Parran värjäys?

Jep, eli onko joku värjännyt partaansa? Käykö esim. kestohiusvärit, vai käykö ne mössöhöyryt silmiin liikaa? Onko muita jippoja?

-Parta-agama-;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sori että tungen miesaiheeseen, mutta värjäyskokemusta on. Ensinnäkin, onko pakko värjätä? Niistä ei yleensä tule hyvän näköisiä jos tavoitellaan luonnollista lopputulosta. Ainakaan mun mielestä.

Jos taas jollain shokkivärillä haluat -- tai no, millä vaan -- en tiedä miten noi värit reagoi noin erilaiseen karvaan kuin hius. "Oikeesti" niillä ei sais värjätä kuin hiuksia. Kulmien & ripsien aineet on erikseen ja niitä saa kaupasta. Kannattaa varmaan kokeilla jollain pesussa lähtevällä värillä.

Loppupyyntö: jos kyseessä ei ole vappu/naamiais/teemaväri, älä värjää. Sormivärit tms. käy varmaan yhden illan hupailuun, mutta esim. mustaksi värjätty parta blackmetalheebolla on kamala. Vaikka olen rokkiprinsessa itsekin.

Vähän riippuu, minkä väriseksi meinaat pistää. Kannattaa muistaa, että juurikasvu näkyy parrassakin aika ikävästi. Lisäksi hiusväri värjää myös ihoa, joten varomaton värjäri saa bonuksena komean rusketuksen lärviin pariksi päiväksi.

Jos ei ihan sietämätön väri ole parrassa, ennemmin kannattanee jättää väliin: lopputulos tahtoo usein olla tahattoman koomisen näköinen. Mummielest.

Oon miettiny ihan samaa eli värjäämistä. Mutta mulla on ollu mielessä vaan ihan hieman muuttaa sitä väriä eli vain vähän tummentaa. Kulmakarvat on jo tummat luonnostaan mutta parta on vähän turhan vaalea. Mut näyttäs vähän siltä että on haudattava koko idea..

--Antti-- sanoi:
Jep, eli onko joku värjännyt partaansa? Käykö esim. kestohiusvärit, vai käykö ne mössöhöyryt silmiin liikaa? Onko muita jippoja?

-Parta-agama-;)

Samat värit käy kyllä parrallekin. Harkintaa vaan sen kestovärin valinnan kanssa sitten :D ...parran nyt toki saa pois jos se on törkeä.

Suosittelen että sit laitat vaseliinia tai edes kosteusvoidetta siihen värjättävän alueen ympärille. Estää väriä tarttumasta niin pahasti ihoon.

Ultimecia sanoi:
esim. mustaksi värjätty parta blackmetalheebolla on kamala. Vaikka olen rokkiprinsessa itsekin.

Ainakin jos sen kantaja on "albiino-olmi".:lol2: Harvempi suomessa tosiaan on ihon värin puolesta sopiva korpin mustalle parralle sen enempää kuin hiuksillekaan.

Mika1979 sanoi:
Oon miettiny ihan samaa eli värjäämistä. Mutta mulla on ollu mielessä vaan ihan hieman muuttaa sitä väriä eli vain vähän tummentaa. Kulmakarvat on jo tummat luonnostaan mutta parta on vähän turhan vaalea

Sama homma. Mulla itellä on niin, että parrankasvu on aika voimakasta, mutta tossa leuan kohdalla aika paljon vaaleempaa kuin esim. kaula, posket ja suun ympärys muuten. Ajattelin lähinnä vähän tummentaa kanssa ja haluaisin tollasen häröleukaparran... varmaankaan ei saisi mennä kulmakarvoja tummemmaksi.

Ja mitään Gynther viiksiä en helvetissä halua:urjo: :lol2:

Mika1979 sanoi:
Oon miettiny ihan samaa eli värjäämistä. Mutta mulla on ollu mielessä vaan ihan hieman muuttaa sitä väriä eli vain vähän tummentaa. Kulmakarvat on jo tummat luonnostaan mutta parta on vähän turhan vaalea. Mut näyttäs vähän siltä että on haudattava koko idea..

Nöy nöy, mister! Kokeile, helkkari, jos siltä tuntuu, kunhan tässä varoitellaan pahimmista itsensähäpäisyistä. Kuljeskele huomenna kaupungilla ja kyttää värjättypartaisia sällejä. Jos sen jälkeen tuntuu vielä jostain syystä hyvältä ajatukselta, hoida jokin pesussa lähtevä väri ja sotke naamaan.

Väri lähtee ihosta nopsaan ja samaten parrasta, jos lopputulos karmaisee.

Lichen sanoi:
Nöy nöy, mister! Kokeile, helkkari, jos siltä tuntuu, kunhan tässä varoitellaan pahimmista itsensähäpäisyistä. Kuljeskele huomenna kaupungilla ja kyttää värjättypartaisia sällejä. Jos sen jälkeen tuntuu vielä jostain syystä hyvältä ajatukselta, hoida jokin pesussa lähtevä väri ja sotke naamaan.

Väri lähtee ihosta nopsaan ja samaten parrasta, jos lopputulos karmaisee.

En kyllä muista nähneeni sellaisia että olis ihan selkeästi värjätty parta. Tai sit en vaan oo kiinnittäny huomoita.
Heh, no ajatus olikin sellainen että se värjäys olis ihan luonnollisen näkönen. Eli kun nyt osa noista karvoista leuassa on jo melko tummia mut liikaa on vielä niitä vähän vaaleampia ja niille pitäis saada kuria:D

Originally Posted by --Antti--
Sama homma. Mulla itellä on niin, että parrankasvu on aika voimakasta, mutta tossa leuan kohdalla aika paljon vaaleempaa kuin esim. kaula, posket ja suun ympärys muuten. Ajattelin lähinnä vähän tummentaa kanssa ja haluaisin tollasen häröleukaparran... varmaankaan ei saisi mennä kulmakarvoja tummemmaksi.

Ja mitään Gynther viiksiä en helvetissä halua

Just sama homma, eli eri värisiä ne karvat eri puolella naamaa. Ja eikä todellakaan mitään gynttereitä:kippis1:

Mika1979 sanoi:
En kyllä muista nähneeni sellaisia että olis ihan selkeästi värjätty parta. Tai sit en vaan oo kiinnittäny huomoita.
Heh, no ajatus olikin sellainen että se värjäys olis ihan luonnollisen näkönen. Eli kun nyt osa noista karvoista leuassa on jo melko tummia mut liikaa on vielä niitä vähän vaaleampia ja niille pitäis saada kuria:D

Sun pitää tulla tutustumaan mun amistuninghevirokjyräävieläkaksvitosena-kavereihin :D .

Mun ekalla poikaystävällä oli luonnostaan vaalea tukka (pitkä), melkein mustat kulmat ja punainen parta. Ja se oli ihana :haart: :love: :haart:

Mun mielestä se erivärisyys on ihan luonnollista, ei kai kellään ole ihan samaa sävyä kaikki?

Ultimecia sanoi:
Sun pitää tulla tutustumaan mun amistuninghevirokjyräävieläkaksvitosena-kavereihin :D .

Mun ekalla poikaystävällä oli luonnostaan vaalea tukka (pitkä), melkein mustat kulmat ja punainen parta. Ja se oli ihana :haart: :love: :haart:

Mun mielestä se erivärisyys on ihan luonnollista, ei kai kellään ole ihan samaa sävyä kaikki?

Musta nyt vähän tuntuu että liiottelette tämän kyseisen operaation avulla hankittua muutosta:D Eli siihen ei sisälly vuoden -85 corollaa ja karvanoppia vaan edelleen vaan ihan pieni, huomaamaton tummennus:) Ja on mullakin melko vaaleat hiukset, eli eri väriset kuin kulmat mutta parta onkin sitten sellainen ettei osaa päättää olisiko tumma vai vaalea Joten ajattelin että kukaan ei ehkä huomaisi kun tummennan nuo loputkin partakarvat noiden jo valmiiksi tumman 17 karvan seuraksi:D

Mika1979 sanoi:
Musta nyt vähän tuntuu että liiottelette tämän kyseisen operaation avulla hankittua muutosta:D

Erätauolla on helppo hymyillä.

Sä aiot just tasan ostaa wanhan bemun, tuunata sen, pistää liekit kylkiin ja vetästä ohitustiellä telkänpöntön ohi satakuuskyt lasissa. Sut on nähty jo! :D

Mun vinkki on tosiaan se, että katsele ulkosalla kolleja, jotka ovat tehneet värjäysoperaation. Kyllä se niin usein silmille hyppää, että jos sama raivo olisi neukuilla kaukalossa, ne ois saaneet edes yhden maalin. Takaisin kisastudioon.

Lichen sanoi:
Erätauolla on helppo hymyillä.

Sä aiot just tasan ostaa wanhan bemun, tuunata sen, pistää liekit kylkiin ja vetästä ohitustiellä telkänpöntön ohi satakuuskyt lasissa. Sut on nähty jo! :D

Mun vinkki on tosiaan se, että katsele ulkosalla kolleja, jotka ovat tehneet värjäysoperaation. Kyllä se niin usein silmille hyppää, että jos sama raivo olisi neukuilla kaukalossa, ne ois saaneet edes yhden maalin. Takaisin kisastudioon.

Ja myös erän jälkeen on helppo hymyillä:D

No busted..:nolo: Kuka sulle kerto siitä bemarista... Mä oikeasti mietin että miltä ne värjätyt parrat on näyttäny mut ei mulle tullu mieleen ketään muuta jolla ois värjätty parta kuin se portugalilainen futispelaaja :D Sehän on melkein yönmusta jätkä mut parta on blondattu.
Mut ehkä mä uskon sua et sitä ei voi tehdä huomaamattomasti...:itku: No ainahan mä voin nyppiä kulmakarvojani jos jotain pitää tehdä...;)

Mika1979 sanoi:
No ainahan mä voin nyppiä kulmakarvojani jos jotain pitää tehdä...;)

Ähh, väri vaan turpaan ja kuvat pakkikselle.:D

Niin...voit nyppiä kulmat, tai vaikka ajella epilaattorilla kassit.:D :lol2:

--Antti-- sanoi:

-Parta-agama-;)
Parturiin vaan värjäämään jos haluat siistiä ja ammattimaista jälkeä.Parturi osaa myös neuvoa sinun kasvoihisi sopivaa parranmuotoa jne.Myös kulmat ja ripset kannattaa kattoa kondikseen. Vrt. blondi tukka,kulmat ja ripset,musta parta, ja päin vastoin -ei hyvä-

Jos haluat kotona värjätä, osta recitalin hapete ja värit. Niitä myy tavaratalot(kosmetiikka osastot) Lue käyttö ohjeet.

Jos värjäät hiusvärillä, -mitä ei kyllä suositella- tee kuten hiuksia värjätessä.
Stockmann myy kyllä miesten hiuksille ja parralle kotivärjäykseen soveltuvaa väriä. Löytyy hiusvärien joukosta.

Olen värjäyttänyt niin muodikkaan leukapartani muutaman kerran. Värjäys onnistui hyvin, eli jo tummaa väriä vain tummennettiin hieman.

Homman huono puoli on siinä että useimmilla miehillä parta kasvaa aika nopeasti ja värjäys pitäisi uusia jopa viikon-kahden välein. Raha ei ole ongelma, mutta ainakaan minulla ei ole aikaa tai viitseliäisyyttä istua kahden viikon välein parturilla.

Mulla kasvaa paksua mustaa parransänkeä muualle kasvoihin, mutta suun ympärys on sitten aivan vaaleaa partakarvoitusta. Ehkä johtuu siitä että faija oli tumma, ja mutsi taas on aivan blondi. Ken tietää.
Sen verran friikin näköistä tuo mun parrankasvu on, että on sitä joskus värjättykin kun olen parran kasvattanut.
Mulle on pari kertaa parturi-kampaaja tuttu värjännyt osan parrasta ja hyvin on onnistunut. Tosiaan itse ehjä antaisin partani ammattitaitoisiin käsiin 'enkä tekisi itse ja säästäisi' :)
Nykyään en enää partaa kasvata, kun ei se kuulemma tee musta yhtään vanhemman näköistä.

Ultimecia sanoi:
Sori että tungen miesaiheeseen, mutta... jne

...Loppupyyntö: jos kyseessä ei ole vappu/naamiais/teemaväri, älä värjää. Sormivärit tms. käy varmaan yhden illan hupailuun, mutta esim. mustaksi värjätty parta blackmetalheebolla on kamala. Vaikka olen rokkiprinsessa itsekin.
Sorry myös mun puolesta, että kirjoitan tänne, vaikkei parran kasvusta kokemusta olekaan. Ei ollut kuitenkaan sitä [MEN-ONLY]- tekstiä otsikon edessä, niin ehkä mä sitten uskallan.

Mun on nyt pakko kysyä Ultimecialta, että miksi ei mustaa tukkaa ja partaa molempia? Tuo, että sopiiko musta väri kalpeille suomalaisille ylipäänsä, on siis eri kysymys. Mutta jos sen pään haluaa mustaksi värjätä, niin mä olen kyllä sitä mieltä että parta ja kulmakarvat sitten ehdottomasti myös. Se vasta koomisen näköistä onkin, kun bläkkärihemmolla on korpinmusta tukka ja täysin perisuomalaisen maantienvärinen parta, ei hyvä...

Edit: Jos ei mustaksi partaa, niin edes sitten tummemmaksi, on mun mielipide. Blondi parta & mustat hiukset ei oikeasti ole hyvän näköistä!

Rowena sanoi:
Mun on nyt pakko kysyä Ultimecialta, että miksi ei mustaa tukkaa ja partaa molempia? Tuo, että sopiiko musta väri kalpeille suomalaisille ylipäänsä, on siis eri kysymys. Mutta jos sen pään haluaa mustaksi värjätä, niin mä olen kyllä sitä mieltä että parta ja kulmakarvat sitten ehdottomasti myös. Se vasta koomisen näköistä onkin, kun bläkkärihemmolla on korpinmusta tukka ja täysin perisuomalaisen maantienvärinen parta, ei hyvä...

Tietysti jos on ihan vaalea parta ja musta fleda niin urpolle voi näyttää. Semmonen tumma ruskea olis mun mielestä kumminkin parempi, kuin ihan musta. Kalpeus nyt ei mitään tee, itsekin olen kalkkilaivan kapteeni ja musta tukka oli 8 vuotta (kalpeus jopa tavoiteltavaa tässä... :rolleyes: ).

Tärkeintä että sen tekee kunnolla, väriä ei ole ihossa tms. Ja muuten, miksi kaikki miehet ei voi olla Sami Kukkohoveja? Kysynpähän vaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom