedä...syöpä kai.. :anssi:

Miten syöt? Voi olla, ettet syö tarpeeksi jotain kuituja ja juo vettä, joten kuona-aineet ei pääse normaalisti poistuu (hikoillessa) ja aiheuttaa näppyjä. Miehelleni tuli ennen selkään näppyjä puutteellisen ruokavalion ja treenaamisesta johtuvan erittäin runsaan hikoilun takia, miksi ei siis kainaloihinkin. Ja dödöä voisit koittaa vaihtaa. Siltikin, suosittelisin ottamaan yhteyttä lääkäriin. Tai käy sairaanhoitajalla en tiijä.

Jos vaiva on kestänyt noin pitkään--> heti lääkäriin!

Itellä ollu saman tyyppisiä kainaloissa ja nivusissa, mutta menneet viikossa ohi.

Ja siis kasvaimethan ei yleensä ole kipeitä.
aika varmana tulehdus, itellä olllu noita satoja ellei tuhansia pitkin elämää ja millon missäkin, pahimmat kuitenki aina kainalossa :)

Voi olla tässätapauksessa vähän :offtopic: mutta laitetaan kuitenkin.

Meidän bilsan kirjasta seuraavaa: "Elimistö pyrkii estämään bakteerien lisääntymisen ja lähettää paikalle puolustusjoukot eli veren valkosolut. Näin syntyy tulehduskohta, joka alkaa punoittaa, turvota ja lämmetä. Valkosolut ja bakteerit muodostavat paikalle märkää, jossa on kuolleita kudossoluja, eläviä ja kuoleita mikrobeja ja valkosoluja. Jos valkosolut voittavat taistelun, tulehdus paranee. Elleivät valkosolut onnistu torjunnassaan, mikrobit voivat levitä imusuonistoon. Imusuonisstossa on imusolmukkeita, joissa on myös bakteereja syöviä valkosoluja. Imusolmukkeita on muun muassa kainaloissa, kaulassa ja nielussa. Tulehduksen yhteydessä imusolmukkeet usein turpoavat ja ne tuntuvat aristavina kyhmyinä. Yleistulehduksesta on merkkinä kuume, joka vilkastuttaa valkosolujen lisääntymistä ja liikettä"

Missukka sanoi:
Miten syöt? Voi olla, ettet syö tarpeeksi jotain kuituja ja juo vettä, joten kuona-aineet ei pääse normaalisti poistuu (hikoillessa) ja aiheuttaa näppyjä. Miehelleni tuli ennen selkään näppyjä puutteellisen ruokavalion ja treenaamisesta johtuvan erittäin runsaan hikoilun takia, miksi ei siis kainaloihinkin. Ja dödöä voisit koittaa vaihtaa. Siltikin, suosittelisin ottamaan yhteyttä lääkäriin. Tai käy sairaanhoitajalla en tiijä.

Vettä juon kuin elefantti...öö..syöminen...mitä se on...eiku osaan minä syödä,mut siitä en tiedä syönkö oikeita aineita oikean määrän..Ei viddu huvittais mennä arvuuttelemaan lääkäriin kainaloo ja sit ne sanoo et katellaan..sen jälkeen niitä pitää vetää nekkuun kolme kertaa sylkästä silmiin,et ne tajuaa et tosisssaan ollaan..Yksityiselle meneminen maksaa dollareita,meilläpäin euroja eikä minun opiskelijaBudjetti siihen riitä laisinkaan. :jahas:

Ei kai tää vakavaa ole, mut aattelin kysellä, josko joku viisas oisi osannut kertoa suoriltaan, että mikä on probleemos..Pitää kai sit mennä lääkäriin ku kusen mukana tulee verta ja hengitys haisee virtsalle(haisee jo) :urjo:

Jos ne on ihan ihon pinnassa ja liikkuu ihon mukana, niin ei kyllä oo imusolmukkeita, vaan lienevät just talirauhasen tulehduksia. Imusolmukkeita on enempi kainalon alaosassa siellä kainalokuopan syvimmän kohan alueella eli sijainnistakin voi jo jotain päätellä. Vaikka oliskin imusolmukkeita, niin niiden turpoomiseen on sataviisataa erilaista syytä. Ei siitä lekurikäynnistä ainakaan haittaa ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom