Gillyanne
Vaa'at kaatikselle ry
Bliss sanoi:eihän uutta ihmistä opi tuntemaan kunnolla esim. vuodessa (ei tietenkään koskaan ehkä täysin) Vaikka kuinka asuttais yhdessä, niin se on 'u u s i ihminen'. Sitten vasta kun todella tuntee, monen vuoden jälkeen, voi sanoa IMO onko tästä jutusta mihinkään, ehkä. Siis; onhan se nyt eri asia olla ihmisen kanssa jonka on tuntenut puolitoista vuotta, kuin kaksitoista vuotta.
En teilaa, mutta esitän kyllä voimakkaasti eriävän mielipiteen... Eli jos nyt ei ihan täysi tumpelo ole, niin kyllä sitä nyt suht nopeasti kuitenkin huomaa, onko se toinen täysin epäsopiva vaiko ns. potentiaalinen tapaus. Tottakai se syvempi, "täydellinen" (lainausmerkit siksi, että väitän, että AIVAN täydellisesti ei toista ihmistä voi koskaan tuntea) tunteminen kestää pitempään, mutta juurikin nuo maailmankatsomukseen ja esim. parisuhteeseen/perheeseen liittyvät asiat kuin myös harrastukset ja elämäntavat kyllä selviävät nopeammin, joskus hyvinkin lyhyessä ajassa.
Otan edelleen esimerkiksi edellisen ja nykyisen suhteeni: Ex-kumppanini ja minä olimme niin monissa asioissa ns. eri planeetoilta, ja niitä hiertäviä asioita oli niin monta (ja niin isoja asioita suhteen jatkumisen ja arkielämän kannalta), ettei suhteen jatkamisyrityksissä olisi ollut järjen hiventäkään - ne hyvät ajat ja asiat hukkuivat yhä useammin hirveiden huutoriitojen ja/tai yleisen epäsovun alle. Sen sijaan nykyisen kumppanin kanssa olemme samalla aaltopituudella, mitä tulee esim. kotitöihin, rahankäyttöön (joista useimmat parisuhteiden riidat tutkimusten mukaan syntyvät), perheen perustamiseen, elämäntapoihin jne. Ja kun tähän vielä ynnätään monet, monet yhteiset harrastukset ja kiinnostuksenkohteet, niin kyllä minä uskallan sanoa, että tämä mies on aika helkkarin paljon oikeampi minulle kuin exä, vaikka olemmekin olleet yhdessä vasta alle puolitoista vuotta.
Jotenkin, Bliss, tuo kommentointisi kuulostaa minun korvaani siltä, että toistelet vain sokeasti vanhoja "totuuksia" (jotka siis eivät oikeasti ole mitään totuuksia) parisuhteesta, viitsimättä oikeasti pysähtyä pohtimaan näitä asioita...?