Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Murosta tai esim. susi1.netistä löytyy tarkempaa tietoa. Se ryssä vehkeen uppoaminen johtu vissiin väärin tasapainotetusta kuormasta jolloin se vissiin hörppäs perästä.Antzu sanoi:Hesarissa oli noista Viron Pasi-kaupoista juttua. Ei sekään ollut vissiin ihan läpihuutojuttu, joku puolustusvaliokunnan jäsen haukkunut "rauta-ammeiksi" jne.
Muistatteko kun ne varusmiehet hukkui vesistöylityksessä venäläiseen BTR miehistönkuljetusajoneuvoon? Onko intissä vielä vesistönylityskoulutusta Paseilla? Meillä ei ainakaan ollut, enkä oo kavereiltakaan kuullut että ois vesiä ylitellyt muuta kuin munasillaan.
Muistan kun oltiin intissä Pasin kyydissä keskellä skutsia jossain Niinisalossa, kun koko paska hytkähti toiselle sivulle. Ajoneuvosta nouse - ja katsomaan. Anorektikkotytön ranteen paksuinen oksa mennyt läpi vasemman puolen etummaisimmasta pyörästä. Oltiin kaikki vähän ihmeissään, että wtf, tänhän pitäis olla taisteluajoneuvo... Kuskit kyllä sano, että tositilanteessa oltais vaan painettu meneen 5:llä pyörällä. En tiedä miten ne sen renkaan loppuen lopuks vaihto, n.100 kiloa semmonen pyörä kuulemma painaa. Mua vähän ihmetyttää toi Pasin panssarointi, 6-12mm panssaria. Ase-ekspertit vois kertoa, että mikä tosta menee läpi. Meneekö jo 7.62 x 53R panssarinläpäisyluoti?
http://www.mil.fi/maavoimat/kalustoesittely/00100.dsp
Tämä on nyt , mutta kerronpa kuitenkin. Toissasyksynä olin maanpuolustuskoulutus ry:n maastotaitokurssilla ja ajeltiin siellä kaikenlaisilla härveleillä pitkin metsiä. Oli se muuten hauskaa kurvailla Pasillakin (En ole sellaisilla koskaan ajanut, en siis intissäkään). Uskomattomista paikoista sillä pääsee, ei todellakaan uskoisi ellei ole kokeillut. Tosin vähän ihmettelin niitä järjestäjien varomääräyksiä (vaunun johtajana oli toki kouluttaja, mutta meno oli silti tosi vapaata). Kovin kaukana ei ollut sekään, että Pasi olisi kipannut katolleen kivisiä rinteitä suhatessa yms, oli kuitenkin yksi äijä aina miehistötilan kattoluukusta ulkona ja muuta vastaavaa. No päivän päätteeksi sitten joku "rallikuski" oli saanut yhdestä Pasista keskimmäisen akselin vituiksi ja vinoon, tulivat keskirenkaat savuten takaisin metsästä. Ihmeteltiin sitä sitten porukalla. Helppoja ovat muuten ajaa, onnistuu joka jantterilta melkein kylmiltään...Antzu sanoi:Muistan kun oltiin intissä Pasin kyydissä keskellä skutsia jossain Niinisalossa, kun koko paska hytkähti toiselle sivulle. Ajoneuvosta nouse - ja katsomaan. Anorektikkotytön ranteen paksuinen oksa mennyt läpi vasemman puolen etummaisimmasta pyörästä. Oltiin kaikki vähän ihmeissään, että wtf, tänhän pitäis olla taisteluajoneuvo... Kuskit kyllä sano, että tositilanteessa oltais vaan painettu meneen 5:llä pyörällä.
En ole itse Pasi-kuski, mutta muistelisin kuulleeni samaan tupaan majoittuneilta kuskeilta, että heillä oli kuulunut koulutukseen vesiajoa. Tämä oli siis Vekaranjärvellä ja saapumiserä II/00. En mene tästä tosiaan aivan takuuseen, mutta aika varma olen kuitenkin.dmv sanoi:Onko kellään muuten tietoa mikä on tilanne nykyään tuon vesiajon suhteen? Kun olimme lähdössä pois jouduimme jo liimailemaan noihin kärryihin semmoisia varoitus tarroja niihin luukkuihin joita ei saa vesiajossa avata ja oli myös puhetta että seuraava kurssi mahdollisesti suorittaa vesiajon. Olen kyllä ikuisesti katkera, jos muut ovat päässeet vesiajon suorittamaan, itse olisin kyllä tahtonut sitä kokeilla myöskin.