Pari kysymystä ohjelmasta

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by patouski
En tiedä missä vika, muta tuo vipunostot taakse ei istunut minulle ollenkaan. Koitin sitä seisaaltaan kyyryssä ja penkillä istuen kyyryssä. En vain saa liikettä vietyä tarpeeksi pitkälle taakse (ainakin sellainen tunne jäi itselle) ja koko homma tuntui hyödyttömältä rimpuilulta.

Itsekään en oikein tykkää vipareita takaolkapäille tehdä. Kannattaa etsiä jokin muu liike joka sopii paremmin. Kokeilepa vaikka tätä

Kulmasoutuakin testasin, mutta oikean asennon kanssa oli kyllä hakemista ja alaselkä rasittui (onko tarkoitus?) liikettä tehdessä.

Kyllähän se alaselässäkin tuntuu. Monesti käytetään vyötä ko. liikettä tehdessä, mutta onnistuu se ilmankin. Aloita kevyemmin, että saat kunnolla tuntuman selkään ja siirry vähitellen raskaampaan.

Tahtoisinkin jotain vihjeitä olkapäitä varten. Eli riittääkö tuo yksi laitteessa tehty liike olkapäille vai pitäisikö siihen rinnalle ottaa toinenkin. Pystysoutu on myös kehuttu liike? Vaikuttaako se myös olkapäihin vai onko rasitus pääasiassa epäkkäillä?

Pystypunnerrus?
Jos teet pystysoutua älä souda rintaa ylemmäs, niin epäkkäät eivät ole yhtä paljon mukana. Kokeile hakea sopiva oteleveys tangosta tai käytä käsipainoja, jolloin homma voi olla liikeradoiltaan vähän "luonnollisempaa".

Kulmasoutuakin testasin, mutta oikean asennon kanssa oli kyllä hakemista ja alaselkä rasittui (onko tarkoitus?) liikettä tehdessä.

Koitappas tehdä se käsipainolla

En tiedä missä vika, muta tuo vipunostot taakse ei istunut minulle ollenkaan.
Maltoitkohan tehdä tarpeeksi pienillä painoilla?

Ei ole tarkoitus, se on valitettava sivuvaikutus. Tuokin saattaa korjaantua ajan kanssa asennon paremmin löytyessä.

En tosin tiedä kannattaako kulmasoutua tuohon ottaa kun tuettu soutu ajaa saman asian. Tuettu soutu menee hyvin kun sitä on tullut tehtyä jo enemmänkin.
Tuo riittänee. Jos jokin liike tuntuu huonolta tai epäluonnolliselta, ei sitä kannata väkisin tehdä. Mikään yksittäinen liike ei ole korvaamaton.

Eli riittääkö tuo yksi laitteessa tehty liike olkapäille vai pitäisikö siihen rinnalle ottaa toinenkin. Pystysoutu on myös kehuttu liike? Vaikuttaako se myös olkapäihin vai onko rasitus pääasiassa epäkkäillä?
Saattaa riittää, kaikki on tosin yksilöllistä.
Pystysoutu on joillakin aiheuttanut rankasti olkapäävaivoja, joten tekniikan kanssa saa olla todella tarkkana. Oikein tehtynä se ottaa hyvin sivuolkapäille. Kannattaa kokeilla pysysoutua myös käsipainoilla, sen pitäisi olla turvallisempi liike.

Pystypunnerruksen voisin tosiaan ottaa mukaan tuohon. Tämän kanssa ei pitäisi olla mitään ongelmia.

Tuo kulmasoutu käsipainoilla on toki tuttu liike. Olen tuota käyttänyt paljon tuetun soudun ohella.

Koitan takaolkapäille tuota Deafmanin ehdottamaa kulmasoutua. En tosin usko siitä pahemmin pitäväni mutta koitetaan. Kiitos myös vihjeistä pystysoutuun.

Ottaako ylätalja niskan taakse yläselän ohella niinkään muihin lihaksiin? Vähän vaihtelee ilmoitetut vaikutusalueet ohjeista/sivuista riippuen. En ole myöskään ylätaljaa eteen vedettynä (myötäotteella) kokeillut vielä, mutta torstaina vielä kerkeää. Uutta ohjelmaa alan vetämään sitten syysloman jälkeen.

Vielä pari peruskysymystä:

Onko tarkoitus etsiä sellaiset painot joilla nämä 3x12 jne. sarjat menevät juuri ja juuri? Vai jätänkö varaa "vielä olisi pari mennyt"? Ja koska nyt ensimmäistä kertaa sovellan tällaista ohjelmaa, että lihasryhmä tehdään kerran viikossa ihan piippuun niin ihmettelinkin, että kuinka ihmeessä jaksan tehdä esim. tuossa olkapää/hartia päivänä nuo kaikki liikkeet. Luulisi viimeisissä loppuvan väkisinkin puhti.

Jäi tuossa threadeja selatessa moni nimitys ihmetyttämään (kuten alataljasoutu), muutenkin hankaluuksia noiden taljaliikkeiden nimitysten kanssa. Olisiko joku suomenkilinen sivusto jossa noita olisi nimetty tjs. ?
[/B]

Toivottavasti meni Quote nyt oikein tein ekaa kertaa.. Mua ainakin autto jonkun verran tää sivu noitten nimitysten kanssa kun oon alottelija:
http://www.kalanen.fi/cybercoach/liikkeet/index.html

ja sitten toinen mut englannin kielinen ja enkku ei mulla ainakaan oo kovin hanskassa :)
http://www.exrx.net/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom