Pari kysymystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joops
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Niin kysyisin että onko olemassa liikkeisiin jokin "hengitystekniikka" ? Nykyään olen joka sarjassa ihan normaalisti hengintellyt ilman mitään puhkuntoja.. sitten jossain vaiheessa sarjaa on pakko ottaa keuhkot täyteen ilmaan ja puhaltaa ne pois.. En ole varma mutta vaikuttaakohan tämä loppusarjan jaksamiseen itse en ole varma? Eli onko olemassa jotain tiettyjä hengitystekniikoita mitkä auttavat jaksamaan paremmin ja enemmän toistoja jne?

Ja vielä kun olen huomenna menossa ostamana lisäravinteista Whey3:sta ja Maltoa, niin onko tämä hyvä yhdistelmä palautusjuomaksi ja ateriankorvikkeeksi? Ja kuinka paljon näitä tulisi ottaa kun pituutta löytyy 176 ja painoa 66 kg?

:worship:

ainiin ja en polta :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos otettaisi esimerkiksi vaikka penkkipunnerrus, niin itse olen aina hengittänyt näin. --> Tangon ollessa suorilla käsillä otan keuhkot täyteen ilmaa. Pidätän hengitystä negatiivisen vaiheen ja kun painoja nostetaan ylös, niin hengitän ilmaa ulos. Jos se nyt on luonnollista, niin tuskin sitä tarvitsee paljoa miettiä.

Palautusjuomaan voisit laittaa vaikka noin desin kumpaakin. Ainakin luulen, että se riittää sinun kokoiselle.

Zone-sarja -42%
Originally posted by Joops

Ja vielä kun olen huomenna menossa ostamana lisäravinteista Whey3:sta ja Maltoa, niin onko tämä hyvä yhdistelmä palautusjuomaksi ja ateriankorvikkeeksi? Ja kuinka paljon näitä tulisi ottaa kun pituutta löytyy 176 ja painoa 66 kg?

:worship:

ainiin ja en polta :)

aterian lisäksi voisi suositella, ei ehkä kannata alkaa korvailemaan aterioita!:thumbs:
palautumis juoman niistä kyllä saa ja hyvän/edullisen myös

eiköhön se hengitys mene suurimmassa osassa liikkeissä niin, että negatiivisessa osuudessa on keuhkot täynnä ja "voittavassa" osuudessa puhalletaan ilmaa poies...

Kuten aiemmemmassa postissa todetaa, niin negatiivinen vaihe sisään ja sitten ulos. Itse vielä purskautan kaikki loput ilmat ulos siinä vaiheessa kun painot on nostettu ylös ja liike on ohi.

Edit. Lisättäköön, että oikean hengitystekniikan merkitys on suurin sellaisissa liikkeissä kuin kyykky ja maastaveto, mutta myös muissa liikkeissä joissa koko vartalo joutuu jännitykseen.

Itse huomasin, että mm. penkkipunnerrus alkoi helpottamaan, kun
- ennen vedin henkeä sisään negaatiossa ja puhalsin ulos työnnössä ja
- nykyään vedän raudan olessa ylhäällä keuhkot täyteen, pidätän hengitystä negaation ja puhallan ulos työnnössä.

Originally posted by Joops
olen huomenna menossa ostamana lisäravinteista Whey3:sta ja Maltoa, niin onko tämä hyvä yhdistelmä palautusjuomaksi ja ateriankorvikkeeksi? Ja kuinka paljon näitä tulisi ottaa kun pituutta löytyy 176 ja painoa 66 kg?

Unohdinkin tuon toisen kysymykesi. Eli toi Whey3 + Malto on ihan hyvä yhdistelmä palautusjuomaan, mutta ihan joku halvempikin hera varmasti ajaisi saman asian. Aterian korvaamista en noilla lähtisi tekemään, koska "oikea" ruoka on aina parempi vaihtoehto. Toki kiireessä pirtelö on nopsempi vaihtoehto, mutta malton korvaisin vaikkapa lusikallisella rypsiöljyä ja proteiinin vaikkapa kaseiinilla (eli proteiini+rasva välipala, hiilareita 0g).

Proteiinia riittänee tuon kokoiselle ja ikäiselle kaverille joku 25-50grammaa välipala drinkkiin (riippuu miten paljon sitä tulee muilla aterioilla). Palautusjuomaan jos käytät whey3:sta niin joku 20g saattaa olla hyvä, imeytyy nopeasti. Tosin toi malto voi hidastaa ton heran imeytymistä, en o guru tässä joten joku muu saa selittää imeytymistä jos haluaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom