Pari hämäännyttävää juttua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja qsilver
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen 19-vuotias nuori mies ja haluaisin ulkonäöllisistä ja terveydellisistä syistä aloittaa liikkumista ja pienimuotoista kehonrakentamista.

Nuoruus tosiaan mennyt tämän datapäätteen ääressä. Olen todella hoikka eli puhutaan perus kynäniskakropasta. Aika monet aloittelijaohjeet keskittyvät painon pudottamiseen. Miten dieetti ja treeni muuttuu kun painoa ei ole tarkoitus pudottaa?

Olen käynyt harjoittelemassa uimahallilla, ja uiminen on ollut todella miellyttävää liikuntaa, mitä ei muuten tulisi harrasteltua. Voiko uintia ja kuntosalia jotenkin sovittaa yhteen? Voiko esim. samana päivänä uida ja tehdä kuntosalitreenit?

miksipäs ei?

eka sali ja sit kevyttä uintia palautteluksi.

syöt vaan oikeaa ruokaa niin paljon kuin pystyt ja katot 1-2kk päästä onko paino noussut

Tosiaan jos paino on matalalla ja kynäniskakokoa vartalo niin ei dieetille kannata lähteä, mielestäni aloitat rohkeasti salilla käynnin ja pienen ylisyömisen n. 500 kcal yli kulutuksen terveellisellä ruokavaliolla, käytä vaikka kalorien laskuun kalorilaskuri sivustoa, on monelle ollut erittäin hyvä ja tarpeellinen!
Uimista samana päivänä en suosittele, nimittäin viime viikolla tuli tuota comboa kokeiltua, ensin kävin salilla, sitten uimaan niin aika hapoilla olin, ja 600m uimisen jälkee oli jo pakko vetää taukoa, kun ilman salia menee hyvin yli 1000m kuntouintia. Sanoisinkin, että vedä joka toisena päivänä uinti ja joka toisena sali, niin ei ainakaa ole täysin loppu :)

qsilver sanoi:
Miten dieetti ja treeni muuttuu kun painoa ei ole tarkoitus pudottaa?
Ihan siten, että aerobista ei hinkata niin paljoa kuin dietillä olessa. Kaloreita syödään enemmän jne.
Voiko uintia ja kuntosalia jotenkin sovittaa yhteen? Voiko esim. samana päivänä uida ja tehdä kuntosalitreenit?
En lähtisi samana päivänä vetämään molempia, koska kulutus nousisi aika pilviin. Mielummin jaksottaisin treenit eri päiville ja uinnit eri päiville. Itse suosittelen kuitenkin pitämään yhtä totaalilepo päivää viikossa. Jos aijot joskus kokeilla tuota unti+salitreeni kompoa, niin silloin pitäisi syödä sitten kovan kulutuksen mukaan.

nojaa menee vähän liian hifistelyksi jos ei saisi samana päivänä tehdä molempia. lisäksihän kovemman kulutuksen kalorit pitäisi syödä x tuntia rankempien päivien jälkeen, ei samana päivänä. viikkotasolla sama paskan maku miten jaksottaa. kulutus pysyy viikkotasolla käytännössä samana vaikka miten jaksoittaisi treenejään.

unohda kaikki hifistelyt kuten kalorilaskurit ym sen jälkeen kun oot katsonut arvion kulutuksestasi ja sen kuinka paljon about pitää ruokaa syödä per päivä. eka ruokailut ja treenit kuntoon, jos ei riitä ruetaan katsomaan kaloreita ym uusiksi.. ..tai sit vaan syömään lisää jos painoa ei tule ja päinvastoin.

Joo, mulla on tommonen uintikortti mihin sisältyy kuntosali eli kun käyttää piletistä yhden käyntikerran niin siinä menee samalla se salimahdollisuus ja uintimahdollisuus.

Vois ostaa kaks erillistä pilettiä siis erikseen kuntosalille ja uintiin, tulee pikkusen halvemmaksi jos meinaa vuorotella (tehokkaampaa ajankäyttöä myös). Ma, ti, to, pe ois päivät jolloin voi käydä uimahallilla/salilla. Pitäisikö viikonloppuna järjestää jotain treeniä, esim juoksulenkkiä tai kuntopyörää?

Joo, mulla on tommonen uintikortti mihin sisältyy kuntosali eli kun käyttää piletistä yhden käyntikerran niin siinä menee samalla se salimahdollisuus ja uintimahdollisuus.

Vois ostaa kaks erillistä pilettiä siis erikseen kuntosalille ja uintiin, tulee pikkusen halvemmaksi jos meinaa vuorotella (tehokkaampaa ajankäyttöä myös). Ma, ti, to, pe ois päivät jolloin voi käydä uimahallilla/salilla. Pitäisikö viikonloppuna järjestää jotain treeniä, esim juoksulenkkiä tai kuntopyörää?

No on tietysti uintia ja uintia. Miten itse käytät tämän uintiajan? Vedätkö 2km tunnissa vai annatko virran viedä päästä päähän. Jos samaan aikaan haluat molemmissa käydä niin suosittelisin että vedät max. 1h puntin alkuun ja sitten "jäähdyttelemään" altaaseen eli rauhalliseen tahtiin päästä päähän niin kauan kun siltä tuntuu. Ja uinnin jälkeen ruokaa naamaan. Paljon.

no aluks vaikka 2-3krt/vko treenaat. Jos massaa tahdot niin ei tartte mitään muuta urheilua enää lisätä viikonlopuiksi..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom