Parin päivän ruokailut vituralleen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hese
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
Jep. Elikkä semmoinen olisi ongelmani. Olen tässä viimeisten parin kolmen kuukauden aikana tiputtanut painoa semmoisen seitsemän kiloa. Viimeisen kuukauden aikana olen joka viikko tiputtanut kaloreita pois ja tällä hetkellä porhallan semmoisella 1800 kCal kappaleella. Dieetin syynä on yksi leiritys, jossa mitataan rasvat (leiritys alkaa kuun lopulla). Mässypäivänä olen pitänyt lauantaita (ei mitään 2 pizzaa ja 15 ploa kaljaa), ja se on koostunut lähinnä "normaalin" ruoan syömisestä. Nyt kuitenkin pomo ilmoitti, että huomenna meille tulee vierailemaan joku kaveri E-Euroopasta ja minun olisi hostattava sitä (viedä kaljalle ja raflaan syömään) huomenna tiistaina ja keskiviikkona. Mitenhän saisin pidettyä tämän nykyisen kaloritason? Olisko kellään mitään vinkkejä. Päivällä ruokailu onnistuu hyvin, koska käymme syömässä paikassa, jossa pystyy ottamaan salaatin, mutta iltahan on aivan toinen juttu. Firma tarjoaa, ja en kohteliaisuuttani viitsisi vetää mitään kanasalaattia firman laskuun viiden tähden raflassa, enkä juoda kivennäisvettä terassilla.

Syön normalisti 6 krt päivässä, hiilareita tällä hetkellä 100-150 g/pvä ja protskua n. 2 g /kg (tapauksessani n. 200 g; n. 35 g ateria). +öljyt joka aterialla. Aamulenkkiä olen temponut 4 krt viikossa ja puntin olen nyt tiputtanut kolmeen (me, ke, pe).

Sen tiedän, että syödessäni kaksi päivää noin bulkaten ja kaljaa juoden, saan seuraavat kolme päivää istua paaaaskomassa äsäri verellä. :itku:

Olisiko jollain jotain vinkkejä kuinka toimia (ilta)ruokailujen kanssa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Perusongelma etenkin monille kaupallista työtä tekeville, itselleni hyvinkin tuttu. Joskus vaan joutuu istumaan ulkona iltaa, ja sehän vaikeuttaa asioita. On tilanteita jotka sallii hyvinkin tinkimättömän linjan, joskus se taas on käytännössä mahdotonta, syitä on lukemattomia. Kun tällainen äärimmäinen tapaus tulee eteen, päätän itse olla stressaamatta siitä ja jatkaa seuraavana päivänä entiseen malliin ja toki minimoida "haittoja" siinä illan mittaankin, kunhan ei kovin läpinäkyvästi.
Kiristelykausina jätän duuniulkoilut vähemmälle (privaattiulkoiluja ei minulla käytännössä ole) mutta jonkin verran niitä on pakko harrastaa jos haluaa pysyä leivänsyrjässä. Silloin jätän ainakin sen viikon cheattipäivän automaattisesti pois.

Anyway, turha skitsoilu pois ettei ne kataboliset hormonit tee tuhojaan.. ettei tarvitse alkaa kompensaationa kyykkäämään vapaalla smithin sijaan.
;)

En ymmärrä miksi et voi syödä firmankin laskuun sitä mitä haluat. Itse olen ollut paljon tekemisissä Italialaisten ja Ranskalaisten kanssa ja vaikka syöminen noissa maissa on tärkeää, jokainen kuitenkin syö ja juo kuten haluaa. Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että ruoan kanssa nautitaan kivennäisvettä tai pelkkää hanavettä.
Voit myös ottaa normaalin kana- tai kala- tai pihviannoksen ja jättää kermaperunat/ ranskalaiset ym. syömättä, ts. syödä vain terveellisen osan annoksesta. Ruoan jättäminen lautaselle ei ole mitenkään epätavallista etelä-eurooppalaisille. Annosta ei tarvitse syödä loppuun.
Juomaksi sopii hyvin viini, puna tai valko. Viinin etu on siinä, että se tuodaan pullossa ja jos olet isäntänä sinä hallitset pulloa ja tarjoilet siitä kaikille, jolloin voit kontrolloida omaa kulutustasi, on kohteliasta, että isännällä on viiniä lasissa, mutta kukaan ei varmasti seuraa juotko viiniä vai et. Vesikarahvihan kuuluu luonnollisestikin pöytään joten voit itse pääsääntöisesti nauttia vettä.
Viini sopii mainiosti myös terassijuomaksi. Annosmäärät ovat vähäisiä, eikä kenenkään oleteta juovan 20 lasillista viiniä terassilla, yksi-kaksi lasillista/ sessio riittää hyvin.
Muista myös, että viiniä voi aina jättää lasiin, ainakaan vieraasi eivät sitä ihmettele. Myöskään viinipullon tyhjäksi juominen ei ole mikään itsestäänselvä välttämättömyys, vaan aina voi jättää juomatta jos ei "maistu". Muista myös tuo osio isännyydestä ja pullon hallinnasta.
Etelä-eurooppalaiset ymmästävät myös ruumiinkulttuurin päälle ja arvostavat ihmistä joka näkee vaivaa omasta ulkonäöstään. Mielestäni voit ohimennen mainita nykyisestä tilanteestsi esim. ensimmäisen ruokailun yhteydessä, että et voi syödä mitä vain, he varmasti ymmärtävät asian.
Noudata omaa elämänohjettani, "tee sitä mikä hyvältä tuntuu, äläkä välitä mitä muut ajattelevat".
Tsemppiä!

Kiitoksia vain kommenteista ja vinkeistä. Itse olen kummankin kanssa samoilla linjoilla. Kapsun kommentti eurooppalaisista tavoista ei kyllä herahtanut mieleenkään, koska viime kesänä ei asiakasvierailuita ollut ja talvella olen syönyt (ja juonut) tilaisuuksissa "normaalisti". Luulenpa, että enköhän tästä selviä aivan kunnialla ja pakki ei aivan hirveän sekaisin mene. :kippis1:

Kannattaa nyt syödä kunnolla ja ottaa rennosti, mutta kuten jo edellä sanottiin, otta vaikka jotain kananrintaa tai filettä ruuaksi ja jättää ne kermaperunat tilaamatta. Ja oluen sijasta nimenomaan viiniä, siinä on kuitenkin nautitut määrät paljon pienempiä ja tätäkautta vähemmän kaloreita. Mutta mun neuvo on, että hoida se duunihomma kunnialla läpi ja jätä sitä diettiä vähän sivummalle, jätät vaikka sitten sen seuraavan mässypäivän kokonaan väliin!

Jos tilaat vain jonkun salaatin ravintelissa, niin siinä on se vaara, että tämä vierailijakaan ei kehtaa tilata kunnon annosta. Jos minut joku kutsuisi syömään ja lupaisi tarjota niin en kehtaisi ottaa kalliimpaa annosta kuin hän.

Erityisesti jaappanista tulevien kanssa tässä pitää olla tarkkana.

Kannattaa mielestäni tilata kunnon annos ja jättää osa syömättä..

juu, itsekkin olen sitämieltä että jos ollaan ns. bisneslounaalla tai illallisella, whatava, ei kannata tuoda julki mitään dieetti / bodausjuttuja vaan käyttäytyä ns. normaalisti.

lasikuitujeesus sanoi:
Jos tilaat vain jonkun salaatin ravintelissa, niin siinä on se vaara, että tämä vierailijakaan ei kehtaa tilata kunnon annosta.

Normaalisti marssijärjestys on se, että vieraat tilaavat ensin ja isäntä viimeiseksi joten vieraat eivät tiedä mitä isäntä tilaa.
metalman sanoi:
juu, itsekkin olen sitämieltä että jos ollaan ns. bisneslounaalla tai illallisella, whatava, ei kannata tuoda julki mitään dieetti / bodausjuttuja vaan käyttäytyä ns. normaalisti.

Normaalia päivälliskäyttäytymistä on keskustella kaikista asioista maan ja taivaan välillä. Eihän sitä tarvitse tuota bodaus-aihetta ottaa esiin kuin yhtenä muiden joukossa. Pitää osata tarkkailla vieraiden reaktiota ja kiinnostusta kulloinkin esillä olevaan asiaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hese sanoi:
Olisiko jollain jotain vinkkejä kuinka toimia (ilta)ruokailujen kanssa?

Kapsun kanssa samoilla linjoilla; itse olen toiminut moisessa tapauksessa melko maltillisesti: tilannut kunnon schnitzelin ja pyytänyt tarjottujen perunavariaatioden sijasta salaatin.

Kapsu, olet hassusti lainannut tuolla ylempänä sellaista tekstiä mitä en ole kirjoittanut. Vähän niinkuin näin:

Kapsu sanoi:
Mun mielestä niille vieraille kannattaa vaan haistattaa paskat

Ei mitenkään tärkeää, pisti vaan silmään. Varmaan vaan vahinko. :kippis1:

lasikuitujeesus sanoi:
Erityisesti jaappanista tulevien kanssa tässä pitää olla tarkkana.
Mua ihmetyttää, miks pitää aina ajatella muiden kulttuuria ja sitä miten he suhtautuvat? Mikseivät he voi sopeutua meidän kulttuuriin? Perkele!

Joo joo.. Nyt joku sanoo, että bisnesjuttuja ja ei saa ärsyttää vieraita, koska kaupat voi mennä piloille. Fuck it! Jos joku vinukki/makarooni närkästyy siitä, että suomalainen elää oman kulttuurinsa mukaan, niin turha sellasen paskan kanssa on kauppoja tehdä (on nimittäin sellasella pää jo todella syvällä anaalissa!)

Saatana Perkele Vittu!

No entäs kun kaupat menee myttyyn ja kengän kuva persukseen? Milläs proteiinipatukat sitten ostetaan?

Tietysti maassa maan tavalla on kaunis ajatus, mutta joskus on pakko alistua.

Ihme käytösoppaita nämä palstalaiset. kaikkea kakkaa sitä tietopankkiin matkanvarrella kertyy. Nyt siis minunkin turhantiedon varantoni ovat uudelleen päivitetyt. Harmi vaan, ettei ikinä tarvi moisilla piiperöinti illallis-päivällishippaloinneilla istua. Tai ei siinä mitään harmia, ei moisille kaipaiskaan. Gnutilta tylyä tekstiä mutta asian tynkääkin vaikka se on kyllä totta, että näillä asenteilla (oma mukaanlukien) ei noissa hommissa kauan tarttis vanhentua.
Liittyisin kuitenkin alkuperäisen kysymyksen suhteen niihin jo esille tuotuihin mielipiteisiin, että turha ohimon kiristys dieetin suhteen hetkeksi nurkkaan ja jättää ne kermaperunat ym. roskan tilaamatta/ syömättä. Grillattua lohta, kanaa tms. kunnon nautinto proteiinia tilaukseen ja sitä viiniä tahi yksi tuopponen ja kyytipoikana runsaasti vettä. Eiköhän pakki moisen kestä. Ite lopetin edellisen dieetin (no oli vaan 1,5 vko ja 2,5 kg mutta anyway) nimenomaan savustetulla lohella ja viinillä vaikka punnitus oli seuraavana aamuna. Illalla oli kyllä aika raskas olo ja pelko persiissä, että menikö dieetti hukkaan mutta 200:lla grammalla alitin tavoitepainon ja kaikki siis lopussa hyvin. Noihin rasvojen mittaamisiin parin aterian lipsuminen dieettilinjasta tuskin vaikuttaa mitään.

Lounas ja päivällinen onkin helppo luovia, mutta entäs kun vieraat haluaa pubiin ja yökerhoon ja fiilis on korkealla. Japanilaiset tilaavat viskejä ja huutavat kampaita ja banzaita.. :)

Niin tyhmää kuin se onkin, joku (vieras tahi isäntä) saattaa olla sitä mieltä että on epäilyttävä kauppamies jos ei 'vapaudu' vieraiden kanssa ryypiskelemään vaan katselee vaan selvinpäin vierestä.

Joku myyntimies neuvoi joskus että ota joka toinen tuoppi olutta, siideriä tms. ja joka toinen vettä. Tällä ei tosin bodarin ruokavaliota pelasteta mutta ehkä ainakin seuraava edustuspäivä.

Kuljet sen saman kaljan kanssa koko illan. Tai nykyään kun hyvistä baareista/yökerhoista löytyy jopa alkoholitonta, paljon vähemmän kaloreita.

Kun on snapsin aika, niin käyt itse tilaamassa ja pyydät omaan lasiin vettä vodkan tilalle ja omenamehua viskin tilalle...

Ottaisit rennosti. Ei kait tuolla ole mitään väliä, jos vetää välillä muutamat bisset ja ei-niin-terveellistä ruokaa. Tuskin diettis mihinkään kaatuu. Ainakin itsellä tulee dietillä herkuteltua joskus. Syö vaikka vähemmän sitten muuten, jos meinaa häiritä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom