Patiksi vuodessa! (?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Njabi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro, nyt on aika ottaa itteeni niskasta kiinni ja aloittaa systemaattinen punttaaminen ja lihaksen (voiman) hankinta ensi kesää ajatellen. Taustaa löytyy jääkiekosta ja jalkapallosta useampia vuosia, sekä epäsäännöllisestä "kehoilusta", kuitenkin niin, että viimeisen puolen vuoden aikana olen käynyt säännöllisesti salilla 2- jakoisella "fiilispohjalta- ohjelmalla".

Mitä sitten olen ajatellut. Noh, elokuun pamahtaessa käyntiin/puolivälissä ajattelin aloittaa arskan kultainen kuusikko- ohjelmalla 3x viikossa aina tuonne helmikuuhun saakka. Soveltaisin ohjelmaa lisäämällä yhden/kaksi lisäliikkettä treenipäivää kohti esim. ma: jaloille, ke: rinnalle ja keskivartalolle ja pe: käsille ja selälle.

Helmikuussa muuttaisin systeemin vieläkin enemmän voimahakuisemmaksi, tekemällä "isoja" perusliikkeitä raskailla painoilla ja pienillä toistomäärillä. Ohjelmasta ei ole vielä havaintoa (ehdotuksia? Ja onko edes mitään järkeä tehdä näin?)

Ruokailussa panostaisin riittävään kalorien (about 3000+ - 3500), sekä proteiinin saantiin (150-200g pvä). Järkyttävää bulkkausta yritän kuitenkin välttää. Tavoitteena saavuttaa viime maaliskuun painoni 94kg takaisin, tietenkin mahdollisimman vähällä fläsä määrällä. Tästä voisi sitten kiristellä hieman ennen kesän tuloa..

Lähtötasot ovat mitä ovat, mutta toivottavasti ensivuonna tähän aikaan ollaan iloisempia :whip:
20v 187cm/83kg
penkki: 105kgx1
mave: ~140kgx4
kyykky: 90kgx5 :(
kulmasoutu tangolla 80kgx8

Niin, ajattelin tehdä tälle ihan oman threadin, jossa voisin raportoida kuinka homma etenee, vai eteneekö ollenkaan!

Nyt vaan kaikki antamaan palautetta, että onko tähän järkeä lähteä ja ehkä hieman arvauksia siitä, mikä mahtaa odottaa vuoden päästä kesällä; rantajellona vai rantapallo :hyper: :worship:

Joo, ei kun tsemppiä treeneihin, mielenkiinnolla seuraan kehitystäs!

Nyt vaan kaikki antamaan palautetta, että onko tähän järkeä lähteä ja ehkä hieman arvauksia siitä, mikä mahtaa odottaa vuoden päästä kesällä; rantajellona vai rantapallo

No ihan varmasti lähemmäs tota rantajellonaa päästään kuin jälkimmäistä, kunhan vaan jaksat painaa treeniä!:whip:

eikö nyt keltään pitempään jauhaneelta tule minkään näköistä palautetta/kommenttia suunnitelmistani? :(

en viittis vuotta "ryssiä" hukkaan jos aikomani ohjelmasysteemi onkin päin helvettiä..

Itse en tossa mitään huonoa näe!
Miten aattelit tehä tuon perus liikkeet? Pelkkää mavea,penkki ja kyykky? vai lisäät joka kerralle jotain??
Proteiinii ois hyvä syödä joka ainakin toi 200g! et tulee vähän yli 2 g/painokilo!

Lähtötasot erinomaiset, usea on noissa lukemissa vasta vuoden päästä, ja vuosi on pitkä aika siinä kehitetään vaikka minkälainen kroppa, kun raamit kumminkin on 187 cm 83 kiloa nyt ja voimaakin on jonkun verran eli lupa on olettaa, että olet aika laihassa kunnossa ja lihaa on jo valmiiksi jonkun verran.

Ohjelma on varmasti hyvä ja toimiva.

Jos olisin sinun mitoissasi bulkkaisin maltillisesti +500 kcal vauhdilla 8-9 kuukautta ja vetäisin 3-4 kuukautta matalahiilihydraattista diettiä.

Perusprinsiippejä millä taataan hyvä kehitys: :D

1) Panosta ruuan laatuun, ja varmista, että nyt ainakin saat sen 200 g prodea päivä.
2) Yöllä unta olisi hyvä saada vähintään se 7 tuntia
3) Laadi vaikka exceliin taulukko, johon laitat itsellesi tavoitteet aina kuukausittain, tavoitteet voisit ottaa esim. seuraavasti paino, penkki, mave, kyykky.
4) Kuuntele kehoasi aina silloin tällöin on hyvä pitää lepo viikko vaikkapa 7 viikkoa treeniä ja sitten totaalilepoa viikko tai kevyttä treeniä.

Ja ei muutakuin tsemiä

Itse en tossa mitään huonoa näe!
Miten aattelit tehä tuon perus liikkeet? Pelkkää mavea,penkki ja kyykky? vai lisäät joka kerralle jotain??
Proteiinii ois hyvä syödä joka ainakin toi 200g! et tulee vähän yli 2 g/painokilo!

Joo, lähinnä keskittyisin noihin mainitsemiisi, mutta tottakai mukana olisi kulmasoutua/vatsoja/ haukkaria/ojentajaa/olkapäitä fiiliksen mukaan.

Nyt tuli tällänen mieleen!

1.päivä: Perusliikkeet + kädet
-Kyykky 5x5
-Mave 5x5
-Penkki 5x5
-Hauis tangolla
-Hauis käsipainoilla/keskitetty hauis
-Ranskalainen punnerrus
-Taljapunnerrus

2.Päivä: Perusliikkeet + Olkapäät
-Kyykky 5 x 5
-Mave 5 x 5
-Penkki 5 x 5
-Pystypunnerrus
-Viparit sivulle/eteen
-Takaolkapääsoutu/viparit kulmassa

3.Päivä: Perusliikkeet + Takareidet ja pohkeet
-Kyykky 5x5
-Mave 5x5
-Penkki 5 x 5
-Reisikoukistus
-Pohkeet

4.Päivä: Selkä,Rinta
-Kulmasoutu
-Alatalja
-Ylätalja
-Vinopenkki
-Penkki KP

Miltä tää kuulostaa? tota päivää 4 ei ole pakko ottaa mukaan, mutta aattelin laittaa, jos kiinnostaa

Hessu hopo1; Mä pistän vinon pinon taaloja pöytään lyödäkseni vetoa, että sun alaselkä ei tuu kestäämään kyykky-mave yhdistelmää 3 kertaa viikossa kovin kauaa.

Edit: Ja voin kertoo, että kyykky mave yhdistelmä 3 kertaa viikossa, riittää pitämään takareidet kunnossa, joten enää koukistuksia ei tartte. Nimimerkillä eilen tein ja voit uskoa, että riittää takareisille...

Luin threadin otsikon "Patiksi vuoteessa ! (?)"

Ei vittu :lol2:, repesin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no joo, itse ajatus patiksi kasvamisesta vuoteessa loikoilemalla herättää meikäläisessä tietynlaista hilpeyttä.

Hessu hopo1; Mä pistän vinon pinon taaloja pöytään lyödäkseni vetoa, että sun alaselkä ei tuu kestäämään kyykky-mave yhdistelmää 3 kertaa viikossa kovin kauaa.

Edit: Ja voin kertoo, että kyykky mave yhdistelmä 3 kertaa viikossa, riittää pitämään takareidet kunnossa, joten enää koukistuksia ei tartte. Nimimerkillä eilen tein ja voit uskoa, että riittää takareisille...

Kysyin tolta kuka tän threadin laitto pystyyn nii se keskittyy lähinnä noihin perusliikkeisiin, joten sit tein sellasen pienillä lisäyksillä!

-Kyykky 5x5
-Mave 5x5
-Penkki 5x5
-Hauis tangolla
-Ranskalainen punnerrus
-Taljapunnerrus

-Kyykky 5 x 5
-Mave 5 x 5
-Penkki 5 x 5
-Pystypunnerrus
-Viparit sivulle/eteen

-Kyykky 5x5
-Mave 5x5
-Penkki 5 x 5
-Reisikoukistus
-Pohkeet

-Kulmasoutu
-Alatalja
-Ylätalja
-Vinopenkki
-Penkki KP

Miltä tää kuulostaa? tota päivää 4 ei ole pakko ottaa mukaan, mutta aattelin laittaa, jos kiinnostaa

Korjataan vähän!
Eli ota vaikka päivään kaksi Jalkaprässi ja Kulmasoutu! Sit vaikka leukoja tohon päivän 4.kohtaan, jos sen aattelit mukaan ottaa!

no joo, itse ajatus patiksi kasvamisesta vuoteessa loikoilemalla herättää meikäläisessä tietynlaista hilpeyttä.

Mutta sekin, että minkänäköinen on lihaksikas on hiekun henkilökohtainen kysymys. Itsellesi kukaan, joka ei paina vähintään 100kg kympin rasvoilla ja ole noin 180cm pitkä ei välttämättä ole lihaksikas. Joku taas pitää Orlado Bloomia himo mörssärinä. :)

Mutta sekin, että minkänäköinen on lihaksikas on hiekun henkilökohtainen kysymys. Itsellesi kukaan, joka ei paina vähintään 100kg kympin rasvoilla ja ole noin 180cm pitkä ei välttämättä ole lihaksikas. Joku taas pitää Orlado Bloomia himo mörssärinä. :)

:jahas::jahas:

Mitäh?! En nyt oo ihan varma selkiskö, mutta luin siis sanan vuodessa väärin "vuoteessa". Se oli tässä mun parin sanan välikommentissa se alkuperäinen pointti. Ja se nyt on ihan sama, ketä meikäläinen pitää lihaksikkaana ja ketä ei!

Miten helvetissä yks epähuomiossa väärin luettu sana voi aiheuttaa sen, että joku alkaa jopa arvioida mun miesmakua :wtf:

Miehi luin ekana väärin tuon otsikon :lol2:
...Niin, voihan siellä jotain kehittävämpääkin tehä ku vaa röhnötellä :rolleyes:

-Kyykky 5x5
-Mave 5x5
-Penkki 5x5
-Hauis tangolla
-Ranskalainen punnerrus
-Taljapunnerrus

-Kyykky 5 x 5
-Mave 5 x 5
-Penkki 5 x 5
-Pystypunnerrus
-Viparit sivulle/eteen

-Kyykky 5x5
-Mave 5x5
-Penkki 5 x 5
-Reisikoukistus
-Pohkeet

-Kulmasoutu
-Alatalja
-Ylätalja
-Vinopenkki
-Penkki KP

Totaa, jos aion oikeasti ottaa _kovia_ sarjoja ni en kyllä tollasta settiä pysty millään painamaan viikossa.. Todellakin mave x3 + kyykky x3 viikossa on pikkasen liikaa.

thänks ehdotuksesta kumminkin! :dance:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom