Paskakuskiksi

Liittynyt
13.7.2004
Viestejä
398
Onko joku täällä tehnyt paskakuskin hommia?
Vaaditaanko siihen mitään muuta kun se kuorma-auto kortti? Mennäänkö sitä ensiks jollekki kurssille vai miten noihin hommiin päästään? Eli miten edetä jos nämä hommat kiinnostaa? :confused:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuorma-autokortti pitää tietysti olla, sitten vaan kyselemään alan firmoista vaikkapa oppisopimuspaikkaa. Luulisin että ne kouluttavat itse työntekijänsä ja aina sitä kannattaa kysyä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
steven_seagal sanoi:
Onko joku täällä tehnyt paskakuskin hommia?
Vaaditaanko siihen mitään muuta kun se kuorma-auto kortti? Mennäänkö sitä ensiks jollekki kurssille vai miten noihin hommiin päästään? Eli miten edetä jos nämä hommat kiinnostaa? :confused:
Eipä noihin muuta vaadita ku kortti. Suoraan firmaan vaan kyseleen, siinä se.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Enpä usko, että noihin hommiin tarvitaan sen kummempaa koulutusta, itse tiedän yhden vanhemman ukkelin joka on ajanut kuorma-autoja ikänsä ja sitten oli jätefirmalla töissä. Samoin yksi nuori jannu, jolla ei mitään ammatillista koulutusta, ajelee kakka-autoa nykyisin. Hänkin kyllä ollut muilla kuljetusfirmoilla aiemmin töissä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
ainakin täällä päin siitä saa mojovasti parempaa palkkaa kuin mitä äkkiseltään vois luulla. Muuta en kyl osaa sanoa.
 
Yksi perhetuttu oli paskakuski, lopetti hommat siihen kun paskalirtit alkoi kellua unissa silmien ohi. :D

Hajustettua hommaa mutta kuulemma muuten ihan rentoa, serkkukin on hakemassa alalle.
 
Joo, aika iso osa trediä heitetty roskiin näköjään.
Mutta jos joku tekee jotain paska-, roska-, paperikuski, rekkamies tai jotain kuljetusalan hommia tai on joskus tehnyt tai muuten vaan tietää jotain niin tänne saa mielellään kirjotella, jos jaksaa. :rock:
 
Dragon sanoi:
Hajustettua hommaa mutta kuulemma muuten ihan rentoa, serkkukin on hakemassa alalle.
Raha siellä kuulemman haisee :)

Itsekin mietin että pitäis varmaan koittaa edes kesäksi tollasia hommia piruuttaan mutta en sitten jaksanut tehdä asialle mitään. Vaan eipä mulla ois ollu kuormurikorttiakaan.
 
Kaveri teki roskakuski hommia jotain vähän yli vuoden. Muuten ei kuulemma mitään vikaa, mutta ei oikein tehnyt mieli enää töiden jälkeen salille, kun joka päivä viideltä ylös ja päivät kesti pahimmillaan johonki seiskaan.
Hyvää liikuntaahan tossa työssä saa samalla, kun niitä kärryjä työntelee.

Itse olen myös miettinyt tota duunia, jos nykyinen homma loppuu. Kortti tosin tarvitsee sitten hommata, mutta eipä se taida hirveitä maksaaa, kun on jo ajokortti pohjilla.

Toinen kaveri taas ajoi monta vuotta aikoinaan kuorkilla tavaraa kauppoihin.
Vaihtaisi nykyisen duuninsa vaikka heti takas, jos liksa olisi ajohommissa parempi. Roskakuskeilla tosin liksa on aika hyvä.
 
Clayman sanoi:
Kortti tosin tarvitsee sitten hommata, mutta eipä se taida hirveitä maksaaa, kun on jo ajokortti pohjilla.
Ite olen ajatellut hankkia ainakin B-kortin.
Tuleeko se paljon kalliimmaksi jos hankkii C-kortin samalla iskulla? :confused:
 
steven_seagal sanoi:
Ite olen ajatellut hankkia ainakin B-kortin.
Tuleeko se paljon kalliimmaksi jos hankkii C-kortin samalla iskulla? :confused:

Mutua, mutta 200-300 e kalliimpi kuin pelkkä B kortti.

edit: Näin siis Turun alueella, oman paikkakuntasi hintataso on silti luultavasti tuota samaa luokkaa. Vaikka onhan noissa kai alueittan tuntuviakin eroja.
 
steven_seagal sanoi:
Ite olen ajatellut hankkia ainakin B-kortin.
Tuleeko se paljon kalliimmaksi jos hankkii C-kortin samalla iskulla? :confused:

Autokoulusta saat tarkat tiedot, varmaan jo googletuskin auttaa. Mutta jonkun satasen se enemmän maksaa. Kannattaa ehdottomasti ajaa se C-kortti samalla jos edes pikkuisen on mielessä että sitä tarvitsisi. Itsellä meni yksi hyvä työpaikka sivu suun vuosia sitten kun en tuota ceetä silloin ajanut. Ja jälkikäteen se on tietty paljon kalliimpaa taas.
 
L&T:llä olen hommissa, tosin en paskakuskipuolella, vaan teollisuuden puhtaanapito. Ei tosiaan vaadita koulutusta, mutta C-kortti ja työturvallisuuskortti ovat pakollisia.

Kerran olen joutunut imemään paskasäiliön tyhjäksi, ja kaveri jekutti vielä uutta tyyppiä iskemällä paineet päälle, kun piti imeä. Noh, sanotaanko että ne vaatteet menivät vaihtoon ja töiden päätteeksi vietettiin suihkussa hyvän puolituntia... ;) Hajut ovat melko karmeat, joten heikkonenäiset ja -vatsaiset tyypit älkööt vaivautuko. Sen hajun yli kun pääsee, niin homma on mielenkiintoista (pääsee leikkimään isoilla letkuilla ja isoilla autoilla :hyper: ) ja suhteellisen rentoa. Ylitöitä tosin vakituisille (tai muuten osaaville) tyypeille ainakin täällä teollisuus-puolella tulee ihan perkeleesti. Ja rahaa myös ihan kivasti. Yli 2000 e/2 vk ei ole harvinaista.

En tekisi tätä työtä lopun elämää, mutta muuten ihan jees.

Niin ja sisään tällaisiin firmoihin pääsee usein henkilövuokraus-firmojen, kuten Varamiespalvelu, kautta.
 
Art Vandalay sanoi:
Tomppa85: Onkos se päivätyötä tuolla teoll. puhtaanapitopuolella?

No minulle on, klo 7-15:30. Iltavuoro on myös olemassa, he tulevat töihin klo 14. Jos on päivystysvuorossa viikonloppuna, kai sitä periaatteessa joutuu vaikka keskellä yötä töihin, jos jossain satamassa leviää joku kemikaalikontti tms.
 
Itse olen suorittamassa juuri BC yhdistelmäkorttia, eikä se lysti laskujen mukaan tuu ku noin 170€ kalliimmaksi, eli siinäänsä ihan hyvä investointi kun voi sitten päästä johonkin kuokkihommiin töihin kun aika koittaa... vähän menee offtopicicsi mutta ei se mitään, anyway, niin autokoulun vetäjä vielä mainosti sitä bc-korttia sillä että jonkun eu-direktiivin takia sen kuokkikortin hankkiminen muuttuisi vuoteen 2010 (tai aikaisempi, ei nyt muista tarkkaan) siten että joutuisi menemään ammattikouluun suorittamaan jotain tunteja aivan törkeän määrän, mutta tiedä siitä sitten, pointtina kuitenki se että tutkinnon saaminen tulee kuulemma vaikeutumaan huomattavasti.
 
t1mo sanoi:
Ite ajanu paskaa neljä vuotta Lassila&Tikanojalla
"Age:20" Olet pari vuotta ajanut ensin kortitta? :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom