Parhaiten arvonsa säilyttävä auto?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
BMW 535da touring, vm 2005, ajettu alle 100tkm, hyvät varusteet. Nyt Saksassa noin 25te. Vastaava Suomessa nyt n.45te.
Meneekö ton arvo alle 25te 3 vuodessa?

Kyllä menee!

Uusi 5-sarja esitellään tämän vuoden lopussa ja asiakastoimitukset alkavat ensi vuonna näihin aikoihin. Kolmen vuoden päästä nykyinen korimalli on armottomasti vanhakoppainen.

Toiseksi autoliikkeiden pyyntihintojen ja hyvityshintojen välinen ero on tuollaisissa autoissa lähempänä 10 tonnia. Vaikka myisi autonsa yksityisenä, niin edes hyvityshinnan saaminen voi olla tiukassa.


Tai Land Rover Discovery 3, vm 2005, ajettu alle 100tkm, hinta Suomessa n.40te, Saksassa n.20te.
Kai tosta saa 20te vielä 3 vuoden päästä.

Tuon voi uskoakin, koska maastureiden hinnat eivät vajoa läheskään samaa tahtia kuin samanhintaisten henkilöautojen. Maastureiden malliuudistuksetkin tulevat paljon hitaampaan tahtiin kuin henkilöautojen.

Toinen seikka on siinä, että kyseinen Discovery on hinnaston alapäästä, kun Bemari taasen on malliston yläpäästä.

Mitä vanhemmaksi auto menee, niin sitä vaikeampi on saada malliston yläpään autoista lisähintaa. Käytetyn ostaja katsoo vain, että vanhakoppainen Biimeri ja vertaa halvimpia nettiauton hintoja.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Huomatkaa se vielä, että ainakin nyt tuontiautojen arvo on Suomessa aitoa SUOMIautoa alhaisempi. Monet autoliikkeet eivät esim. ota niitä vastaan vaihdossa. Oma V70 on tuontikosla ja sen kanssa olen tähän ilmiöön törmännyt. Ei auta vaikka kuinka selittäisi.

Pitäisi olla joku paikka mistä näkee autojen todelliset myyntihinnat, siitä voisi sitten päätellä että miten kauppa on käynyt ja mikä oli arvo.
 
Tuon voi uskoakin, koska maastureiden hinnat eivät vajoa läheskään samaa tahtia kuin samanhintaisten henkilöautojen. Maastureiden malliuudistuksetkin tulevat paljon hitaampaan tahtiin kuin henkilöautojen.

Toinen seikka on siinä, että kyseinen Discovery on hinnaston alapäästä, kun Bemari taasen on malliston yläpäästä.

Mitä vanhemmaksi auto menee, niin sitä vaikeampi on saada malliston yläpään autoista lisähintaa. Käytetyn ostaja katsoo vain, että vanhakoppainen Biimeri ja vertaa halvimpia nettiauton hintoja.

Tässä oli hyvä vastaus, kiitos :thumbs:
 
Bemareista ei pitäisi edes puhua tässä tredissä.
Nyt joku 530 -04 diesel maksaa +/- 30t €, uudet maksaa 70-80t €.

Samoin 330:set coupet paremmalla varustelulla hintaa tulee sen 80t € ja 5 vuoden päästä voit maksimissaan saada 25t €.

Ei muuta kun lainalla ostamaan julkisivubemari.
 
Zone-sarja -42%
Bemareista ei pitäisi edes puhua tässä tredissä.
Nyt joku 530 -04 diesel maksaa +/- 30t €, uudet maksaa 70-80t €.

Samoin 330:set coupet paremmalla varustelulla hintaa tulee sen 80t € ja 5 vuoden päästä voit maksimissaan saada 25t €.

Ei muuta kun lainalla ostamaan julkisivubemari.

Huppe kun lukee ton, niin saat ikuisen vihan.
 
Huppe kun lukee ton, niin saat ikuisen vihan.
Noinhan se menee. Käytetyt Bemarit ovat halpoja autoja, bonuksena vielä se että mitä isompi kone, sitä parempaan hintaan sen saa, kaupan päälle Saksassa vielä täysin varusteltuna (varusteiden arvo Suomessa 35-40ke). Itse mietin että ostaako Toyota vai Bemari, molemmat samanhintaisia, tojota pari vuotta uudempi. Ei tarvinnu pitkään miettiä ;)

Suomessa tietty vähän eri hinnat...

EDIT: Hyvin romahtanu hinnat Suomessakin näköjäs:
http://www.nettiauto.com/bmw/530/2472053

Vuosi sitten vastaava oli 45-49ke, eli 15-20ke/vuosi. Karkeesti vois laskee että tonni per kuukausi mitä Bemarista saa takkiinsa. Taitaa omastakin tulla takkiin aika kivasti kun vielä 2v tuota vanhentaa vaikka ilman autoveroa tuolla ajelenkin.

Hullu pitää ihmisen olla joka tommosen ostaa jos ei verovapaasti saa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom