Parkkiassistentti, toimiiko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

MTM1977

WTF
Mode
Kaikki on varmaan nähneet sen "loistavan" VW mainoksen, jossa taustalla soi Ritari Ässä musa ja se jurpon näköinen heebo jammailee samalla, kun auto liukuu taskuparkkiin kuin itsestään.

Onko kenelläkään kokemuksia tuosta systeemistä, eli toimiiko se oikeasti niin luotettavasti, että sellaista uskaltaisi käyttää ilman, että tarvitsee kokoajan jännittää, että koska kolahtaa?

Kyselen tätä siksi, että sain viime viikolla kuulla, että mun uuteen autoon tulee tuo vaikka en sitä ollutkaan tilannut (se oli lyöty mukaan yhteen varustepakettiin jälkikäteen, joten tulee mullekin ilman lisäkustannuksia). Tulee siis perinteinen parkkitutka, eteen ja taakse, ja sitten tuo parkkiassistentti.

Ainakin automyyjä kehui, että hyvin toimii ja muuta ei tarvitse itse tehdä kuin painella kaasua ja jarrua, mutta silti epäilyttää, että uskaltaisiko sitä antaa auton itsekseen ohjailla parkkiruutuun :D

Kyllä ainakin mulle tulee väkisinkin sellainen olo, että sitten kun auton saan, niin pitäisi parin kaverin kanssa lavastaa tuollainen taskuparkkitilanne jossain syrjemmässä, että pääsisi rauhassa testaamaan...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kaikki on varmaan nähneet sen "loistavan" VW mainoksen, jossa taustalla soi Ritari Ässä musa ja se jurpon näköinen heebo jammailee samalla, kun auto liukuu taskuparkkiin kuin itsestään.

Onko kenelläkään kokemuksia tuosta systeemistä, eli toimiiko se oikeasti niin luotettavasti, että sellaista uskaltaisi käyttää ilman, että tarvitsee kokoajan jännittää, että koska kolahtaa?

Kyselen tätä siksi, että sain viime viikolla kuulla, että mun uuteen autoon tulee tuo vaikka en sitä ollutkaan tilannut (se oli lyöty mukaan yhteen varustepakettiin jälkikäteen, joten tulee mullekin ilman lisäkustannuksia). Tulee siis perinteinen parkkitutka, eteen ja taakse, ja sitten tuo parkkiassistentti.

Ainakin automyyjä kehui, että hyvin toimii ja muuta ei tarvitse itse tehdä kuin painella kaasua ja jarrua, mutta silti epäilyttää, että uskaltaisiko sitä antaa auton itsekseen ohjailla parkkiruutuun :D

Kyllä ainakin mulle tulee väkisinkin sellainen olo, että sitten kun auton saan, niin pitäisi parin kaverin kanssa lavastaa tuollainen taskuparkkitilanne jossain syrjemmässä, että pääsisi rauhassa testaamaan...

Kyllä se toimii, mutta on aivan naurettavan hidasta puuhaa. Siihen mennessä kun olet tehnyt asetukset taskuun parkkeerausta varten, auto olisi jo parkissa ja avaimet taskussa. Sellaisella assistentilla mitä minä kokeilin, ei auto suostunut edes parkkeeraamaan pienempään väliin johon kyllä manuaalisesti parkkeeraus onnistuu aivan mainiosti.

Naisille tämä on ihan hyvä keksintö.

Kyllä se toimii, mutta on aivan naurettavan hidasta puuhaa. Siihen mennessä kun olet tehnyt asetukset taskuun parkkeerausta varten, auto olisi jo parkissa ja avaimet taskussa. Sellaisella assistentilla mitä minä kokeilin, ei auto suostunut edes parkkeeraamaan pienempään väliin johon kyllä manuaalisesti parkkeeraus onnistuu aivan mainiosti.

Naisille tämä on ihan hyvä keksintö.

Juu, en usko, että tuota tulee pahemmin käytettyä, mutta pakkohan sitä on testata, kun kerran sellaisen siihen autoon laittavat :D
En mä siitä olisi sitä 1000+€ maksanut, mutta nyt kun kerran ilmaiseksi tulee niin tulkoot.

Aika hidasta toimintaa Lexuksella. Ei kyllä pystyisi luottamaan tuommoiseen. Mitenkähän vakuutukset menevät jos tuo kusee? Kuka korvaa?

Pahoin pelkään, että omaan piikkiin menee, varmaa tietoa ei ole, mutta kaipa se sen kuskin vastuulla on vaikka kontrolli onkin tietokoneella.
Siksipä tuskin tulee tuota käytettyä muuten kuin ihan alkuun testausmielessä.

Auto menee tässä kuussa tuotantoon, joten ensi kuussa pitäis saada se alle sitten. Sittenhän tuon pääsee käytännössä kokeilemaan...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
BMW on kyllä tosi paljon edellä noissa jutuissa. Bemareissa tuo oli jo 2006, mutta volkkarissa vasta 2006.
Niin hirveä teknologinen kaula että muut valmistajat voi laittaa hanskat naulaan :D

BMW on kyllä tosi paljon edellä noissa jutuissa. Bemareissa tuo oli jo 2006, mutta volkkarissa vasta 2006.
Kyllä itse muistelin jo varhaisempaa ajankohtaa. Merkki saattoi kyllä olla joku muukin? Ehkä se oli sitten tuo Lexus?

Liittyy samaan kuin tämä "älyauto" jota Maikkarillakin mainostettiin, eli auto pitää etäisyyden vakiona edelläajavaan, itsekseen. Tämä on nyt Maikkarin mukaan "uusinta uutta" vuonna 2008 vaikka itselläni moinen ominaisuus on jo 2004 vuoden autossa.

Liittyy samaan kuin tämä "älyauto" jota Maikkarillakin mainostettiin, eli auto pitää etäisyyden vakiona edelläajavaan, itsekseen. Tämä on nyt Maikkarin mukaan "uusinta uutta" vuonna 2008 vaikka itselläni moinen ominaisuus on jo 2004 vuoden autossa.

Tuon ACC:n sai jo vuonna 1999 Jaguaariin, Lexukseen ja Mersuun. Eli ei ihan uutta tekniikkaa se ;)

edit:
ACC = Adaptative Cruise Control

paras "assistentti" ois ku kaikki pyörät sais kääntyyn 90 asteen kulmaan eli suoraan sivulle päin. ei tarvis pyöritellä päätä ja sompailla rattia.

Zone-sarja -42%
paras "assistentti" ois ku kaikki pyörät sais kääntyyn 90 asteen kulmaan eli suoraan sivulle päin. ei tarvis pyöritellä päätä ja sompailla rattia.
Muistelin joskus telkkarissa nähneeni jonkun saatanan vanhan pontiacin? jossa renkaat käänty 90 astetta. Oisko ollu jossain hauskoissa videoissa tai jossain kevennyksessä.

Kuulemani mukaan tämä autoparkkeeraus on uusimpia sumean logiikan saavutuksia. Tämän vuoksi homma onnistuu kyllä joka kerta, mutta ei suinkaan optimaalisesti, eli ihmiskuljettaja pystyy voittamaan säätöjärjestelmän nopeudessa. Toisaalta tämä järjestelmä parkkeeraa auton kolaroimatta joka kerralla, ellei kyseessä ole ohjelmointi- tai säätö-virhe. Eli järjestelmään voi kyllä luottaa enemmän kuin vaimoonsa. Jos automaattiparkkeeraaja kolaroi auton niin kyseessä on yksittäisessä merkissä/mallissa oleva ohjelmointivirhe. Järjestelmä on siis aina parasta mahdollista ihmiskuskia huonompi, mutta toisaalta voidaan säätää niin, että ei tule ikinä aiheuttamaan yhtään kolaria.

Turhaa, huhhuh. Assistentti.

d3.Par.0096.Image.jpg

Audin tutka ownaa kaikki muut viritelmät.

Suositut

Back
Ylös Bottom