Pari pientä venyttelykysymystä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Yritin googletella ja käyttää searchia mutta kaikkien niiden ketjujen sekamelskasta en löytänyt hyvää vastausta, joten teenpä nyt sitten uuden kysymyksen tästä.

Tarvitsen siis vähän apua venyttelyn aloituksessa. Käyn tällä hetkellä kolmesti viikossa salilla treenaamassa koko kropan läpi. Milloin tällaisessa ohjelmassa kannattaa venytellä? Venyttelenkö aina pari tuntia treenin jälkeen vai venyttelenkö välipäivinä vai venyttelenkö joka päivä vai miten venyttelen? Entä venytysten määrä ja pituudet per lihasryhmä? Kauanko yhtä venytystä on tarpeen pitää (tavoitteena siis ihan saada lisää liikkuvuutta ja venyvyyttä kroppaan) ja montako eri venytysliikettä kannattaa tehdä per lihas? Joskus aikoinaan venyttelin pääosin siten että tein joka lihakselle tai lihasryhmälle pari minuutin mittaista venytystä, mutta siinä menee hiton kauan aikaa. Hyvät venytysliikkeet tiedän kyllä suurinpiirtein ja niitähän löytyy netistä pilvin pimein.

Kiitos.

Mitä hyötyä venyttelystä on? tai pikemminkin mitä haittaa siitä voi olla jos ei venyttele ikinä? ite en oo venetyllyt koskaan. Muuten kuin salilla alkulämmöksi. Ja varsinkin jaloista oon aivan helvetin kankea. Ylä kropan tilanne ei ole niin paha mutta ei kai sekään sieltä venyvimmastä päästä ole. Mutta silti ei ole koskaan mitään pahoja lihaskipuja(mitä nyt hartiat joskus jumissa). Eikä loukkaantumisia tai muita ongelmia. Ja kroppa pelaa ihan mainiosti vaikka oon helvetin kankea yms. eli siis mitä haittoja tuosta venyttelemättömyydestä/kankeudesta voi olla? siis näin treenaamisen kannalta?

Mitä hyötyä venyttelystä on? tai pikemminkin mitä haittaa siitä voi olla jos ei venyttele ikinä? ite en oo venetyllyt koskaan. Muuten kuin salilla alkulämmöksi. Ja varsinkin jaloista oon aivan helvetin kankea. Ylä kropan tilanne ei ole niin paha mutta ei kai sekään sieltä venyvimmastä päästä ole. Mutta silti ei ole koskaan mitään pahoja lihaskipuja(mitä nyt hartiat joskus jumissa). Eikä loukkaantumisia tai muita ongelmia. Ja kroppa pelaa ihan mainiosti vaikka oon helvetin kankea yms. eli siis mitä haittoja tuosta venyttelemättömyydestä/kankeudesta voi olla? siis näin treenaamisen kannalta?

Itellä ainaki auttaa venyttely palautumiseen ihan selvästi. Ei oo seuraavana aamuna joka paikka kipeenä. Tosin itsekkin olen tosi kankea eikä tuo venyttely oo musta yhtään notkeempaa tehny, mutta siis palautumiseen jeesaa :D

Odotas kun ikää alkaa tulla enemmän niin huomaat miksi olisi kannattanut venytellä ja kannattaa venytellä:thumbs:. Itsellä paikat jumissa, jos ei päivittäin venyttele.

Odotas kun ikää alkaa tulla enemmän niin huomaat miksi olisi kannattanut venytellä ja kannattaa venytellä:thumbs:. Itsellä paikat jumissa, jos ei päivittäin venyttele.
Juuri näin. Jos haluaa minimoida jumit, niin vähintäänkin aina treenipäivänä on parasta tehdä venyttelyt. Varsinkin jos tekee istumatyötä ja salilla kyykkää paljon, niin takareidet ja lantion seutu on heti ihan jumissa ilman säännöllistä venyttelyä.

Back
Ylös Bottom