Paskan- ja muu selän takana puhuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bodari
  • Aloitettu Aloitettu
Etenkin pienissä kaupungeissa nämä juorut ja paskanpuhumiset on yleistä. Kun lähes kaikki samanikäiset tuntee toisensa vähintään nimeltä, niin kyllähän sitä aina löytää sieltä ne vajaat yksilöt joiden on vaan mahdotonta pitää näppinsä erossa muiden asioista. Tämän lisäksi tapana on sekoittaa soppaa vielä lisämausteilla...
Omia kokemuksia, kyllä, mutta ei mittään sen ihmeempiä. Eihän ne kakarat nyt voisi vetää tota roolia pois? Sehän nyt kai kuuluu jotenkin terveen nuoren imagoon..hahah, tai jotai.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No vaikka tommoista.
Täytyy kyllä sanoa, että toi "Mothers against Pakkotoisto" oli aivan jekun yli ja vammasta :lol2:. Kaikkien kaveri - mr. Coke.

Keväällä työkaveri puhui seläntakana paskaa työnjohdolle. Sain kuulla asiasta "vahingossa", kun pomo luuli, että paskanjauhaja olin ollut minä (=monta välikättä välissä).

Vaihdoin työpaikkaa VÄLITTÖMÄSTI, vain ja ainoastaan siksi, että työ"kaverin" kanssa olisi pitänyt jatkaa hommia tiiviisti, mutta ei kai sellaiseen kusipäähän löytynyt enää tipan tippaa luottoa.

Onni onnettomuudessa, sillä nyt työskentelen unelmieni ammatissa josta lukiossa osasin vain haaveilla. ;)

Senpä tiedän, että en ikinä halua työkavereiksi naisia/naisvoittoiselle alalle hommiin. Avokki huomasi saman kun oli terveyskeskuksessa harjoittelussa. Ei miesvoittoisessa firmassa puhuta paskaa toisista. Mikä ihme siinä on?

Sekin vituttaa kun on suht pienestä kaupungista että joku kaivaa ne vanhat luurangot kaapista työtovereiden tietoon ja sitten vielä ne jutut on potenssiin sata...

Ei vielä oo mitään tullut mutta kai sekin päivä viel koittaa.

Senpä tiedän, että en ikinä halua työkavereiksi naisia/naisvoittoiselle alalle hommiin. Avokki huomasi saman kun oli terveyskeskuksessa harjoittelussa. Ei miesvoittoisessa firmassa puhuta paskaa toisista. Mikä ihme siinä on?

Olen ollut kahdessa naisvoittoisessa työpaikassa ja olihan se hirveetä. Naiset osaa olla tosi julmia toisiaan kohtaan, en ole ikinä kohdannut miesten käyttäytyvän töissä niin.

Olen huomannut saman. Jos työpaikalla suurin osa on naisia, naiset eivät todellakaan tunnu luovan hyvää työilmapiiria vaan sen sijaan toimivat toisiaan vastaan, juonittelevat jne. Jos saa valita, ehdottomasti miesvoittoiselle työpaikalle!

Kyllä meillä pojatkin osaa juoruta ja "puhua paskaa" selän takana, mutta kuitenkin erityyliin kuin naiset. toisesta voidaan sanoa, että hitto, kun se on taas hidas/laiska/pitkillä piuhoilla, mutta varsinaista valehtelua selän takana ei ole. Mä olen ollut naisvoittoisissa työpaikoissa ja suorapuheisuudellani saanut moneltakin pasmat sekaisin.

Mun mielestä ihmisistä saa puhua "selän takana" niin kauan kun puhuu totta, mutta valehtelua en siedä. Nuorempana oli hieman huvittavaa kuulla minkälainen vamppi mä olen. Yritin kovasti "iskeä" yhtä poikaa ja jälkeenpäin kuulin, ettei se uskaltanut alkaa millekään kun olin niin kokenut, sen siskon kaveri oli kertonut. Meitsi ollut edes pettingiä harrastanut siihen aikaan teininä. No, sellaisella jätkällä ei ois kyllä tehnytkään mitään, joka 1)uskoo tuollaista varmistamatta 2) säikähtää tuollaista vaikkei asia ollutkaan totta.

Nykyään jos kuulen itsestäni paikkaansapitämättömiä juttuja olen hyvinkin ärhäkkäänä vaatimassa niiden oikaisua.

Ite olen joutunut ihan väkivallan kohteeksi paskanpuhumisen takia.
Oltiin kaveriporukalla dokaamassa ja kaverini pyysi jonkun naispuolisen oman kaverinsa käymään kämpillään, itse en tunne koko ihmistä, mutta pari sanaa vaihdoin hänen kanssaan sinä iltana, en tiedä miksi ja mistä syystä hän oli sitten soitellut miespuoliselle kaverilleen ja kertonut että olisin lyönyt kyseistä naista, olimme tuolloin jo kaupungissa, se ite muija oli hävinny jo johonkin, no siinä baarimatkalla tuli sitten vastaan n. 4 hengen porukka joka kyseli että miksi olen lyönyt kyseistä eukkoa, vastasin että "ei tollanen pidä paikkaansa, en oo lyönyt" , no he sitten ajattelivat että puhun totta ja lähtivät pois siitä, no enhän mä edes sit baarin ovelle asti kerennyt kun auto pysähtyi eteen josta nousi 4 jamppaa pihalle ja tulivat naaman eteen ja yks sanoi "olit hakannut 'sen muijan nimi'" , mitään en kerennyt vastaan sanoa ennenkun lävähti nyrkki silmäkulmaan..
Oli se sitten kiva pari viikkoa turhalla mustalla silmällä olla!
Vielä nykyäänkin porukka tulee baaris kyselee "mikä mies sä oot kun naisia hakkaat"
Vittu mua vituttaa tollanen paskanpuhuminen... :curs:

Molemmissa aloissa on puolensa, mutta miesvaltaisesta duunista tänne naisvaltaiseen vaihtaessa ihmettelin kyllä itsekin sitä paskanpuhumisen ja juoruilun määrää.
Ja aika hyvin huomaa, koska on paskanpuhumisen aika. "Ni meetkö sä nyt pyörällä kentälle" on oikeasti niin satavarma koodi sille, että henkilö toivoo mun ottavan saman ratikan alle jotta se pääsee puhumaan paskaa jostain huoneessa olijasta :rolleyes:

Mä itse myönnän syyllistyväni selän takana puhumiseen, mutten koskaan puhu paskaa.

Ite olen joutunut ihan väkivallan kohteeksi paskanpuhumisen takia.
Oltiin kaveriporukalla dokaamassa ja kaverini pyysi jonkun naispuolisen oman kaverinsa käymään kämpillään, itse en tunne koko ihmistä, mutta pari sanaa vaihdoin hänen kanssaan sinä iltana, en tiedä miksi ja mistä syystä hän oli sitten soitellut miespuoliselle kaverilleen ja kertonut että olisin lyönyt kyseistä naista...
...Vielä nykyäänkin porukka tulee baaris kyselee "mikä mies sä oot kun naisia hakkaat"
Vittu mua vituttaa tollanen paskanpuhuminen... :curs:

Itselle käynyt samoin. Tosin tyyppejä oli ~10, mutta en saanut mustaa silmää enkä mitään muutakaan koska olen niin hieno mies että selvisin tilanteesta pienellä nujuamisella ja möykkäämisellä.
Mutta on todella ihmeellistä/ärsyttävää/vaarallista että jengi uskoo tuollaista paskaa. ko. tilanteessa "lyöty" tyttö oli ~40kg ja varmaan ylä-aste ikäinen(?) itse taas 100+kg lukiolainen ja nyrkkeilijä. Ei ollut edes mustelmaa näyttää kun "naamaan löi", mutta silti jengi tuli perään :D

Olen huomannut saman. Jos työpaikalla suurin osa on naisia, naiset eivät todellakaan tunnu luovan hyvää työilmapiiria vaan sen sijaan toimivat toisiaan vastaan, juonittelevat jne. Jos saa valita, ehdottomasti miesvoittoiselle työpaikalle!

Juurikin näin. Itse valitettavasti naisvaltaisella alalla.

Ensimmäiset kunnon paskapuheet itsestä liikkui joskun kun olin 11 tai 12v. Sain kuulla olleeni ryyppäämässä paikassa x kaksi vuotta nuoremman veljeni kanssa. :dance: Ja ei, meillä päin ainakaan toi ei ollut mikään normijuttu siihen aikaan..

Aivan totta. Itse sain kenkää viime kesänä juurikin tuosta syystä. Olihan se kyllä ihan natsitouhua, oltiin kuulemma päivät netissä, soiteltiin kännyköillä, jauhettiin vain paskaa yms. Kaiken huippuna kenkää tuli koska joku juoruämmä oli kertonut että mulla ei ole motivaatiota :hyvä:
Menin niin lukkoon kun puhelimessa tuli kenkää, että en edes älynnyt vittuilla pomolle ja pyytää ottamaan sitä päätä pois perseestä tulevien työntekijöiden kanssa.
Jotain kolvaushommia, firman paras tulos laadussa toisen nuoren työkaverin kanssa ollessame kahdestaan yks kuukausi, mutta tuotannon pomo uskoo kieli ruskeana persettä nuolevia keski-ikäisiä ämmiä ja meikälle ainakin kenkää. Vuokratyöfirman kautta töissä olo juoruämmien keskellä ja täysin kuutamolla oleva pomo, vituttaa edelleen helvetisti. Tulevaisuudessa voisi melkein harkita ennemmin perseen myymistä, vaikka heteroja tässä ollaankin.

Avokki sai myös kokea joskus samaa paskaa. Oli myös harjoittelussa sairaalassa aiemmin, aivan täyteen natsiämmään törmäsi siellä. OPISKELIJA tänne, OPISKELIJA ei saa soitella ja kysyä asioita, OPISKELIJAN pitää itse tajuta kaikki ym.. Kyseessä keski-ikäinen vuotta aiemmin valmistunut aikuisopiskelija, minkä olisi pitänyt olla ohjaaja. Muillekin luokkalaisille oli harjoittelussa möläytelty että tänne ei ole opiskelijat tervetulleita. Siinä ihmisiä joiden paikka olisi siellä saunan takana..

Miesvaltaisella alalla olen saanut joskus aika kovaakin palautetta päin naamaa jossain amiksen harjoittelussa, mutta molemmat puolet nähtynä paljon parempi noin. Kaikki tiesi asian kerralla, ei siis tarvetta selän takana juoruta ja muistipa itsekin heti miten seuraavalla kerralla toimia.
Ei sitä itsekään aina täydellinen ole, varmasti työympyröissä tullut joskus muista ihmisistä puhuttua, tosin tyyliin miksiköhän toi oli tänään kyrpä otsassa jne.. Mitään mustamaalaamista pomoille ei voi ymmärtää, tai ylipäätään selän takana työn arvostelua. Jos ei ole kanttia antaa palautetta niistä oikeista asioista päin naamaa, niin parempi olla turpa kiinni.

Toi sairaalaharjoittelu-jakso on kaikilla varmaan tota samaa paskaa. Ei ole hoitoalan ihmistä, keneltä en olis vastaavia kauhutarinoita nimenomaan sairaalaharjoitteluista kuullut.

Alalle tarvitaan jatkuvasti ihmisiä ja jengi valittaa kiireisiä työvuoroja vajaamiehityksestä johtuen, ja sitten itse vielä edesauttaa sitä, ettei ihmiset halua tollasiin paikkoihin duuniin.. Ei jumalauta sanon mä. (ja mä haluan nähdä ihmisen, joka on syntynyt ammattitaidon kanssa)

Nyt putosin.. :D:D

e: Aika tiukkaa faktaa kyl on kavereilla esittää.. :)

Sama oli itselläkin. Tuli aikas kauan raavittua päätä, että miten tuo voi olla mahdollista.

Mun mielestä paskaa puhutaan niin nais- kuin miesvoittoisilla aloilla. Ja molemmat ovat ihan yhtä kovia juoruamaan. Ehkä tapa esittää asioita voi toisinaan poiketa tai se, mistä asioista puhutaan paskaa/juorutaan.

Niin, mikä nyt sitten lasketaan paskaksi. Valheellisten tietojen levittämisestä ei seuraa mitään hyvää, mutta yleisesti ottaen ihmiset tuntuvat olevan kiinnostuneita toisistaan ja muiden tekemisiä analysoidaan paljon. Tämä sitten herkästi tulkitaan paskanpuhumiseksi, vaikka sävy olisi neutraali tai jopa hivenen positiivinenkin. Mielestäni asiat pitää pystyä sanomaan asiallisesti suoraan sille ihmiselle, kenelle ne kuuluvat, mutta itse suon lähipiirini ihmisille oikeuden päästää persoonani aiheuttamia höyryjä keskenään, jos siltä tuntuu. Uskoisin, että jos tarpeeksi vituttaa niin välit voi helposti katkaista, en ala kenessäkään roikkumaan, ja jos vituttaa vain satunnaisesti tai on aihetta muuten toimiani ihmetellä, niin saa ihmetellä. En kyllä ala kuulopuheiden perusteella mihinkään toimenpiteisiin, eli jos joku toivoo johonkin muutosta niin ei varmasti tapahdu ellei asiasta keskustele kanssani suoraan (tosin ei välttämättä silloinkaan).

Vituttavathan nuo tapaukset varmasti, joista itselle koituu oikeasti haittaa, mutta puheen tasolla en tajua miksi ihmisiä niin kovasti rassaa jos joku selän takana jotain sanoo. Joku työpaikan akkojen juoruilukin on yleensä tasoa "onpa tuo lihonnut" eikä vaikuta mitenkään mihinkään, varsinkaan jos tämä paska on kuitenkin totta. Suoranainen valehtelu ja sensellainen on sitten toinen juttu.

Toi sairaalaharjoittelu-jakso on kaikilla varmaan tota samaa paskaa. Ei ole hoitoalan ihmistä, keneltä en olis vastaavia kauhutarinoita nimenomaan sairaalaharjoitteluista kuullut.

Alalle tarvitaan jatkuvasti ihmisiä ja jengi valittaa kiireisiä työvuoroja vajaamiehityksestä johtuen, ja sitten itse vielä edesauttaa sitä, ettei ihmiset halua tollasiin paikkoihin duuniin.. Ei jumalauta sanon mä. (ja mä haluan nähdä ihmisen, joka on syntynyt ammattitaidon kanssa)

Ite oon kuullu kans semmosia kauhutarinoita oman kotikaupunkini sairaalasta siellä harjoittelussa olleilta. Aivan käsittämätöntä touhua. Harjoittelijat ei saa edes pukukoppiin mennä vaatteitaan vaihtamaan, tai taukotiloihin syömään, vaan vaihtavat vaatteet yleisövessassa ja syövät kanttiinissa. En voi ymmärtää.

Yläasteella opin sen verran paskanjauhajista,että ne lopettaa,kun eivät saa mitään vastakaikua/reaktiota. Pistäähän se toki vituttamaan,kun puhutaan mitä sattuu.

Mutta niin kauan ku on yksikin tyyppi,joka pystyy tulee kysymään multa iteltäni,et 'kuulin juttua, miten tää asia oikeesti on?',ni mä oon sujut paskapuheiden kanssa.

Ihmisiä ne vaan on. Eriasia sitten,jos aletaan tosiaan syyttämään väkivallasta tms. rikoksista,niinku tossa joa aiemmin oli eräälle käynyt. Rikoshan se on syyttää tollasesta,ja käsittääkseni voi pistää tutkinnan jo pystyyn,jos ei muu auta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom