Parkkisakossa väärä rekisterinumero

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimbe
  • Aloitettu Aloitettu
Toimiiko tää myös vaikka olisi numerot ja kirjaimet oikein? Eli siis väittää ettei ole nähnyt koko lappua.

toimii. tai siis joutuu sen alkuperäisen sakon maksamaan muttei mitään extraa päälle. mulla kävi niin etten oikeesti ollut nähnyt mitään sakkoa (joku ilmeisesti ottanut sen tuulilasista mukaan) ja sitten tuli muistutus kotiin. soitin tossa muistutuksessa olleeseen numeroon josta mut yhdistettiin jonnekkin, selitin tilanteen ja sain "alkuperäisen laskun" kotiin..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jeps, uusia autoja kun laitetaan rekisteriin, niin ne monesti laitetaan isommissa ryppäissä. Kyllähän tuolloin voi hyvin käydä niin, että sattuu peräkkäiset rekisteritunnukset.

Olin aikoinaan töissä yhdessä Nissan-liikkeessä. Uudet autot tulivat taloon ilman kilpiä. Huoltohallissa oli iso pino rekisterikilpiä peräkkäisillä numeroilla. Niitä vaan ruuvattiin autoihin kiinni. On varmaan jossain vielä kuvakin, kun on jotain 7-8 saman mallin Nissania peräkkäisillä rekisteritunnuksilla vierekkäin parkissa.

Toimiiko tää myös vaikka olisi numerot ja kirjaimet oikein? Eli siis väittää ettei ole nähnyt koko lappua.

Mulla levisi auto joskus kauan sitten Turun Linnankadulle ja siihen ehti tulla kolme sakkoa kahdessa päivässä kun koko perkeleen Turku kävi niitä tuulilasista nyppimästä. Soitto ja selitys riitti, vissiin aika tuttua hommaa...

Jos haluat lisää maksuaikaa niin toimii. Eivät veloita (yleensä) maksukehoitusta mikäli sanot että et ole saanut itse sakkoa laisinkaan.

eikai tosta muistutusta tule jos kerta rekkari väärin.
joko joku onneton saa muistutuksen turhaan tai rekkarilla ei vaan löydy autoa.
paha siinä muistutuksia sit lähetellä.

Eli tälläinen pikainen kyssäri tähän.

Sain parkkisakon jossa on yksi rekkarin kirjaimista väärin. Jos jätän maksamatta, mitkä on mahdollisuudet että siitä ei seuraa mitään? Sakossa on kuitenkin auton merkki ja väri, eli saakohan ne jotenkin pääteltyä siitä sen oikean rekkarin jonkun AKE:n kautta.

Miksi maksaisit parkkisakon joka ei ole sinun käytössäsi olevan auton rekisteritunnukselle osoitettu? Rekisteritunnus sitoo auton aika vahvasti tapahtumaan ja jos lapussa on eri tunnus kuin autossasi, lasku ei käsittääkseni ole sinulle.

Maksaisitko naapurisi sähkölaskun jos se toimitettaisiin sinun postiluukustasi? Minä en maksaisi.

Käytä niitä silmiäsi. Oma vika jos tuossa tilanteessa saat sakon. Tuo on vähän samaa mentaliteettia kun risteyksessä painat täysiä kolmion takaa "eihän sieltä kukaan eilenkään tullut".

Ei todellakaan ole sama asia? Sitä paitsi kyseistä liikennemerkkiä ei edes näe jos tulee keskustasta päin kadulleni ja parkkeera paikalle joka on ennen merkkiä (joka siis osoittaa toiseen suuntaan). Pitäisikö se parkkimerkki (joka on 3 vuotta ollut muuttumaton) mennä erikseen joka päivä tarkastamaan, sen varalta että se on muuttunut? Heräillääs ny vittu

Miksi maksaisit parkkisakon joka ei ole sinun käytössäsi olevan auton rekisteritunnukselle osoitettu? Rekisteritunnus sitoo auton aika vahvasti tapahtumaan ja jos lapussa on eri tunnus kuin autossasi, lasku ei käsittääkseni ole sinulle.

Maksaisitko naapurisi sähkölaskun jos se toimitettaisiin sinun postiluukustasi? Minä en maksaisi.

Tässä nyt oli pari seikkaa jotka oli otettava huomioon. Ensinnäkin se että kuvaako ne pirkot näitä autoja juuri tälläisten tilanteiden varalta + etsiikö ne rekisteristä vastaavanlaisia rekkareita mallin ja vuoden perusteella.

Tässä nyt oli pari seikkaa jotka oli otettava huomioon. Ensinnäkin se että kuvaako ne pirkot näitä autoja juuri tälläisten tilanteiden varalta + etsiikö ne rekisteristä vastaavanlaisia rekkareita mallin ja vuoden perusteella.
Onko sillä mitään merkitystä vaikka kuvaisivat?

Jos se on kuvattu, niin muistutus tulee. Sen jälkeen soitat sinne ja sanot ettet ole saanut koko maksua (maksu tippunut tai otettu lasista) niin ei tarvitse maksaa ylimääräisiä. Sillähän se selviää onko auto kuvattu.

Onko sillä mitään merkitystä vaikka kuvaisivat?

Jos se on kuvattu, niin muistutus tulee. Sen jälkeen soitat sinne ja sanot ettet ole saanut koko maksua (maksu tippunut tai otettu lasista) niin ei tarvitse maksaa ylimääräisiä. Sillähän se selviää onko auto kuvattu.

Ei periaatteessa ole, tämä skenaariohan käytiin jo läpi aiemmmin? Selvitin kantaani vain Sumulle.

+ etsiikö ne rekisteristä vastaavanlaisia rekkareita mallin ja vuoden perusteella.
Täähän olis yhtä hyvä vaihtoehto kuin katsella nimiä puhelinluettelosta ja lähetellä parkkisakkoja ihan randomilla. Ei tarttis käveleskellä ympäri kaupunkia, vaan homma olis siistiä sisätyötä.

Täähän olis yhtä hyvä vaihtoehto kuin katsella nimiä puhelinluettelosta ja lähetellä parkkisakkoja ihan randomilla. Ei tarttis käveleskellä ympäri kaupunkia, vaan homma olis siistiä sisätyötä.

No mielessäni voin kyllä hyvin nähdä, että ne yrittäisi etsiä filtteröiden rekisteristä vastaavanlaisen rekkarin. Esim Toyota ja musta väri... antaa jonkun määrän vastauksia, mutta kuitenkin kun on vaan hyvin todennäköisesti vain 1 kirjain tai 1 numero väärin niin nopeestihan siitä löytäis sen. Nyt kun ajattelee niin eihän ne niin tee, koska ei niilllä olisi 100% varmuutta asiasta vaikka löytäiskin mielestään oikean rekkarin.

En jaksa lukea koko ketjua läpi, joten pahoittelen jos on ollut jo mutta useasti nämä parkkipirkot ottavat väärinpysäköidyistä autoista kuvan.

Jos kuva on otettu niin on mahdollisuus, että katsoisivat kuvasta siinä vaiheessa kun maksua ei ala tulemaan ja ovat karhua pistämässä perään. Tuossa tilanteessa jos karhu tulee niin joutuu kyllä maksamaan mutta tuskin sitä korotusta mikä siihen tulee, koska voi väittää ettei ole koko maksua alun alkujaan edes saanut.

No just. Kun tuo parkkisakko ilmeisesti oli ihan aiheesta annettu ja vain rekisterinro on siinä väärin, niin noin niiq moraaliselta kantilta kysymys olisi ennemminkin, että maksaisitko sinä postiluukustasi tipahtaneen sähkölaskusi, jos sen päällä lukisikin naapurin osoite.

Eri asia toki leikkiikö kukaan enkeliä ja maksaa parkkisakon jota tod.näk. ei ikinä tulla perimään ja silloinkin pääsee aina sen alkuperäisen sakon summalla kun sanoo, ettei ole lasistaan ko. lappua löytänyt - vs. sähkölasku jonka oikea osoite tultaisiin selvittämään joka tapauksessa.

Itse en kyllä maksaisi, en nyt sähkölaskuun lähde vertailemaan jotain vitun parkkisakkoja millään. Mulla ei ole moraalia kun kyseessä on parkkisakot :) Vittu kuka vittu niihin parkkipirkon töihin ajautuu.

Ja kyllä, olen saanut parkkisakkoja elämässäni aivan liikaa :) Ehkäpä siitä tämä katkeruus.

En tiedä kuvaavatko eikä sillä ole oikeasti paljon väliä. Jos lapussa lukee väärä rekkari niin ei sitä ole järkeä mennä maksamaan. Jos huomaavat virheensä ja lähettävät uuden kupongin joskus perään, niin maksaa sitten. Epäilen kyllä vahvasti että näitä perästä lähetettyjä lappuja ei kamalasti tipu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom