Pari vko treenitauko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kertokaa, miltä on tuntunut joskus pitää semmosia, miksi piditte ja mitä sen jälkeen?

Itse jyystin 2-jakoista 4 krt viikossa varmaan pari kk (en ole varma ajasta). Mavessa ainakin maximi nousi pari kyt kg ja kyykyssä menee pari kertaa vähän yli omalla painolla ainakin nyt. Sitten kaikkea ala-ylätalja ja dippipainonousua. Eipä niitä kunnon liikkeitä hirmusesti enempi ollut. Alkoi olla jalat vissiin vähän lopussa kun kyykky rupesi olemaan aika tuskaa ja viimeisenä kertana jäi mave ihan puoliväliin ja yläruumiin toistot alko jäädä vajaiksi.

Nyt aloin tossa viikon alussa tämmösen ainakin 2 vko tauon ja sitten jyystetään uudella ohjelmalla. Tarkoitus, että levätään (niin no niin pitääkin, kun koulu alkoi) ja että lihakset pääsee siitä särystä ja jännityksestä.

Kuinka usein menettää varsinaista massaa tai voimaa tuossa ajassa? En usko, että olemattomat massat tästä kaikkoaa ja "uusi alku" varmaan antaa taas pikkuhiljaa voimaa takaisin ja pääsee ehkä eteenpäin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos vähänkään ruokavaliosta pidetään huolta, niin lihaskatohan on aivan olematonta ja olisi, vaikka ei ruokailuista huolta pidettäisikään ;) Jos olet ajanut itsesi ylirasitukseen, niin parin viikon tauon jälkeen voit olla vahvempikin.

Kyllä itse suosittelen pitämään aina silloin tällöin taukoa. Auttaa jaksamaan ja se pysyy mielenkiinto koko harrastukseen. Kahdessa viikossa ei lihasmassa / voimat konkreettisesti häviä.

Itsellä oli kans 2 viikkoa taukoa salitreenistä kesätöiden takia ja ensimmäinen viikko tuntui huomattavasti tavallista raskaammalta, mutta voimat olivat tallella. :)

Viikon tauko on kyllä ihan passeli, kun haluaa ladata kunnolla akkuja. Ei ihminen ole mikään kone, joka jaksaa maailmanloppuun asti juntata täysillä:)

Taukoa sillon kun tuntuu, niin homma on hansikkaassa.

Kannataa ehdottomasti pitää aina joskus semmoinen viikko, jopa pidempikin aika ilman treeniä. Ainoastaan kevyttä liikuntaa ja venyttelyä ja huomaat että tauon jälkeen tuntuu taas paremmalle. Eikö sitä sanotakin, että hyvä urheilija (koskee varmasti kuntoilijoitakin) osaa pitää taukoa treenaamisesta?

Joskus tulee pidettyä viikon tauko, kun on puutanut pitkän aikaa ja lujaa. Tekee hyvää, pienen levähdyksen jälkeen löytyy voimaa ja tehoa paljon paremmin!

Muistaakseni olen joskus yllättynyt miten on yhtäkkiä voimaa tullut lisää, kun on pitänyt vähän taukoa treenaamisesta. Eikö HST-ohjelmassakin suositella 2 viikon täyttä lepoa syklien välillä, ja yleensäkin sitä että treenataan kovaa jonkun aikaa ja siitten kevennetään, ja uudestaan, eikä koko ajan täysillä.
olitko antibodari muuten joskus bodaaja?

Zone-sarja -42%
Mulla oli nyt omasta tahdosta riippumaton kahden viikon tauko flunssan takia, ja maanantaina mennään taas koittaan. Saa nähdä miten kulkee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tottakai taukoja. Saatat yllättyä, kun palaat salille ;) Itsellä ainakin painot yleensä nousee, ainakin treeni-into kasvaa! Pidän siis puntista viikon tauon aina 3-5 treeniviikon jälkeen vähän fiiliksen mukaan.

Kun tulokset junnaavat, niin nimenomaan on järkevää pitää taukoa, tehdä salilla jotain kevyttä ja vähemmän suunniteltua, tai aloittaa esimerkiksi uusi ohjelma sarjapainoilla, jotka ovat selkeästi maksimia pienempiä (esim. 60-70% sarjamaksimista).

Itse lopetin tällä viikolla 7 viikkoa kestäneen ohjelmani, jossa kolmen viimeisimmän viikon ajan oli tullut tasaisesti ennätyksiä. Tuloskehitys kuitenkin hyytyi, jolloin lopetin sarjapainojen kasvattamisen siihen ja nyt teen ihan vapaamuotoista treeniä kevyillä painoilla ehkä viikon tai kaksi. Tässä on nyt hyvää aikaa venytellä paikkoja auki, harjoitella uusia liikkeitä ja kokeilla jotain älytöntä kuten 10*10 kyykkysarjoja, prässipudotuksia tms.

Täystauossa on aina se ongelma, että ainakin itselläni on käynnistysvaikeuksia päästä takaisin salille kun tauko on ohi. Lisäksi liikkeiden tekniikka kärsii tauon aikana.

Tää on nyt vähän vanha ketju mutta kirjotan tänne ku en ala uuttakaan ketjua alottaa ku vanhaki löytyy.

Alotin tossa tammikuussa käymää salilla ja se oli sellasta päätöntä räpellystä. Noin kuukausi siitä eteenpäin aloin reenaa kunnon ohjelmalla ja syömään huomattavasti enemmän ja sitte alko kyllä hyvin tarttuu massaa ja painoa eikä voimankaa kanssa oo ollu sen kummosempia ongelmia.

Kesäloman (eli kesäkuun) alussa päätin alottaa parin viikon tauon, mutta tauko venyi tähän päivään asti motivaation puutteesta(koska jos oon ollu paria päivää enemmän käymättä salilla nii motivaatio tahtoo hieman tippua), reissaamisesta, oli 3-4viikkoo ongelmia selän kanssa ja muutenki ollu kaiken näköstä muuta tässä lomalla. oon kyl käyny muutaman kerran tässä loman aikana salilla ja huomenna taas alkaa kunnon reenaaminen.

Mulla on vissiin hieman pienentyny lihakset mitä oon peilistä kyyläilly, mut kysymys kuuluu et osaatteko kertoo kukaan että meneekö siinä kovin paljon aikaa et tulokset alkaa taas hipomaan niitä kesäkuun alussa olleita tuloksia?

No riippuu ihan kuinka rötväillen olet ottanut, onko syömiset ja juomiset olleet kunnossa vai ei. Jos vain treeni on puuttunut mutta muuten on syöty hyvin (ei mitään laihdutuksia) ja eletty ihmisiksi niin voi palata ihan parissa viikossa vanha taso. Sitten mitä enemmän perseelleen niin sen kauemmin kestää.

Tietty jos on juuri tehty ennätykset niin ei niissä heti takaisin olla mutta perus tasossa aika nopeasti.

Yleensä kannattaisi yrittää käydä kerran pari viikossa edes vähän treenaamassa vaikkei muka aikaa olekaan. Jo kerta pari viikossa treeneillä voi perus tason pitää kuosissa loman ajan.

osaatteko kertoo kukaan että meneekö siinä kovin paljon aikaa et tulokset alkaa taas hipomaan niitä kesäkuun alussa olleita tuloksia?

Mä en ikinä oo tajunnu näiden kysymysten motiivia. Miten täältä tuleva vastaus tulee millään tavalla vaikuttamaan toimintaasi, on se vastaus sitten mitä tahansa realismin rajoissa olevaa?

Mä en ikinä oo tajunnu näiden kysymysten motiivia. Miten täältä tuleva vastaus tulee millään tavalla vaikuttamaan toimintaasi, on se vastaus sitten mitä tahansa realismin rajoissa olevaa?

Meinaan sitä että palautuuko voima ja lihasmassa nopeampaa niihin juuri ennen taukoa oleviin mittoihin nopeampaa, kun niihin oltiin päästy, en osaa oikeen esittää tätä kysymystä kovin selkeesti

Meinaan sitä että palautuuko voima ja lihasmassa nopeampaa niihin juuri ennen taukoa oleviin mittoihin nopeampaa, kun niihin oltiin päästy, en osaa oikeen esittää tätä kysymystä kovin selkeesti

Palautuu, mutta miten se siltikään vaikuttaa käytännössä sun treeneihin? Eikös aina pitäisi pyrkiä mahdollisimman tehokkaaseen kehitykseen? On se tietysti lohduttavaa kuulla, että vanhat voimat tulee nopeemmin takas.

Palautuu, mutta miten se siltikään vaikuttaa käytännössä sun treeneihin? Eikös aina pitäisi pyrkiä mahdollisimman tehokkaaseen kehitykseen? On se tietysti lohduttavaa kuulla, että vanhat voimat tulee nopeemmin takas.
kiitos. ja ei se nyt mitenkään vaikutakkaan siihen reeniin, mut tollanen kysymys vaa pyöri päässä ja aattelin kysyä sitä täältä. anteeksi jos nyt vaivasin jota kuta tällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom