Paska kunto ;-((

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wintikka
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Wintikka

Jabba the Hutt
Mode
Ikä
55
Kaupunki
Stadi
Taas tuli todistettua, ettei sitä läskinä (110 kg) jaksa kauaa tuolla kehässä heilua. Pari erää ja sitten ei meinaa enää pysyä pystyssä, vaikka toinen ei edes löis ;-))
Ilmeisesti ei auta muuta kuin tiputtaa painoa se 20-30 kg ja sitten jaksaa?

Kuinka usein voi vetää itseensä finaaliin sparrilla, että matsikondis kasvais? Kolme sessiota viikossa?

Totta puhut vaikka ois kuinka hyvä ottelija, niin ei auta jos kunto on huono.
Suojaus tippuu , ilmat lähtevät pihalle, liikkuvuus huonontuu sekä iskujen ajoitus myös tietenkin sähäkkyys ja voima lyönneistä puhumattakaan
väistöistä.

Kolme kovaa treeniä viikossa on aika hyvin, 1-4 kevyempää sitten lisäksi jos kunto ja aika vaan antaa periksi. Kaikkien kovien harjoitusten ei tarvitse välttämättä olla sparria, kuntopiireillä ja välinetreeneilläkin saa aivan varmasti itsensä "finaaliin". Harjoittelumotivaation säilyminen on kuitenkin treenikertojen suurta lukumäärää tärkeämpää, eli jos kroppa piiputtaa niin ei välttämättä kannata lähteä salille väkisin repimään, vaan levätä.

Aikamoinen "cardio machine" saat olla jos aiot +100kg:n elopainolla esim. neljä erää sparrata, edes kohtuullisella temmolla. Lenkille! :whip:

Toi on vittumaista, mulla oli joskus sama ongelma.
Paino oli sama ja kunto yhtä huono.
Mulla oli aiemmin hyvä aerobinen kunto, mutta se jäi vähemmälle sitten kun enemmän rupesi puntteja nostamaan massa ja voima mielessä.
Mulla auttoi kun jätin puntin vähemmälle/kevyttä ja keskityin kuntoon.
Yksi virhe oli itselläni alussa kun nostin samalla kovaa punttia.
Juoksin lyhyitä lenkkejä, mitä sillon jaksoi, joka oli virhe sillä painolla, reipas kävely olisi ollut viisaampaa.
Ylikuntoa tuli juoksentelun että sparrin takia.
Varsinkin sparratessa pystyy vetämään itsensä liiankin piippuun, varsinkin jos ottaa kovaa.
Mä tiputin painon sataan kiloon jolloin lenkki rupesi jo sujumaan.
Siitä se laski 90kg(muistaakseni puoli vuotta), jolloin juoksin jo 10km lenkkejä ja olisin yrittänyt juosta maratonin, mutta alaselkä ei kestänyt pitkää matkaa.
Nyt paino ollut pidempään noin 100kg, ja kunto että lihas kunto on mielestäni melko hyvässä tasapainossa.
Mä olin vahvempi kymmenen kiloa painavampana, mutta tällä hetkellä mä olen tyytyväinen, saas nähdä millon mieli taas muuttuu.
Aerobinen kunto on mielestäni kuin lihasmuisti, se palautuu melko nopeasti, kunhan muistaa alussa ottaa kevyemmin.

Itsekin kuvittelin että kunto on hyvä. Mutta kun kaverin kanssa alettiin käydä nyrkkeilemässä niin 3X3:n minuutin erää ja johan alkoi hyytyä. Itselläni on karatetausta (6 v) ja siks toi nyrkkeilysparri on tosi tervetullutta. Kaveri on thaiboxingista. Oon tässä vähän miettinytkin vaihtoa thaihin kontaktin ja sparrin perässä.

aidan sanoi:
Lenkille! :whip:

Ei se lenkki kehässä auta.

"Kestävyysharjoittelu

Kuten artikkelista ”voimaharjoituksen tarpeellisuus nopeuslajeissa” tulee ilmi, ei aerobisesta kestävyysharjoittelusta ole kuin haittaa nyrkkeilyssä. Tarvitaan intensiivistä anaerobista maitohapollista harjoittelua ja vieläpä lajinomaisesti, joka antaa ylivoimaisesti parhaimman vasteen. Lajinomaisuudella tarkoitetaan sekä harjoitetta (esim. säkkinyrkkeily nopealla iskutemmolla) että sarjojen ja palautusten todenmukaisuutta (kahden minuutin sarjat ja minuutin palautukset). Myös harjoitteen toteutustekniikka on tärkeä eli liikkeiden pitää olla teräviä loppuun asti.

Myöskään lajinomaista kestävyysharjoittelua ei pidä tehdä läpi kauden, vaan se keskitetään kilpailuun valmistavaan kauteen voima/nopeusharjoittelun jälkeen. Peruskuntoharjoittelu on siis puhtaasti voima-, nopeus- ja tekniikkapainotteista. Tällöin ainoa tarvittava aerobinen harjoittelu liittyy lämmittelyyn ja kevyeen sparraukseen. Itse lajiharjoitteiden on syytä olla taitopainotteisia."

Lähde: Immonen, T. "Nyrkkeilijän voimaharjoittelu" 2002.

kilkkinen sanoi:
...aerobisesta kestävyysharjoittelusta ole kuin haittaa nyrkkeilyssä...

...Tarvitaan intensiivistä anaerobista maitohapollista harjoittelua ja vieläpä lajinomaisesti, joka antaa ylivoimaisesti parhaimman vasteen.

Kylläpä on ihan vitun tyhmästi sanottu. jos intensiivinen anaerobinen maitohapollinen harjoittelu antaa PARHAIMMAN vasteen, niin silloin aerobisesta kestävyysharjoittelusta on PELKKÄÄ HAITTAA?

korjatkaas jos olen väärässä mutta jostain kumman syystä mulla on sellanen käsitys että nyrkkeilijät aika yleisesti vetää ihan suht kovaa juoksulenkkiä ja ylläpitävät kovaa aerobista kuntoa.

Jos nyrkkeilijä olisin niin intervalleja juoksisin/lyhyitä lenkkejä (alle 5km) kovalla temmolla.

kilkkinen sanoi:

Ei jeesus.
Ensinnäkin: Kyllä varmasti auttaa lenkki esim. Wintikkaa, jos kerran pitäisi painoa tiputtaa ja kestävyyttä saada, että jaksaisi kehässä heilua. Vaikka sitten etenisi vaikka "vain" reippaasti kävellen.

Ja toiseksi: Voi treenata nyrkkeilyä käymättä lenkillä, mutta ei siitä kyllä haittaakaan ole. Peruskestävyyden hakuun peruskuntokaudella lenkki on se perinteisin keino ja kilpailukaudella kovista harjoituksista palautumiseen/kisadieettien yhteydessä kevyet lenkit (ei hk:n siniset) ovat enemmän kuin hyviä. Juoksuintervallit ovat myös tehokkaita ja hyväksi todettuja, ainakin meidän seurassa.

Montako kilpanyrkkeilijää/kilpanyrkkeilyvalmentajaa löydät tuota "tekstiäsi" tukemaan?
-Et kovin montaa.

_

Itse jaksan hyvin nyrkkeillä, ja treenit jaksan aina vetää kovaa loppuun asti. Eriäkin jaksaa helposti ottaa useita. Kuntoani pidän hyvänä, mutta jostain syystä olen surkea juoksemaan.

Viime kesänä kävin aina vähintään kerran viikossa lenkillä säkki treenin jälkeen, mutta tulokset eivät ole olleet kummoisia. Olen toki tänä vuonnakin käynyt juoksemassa. Jostain syystä olen vaan surkea juoksija. Minulla on astma, mutta en usko sen siitä johtuvan. Esim. kuntopyörällä jaksan vetää vaikka kuinka paljon, mutta juoksu on aina ollut pirun tuskaista ja hengittäminen menee nopeasti puuskuttamiseksi.

No kai se vaan täytyy jatkaa juoksemista prkl... Ehkä se siitä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Älä turhaan juokse jos ei toimi, ihan sama vedätkö kuntopyörää, soutulaitetta tai uimalla kohotat kuntoa.
Ei se juoksu liity mitenkään nyrkkeilyyn muuten kuin kunnon kohottajana.

aidan sanoi:
Ei jeesus.
Ensinnäkin: Kyllä varmasti auttaa lenkki esim. Wintikkaa, jos kerran pitäisi painoa tiputtaa ja kestävyyttä saada, että jaksaisi kehässä heilua. Vaikka sitten etenisi vaikka "vain" reippaasti kävellen.

Ja toiseksi: Voi treenata nyrkkeilyä käymättä lenkillä, mutta ei siitä kyllä haittaakaan ole. Peruskestävyyden hakuun peruskuntokaudella lenkki on se perinteisin keino ja kilpailukaudella kovista harjoituksista palautumiseen/kisadieettien yhteydessä kevyet lenkit (ei hk:n siniset) ovat enemmän kuin hyviä. Juoksuintervallit ovat myös tehokkaita ja hyväksi todettuja, ainakin meidän seurassa.

Montako kilpanyrkkeilijää/kilpanyrkkeilyvalmentajaa löydät tuota "tekstiäsi" tukemaan?
-Et kovin montaa.

_

Meinaatko ettei wintikka halutessaan osaa painoaan pudottaa. Perustin tässä mielipiteeni artikkeliin jonka lähteinä ovat mm. arvostetut venäläiset tutkimukset. Voit tutustua kyseiseen artikkeliin mm. keho.net hakemalla nyrkkeilijän voimaharjoittelu. Pallo on nyt sinulla, osoita juoksuharjoittelun välttämättömyys nyrkkeilyharjoittelussa. Montako kilpanyrkkeilijää/valmentaa löydän tukemaan tuota "tekstiäni", no ainakin muutaman. Se että lenkkeily on perinteinen tapa ja niin on aina tehty ja valmentaja sanoi niin ei siitä mitenkään välttämätöntä tee.

Periaate, että pohjakuntoa ylös. Ei ole väliä millä tavalla se tapahtuu; soutua, kävelyä, uintia, juoksua ... Sama tilanne monessa muussakin lajissa, kaikki kunnon osa-alueita täytyy hoitaa parantaakseen maksimialueitaan ja voidakseen sitten sparrata ja kisata mahdollisimman tehokaasti

Kannattaa kuitenkin huomata, että nämä tutkimukset on luultavasti tehty käyttäen nyrkkelilijöitä, jotka ovat jo urheilullisessa kunnossa. Jos kropassa on 30 kiloa ylimääräistä, niin on aivan varma, että minkä hyvänsä kamppailulajin (pl. sumo :D ) tuloksia parantaa parhaiten vetämällä rasvoja alas. Tähän taas lenkkeily tai muu aerobinen treeni on ihan hyvä keino.

kilkkinen sanoi:
..osoita juoksuharjoittelun välttämättömyys nyrkkeilyharjoittelussa.

ei tässä nyt siitä ole kyse vaan siitä, että tuo sinun artikkelisi väittää virheellisesti, että aerobisesta kestävyysharjoittelusta "ei ole muuta kuin haittaa" joka on selvästikkin paskapuhetta, ei tarvitse olla tohtori tajutakseen sitä.

eihän tollasta yleistystä voi kukaan tosissaan tehdä.

kilkkinen sanoi:
Meinaatko ettei wintikka halutessaan osaa painoaan pudottaa. Perustin tässä mielipiteeni artikkeliin jonka lähteinä ovat mm. arvostetut venäläiset tutkimukset. Voit tutustua kyseiseen artikkeliin mm. keho.net hakemalla nyrkkeilijän voimaharjoittelu. Pallo on nyt sinulla, osoita juoksuharjoittelun välttämättömyys nyrkkeilyharjoittelussa. Montako kilpanyrkkeilijää/valmentaa löydän tukemaan tuota "tekstiäni", no ainakin muutaman. Se että lenkkeily on perinteinen tapa ja niin on aina tehty ja valmentaja sanoi niin ei siitä mitenkään välttämätöntä tee.

Tässä nyt yksi ainakin, tosin aktiivisen nyrkkeilyn lopetin jo muutama vuosi sitten.

Hapenottokykyä harjoitin ~15 minuutin lenkillä, jossa tehtiin nopeita spurtteja, ja rauhallista juoksua jokaisen spurtin jälkeen lenkin puolenvälin jälkeen. Esim. 2 lyhtypylvään verran täysillä, ja 2 lyhtypylvään mitta rauhallisesti. Tämmönen lenkki siis 3-4 kertaa viikossa aamuisin.

Peruskuntoa harjoitin 30-45 minuutin lenkeillä, näitä tosin lähinnä loma-aikoina.

Myös nykyisessä lajissani olen huomannut, että jos on taukoa tiedossa, kannattaa juoksemalla ylläpitää kuntoa, jaksaa treeneihin palatessa otella huomattavasti paremmin. Muutama treenikaveri on myös huomannut saman, jaksaa otella paljon paremmin, kun lenkkeilee.

Painonpudotukseen lenkkeily, rullaluistelu tai pyöräily on myös aika tehokasta. Kesällä kunto paranee, kun pääsen rullaluistelemaan paljon.

Huippujen kunto.

Mika Kilshtröm
Ainut joka ei ole pistänyt aikoinaan suomen nyrkkeilymaajuokkueesta
yli 3000m:rin cooper tulosta.
Uskon että esim.Turunen juoksee lähemmäs 3500m
Tare Uusivirta pisti 3600m
Sven Ottke joka on aina tottunut ottamaan
12eräisiä otteluja juoksee cooperin helposti yli 3600m:riin
Puhumattakaan näistä alle 60kiloisosta esim. Marco antonio Barrera
tai Erik Morales väh.3800m , niin kovat harjoitus leirit pojilla on
ja takaan että siellä juostaan pitkiä/lyhyitä matkoja.

Muistaako kukaan sellaista painijaa jota sanottiin lapin pojaksi -57kg
voitti olympia kultaa vuonna 1976 montrealissa. Siinä vasta kunto ihme
cooper 4050m.

Jep, yleisesti ottaen huippu-urheilijan treeniohjelmat ja metodit eivät juurikaan käy kuntoilijalle. Ei kunnian kukko laulaisi jos meikäläinen lähtisi vetämään yhtäkkiä Joni Turusen ohjelmalla. Jos tavoitteena on painon pudotus ja sparrituntuman löytäminen metodit ovat aivan toiset.

metalman sanoi:
joka on selvästikkin paskapuhetta,
.

Haluan uskoa sinua, todista minulle.

kilkkinen sanoi:
Haluan uskoa sinua, todista minulle.

Näytä mulle yksi nyrkkeilijä joka harjoittelee juoksemalla kuntolenkkiä (eli esim. yli 30min) ja on menestynyt edes jonkin verran. KAS, on siitä muutakin kuin vain haittaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom