Parhaiten arvonsa säilyttävä auto?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No en todellakaan osta Octaviaa jos pystyn tuomaan auton verovapaana.. Autossa ei sinällään ole mitään vikaa, olen harkinnut sen ostoa Suomestakin, mutta tuskin tuhlaan verovapausoptiota tohon.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
159231_large.jpeg




bb.passat1.500.jpg


:rolleyes:
Näyttää iha ku toho bemarii ois ostettu jostaa halpahallista noi vanteet O_o vie passatin vanteet sata-nolla ton bemarin.

[edit] ja on muuten toi passatti hienompi ku bmw.
 
Tässä tapauksessa luultavasti omat mielihalut auton suhteen ja tavoite tienata / olla menettämättä rahaa eivät ole ihan linjassa. Autolla tienaamiseen vaikuttaa kolme muuttujaa:

1. Uuden auton hintaero vs. Suomi siellä, minne nyt olet menossa
2. Joudutko maksamaan veroa tuodessasi auton Suomeen
3. Oletettu käytetyn arvo Suomessa

1. Tän pitää tietysti olla mahdollisimman suuri. Itse aikanaan ostin uutena 22k$:lla USAssa auton, joka maksoi Suomessa 63ke. Tämä oli tietysti loistava lähtökohta kerrankin tienata autokaupoilla.
2. Jos vastaava käytetty maksaa Suomessa tuontihetkellä yli 46k€, joudut maksamaan veroa - tämä on tietysti kaikki pois tuotosta autoa myydessä
3. Tätä on sitten astetta hankalampi arvioida. Auton pitäisi olla mahdollisimman lähellä Suomessa myytävää mallia (lämmitettävät penkit jne.), että saisit siitä Suomen normi hintatasoa vastaavan määrän rahaa. Tällä hetkellä katumaastureita ei osta kukaan ja kysyntä on kovinta vähäkulutuksisilla malleilla, mutta muutaman vuoden päästä tilanne voisi olla toisenlainenkin, tiedä häntä. Veikkaisin, että parin litran vähäpäästöinen turbodiesel on hyvä idea.
 
Viitaten noihin ylläoleviin Bemu ja Passat kuviin, niin mun mielestä Passat on hienompi ja tykkään enemmän ajaa sitä, jos faijtalta lainaan autoa. Ensinnäkin neliveto pieksee Bemun takavedon ja se Bemun 2,5tds moottori kuluttaa ihan liikaa verrattuna tehoon ja ties mitä huoltojakin on vaatinut. Tosin en tiedä voiko verrata kun Passat muutaman vuoden uudempi.
 
Osta 2009 vuoden 1.4TSI maakaasu-passatti (toimii toki bensallakin). Maksaa 25ke uutena ja päästöt on niin onnettoman pienet ettei verojakaan mene juuri lainkaan vaikka tulis kesken vuoden pois.

25k! Tuota saa samaan hintaan suomesta, joten mikä idea?
 
Kirjoitin tuossa ylhäällä ehkä vähän epäselvästi. Kun tuo ulkoa auton ei auton arvonaleneminen Suomessa ole myydessä tienaamisen kannalta se ratkaiseva tekijä, vaan se, miten paljon halvemmalla auton saat ulkomailla ostettua. Merkkien väliset hintaerot vaihtelevat todella paljon eri maissa - etenkin niissä joissa on omaa tuotantoa on hintasuhteet ihan erilaiset kuin täällä.

Itse tein autonvalinnan puhtaasti Excel-laskelmalla aikanaan. Perstuntumalla tai forumin ohjeilla homma ei todennäköisesti ole kovin lähellä optimia. Silloin 2000-luvun alussa omien laskelmien mukaan absoluuttinen optimi oli kosla, jonka pystyi rimaa hipoen tuomaan veroitta Suomeen.
 
37ke taitaa olla Suomessa... Unohdit ympäristöveron?

Malli: Passat 1.4 TSI 90 kW alkaen 27360 €
Tuosta perus 10% pois niin se on 25ke.

Haha! Piti oikein tsekata ja pierumalli maksaa tosiaan kybätonnin lisää! :wtf: Mahtaa pitää arvonsa tosi hienosti.
 
Kymppitonnilla kyllä ostaa jo aika saamaristi bensaa...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kriteerit autolle tulee olemaan:
-turvallinen
-tilava
-teho ja kulutus on vaikea yhdistää, siksi esim 535d olisi kiva.
-aiheuttaa kateutta. Tässä esim. Range Rover on kovilla.

Eikö se -03 ylöspäin oleva S-mersu täytä nämä ainakin 400 cdi koneella? Mustana :kuola:
Semmonen tänne heti.
 
Zone-sarja -42%
Eikös Alfat ja Rellut pidä arvonsa hyvin?
Sillä ei tän ketjun kannalta ole mitään merkitystä. Rautalangasta:
Auto A: uutena Suomessa 60k, 3 vuotta vanhasta saa 25k. Uutena komennuskohteesta 30k, 3 vuoden autoilut maksavat arvon alenemisena 5k.
Auto B: uutena Suomessa 40k, 3 vuotta vanhasta saa 20k. Uutena komennuskohteesta 30k, 3 vuoden autoilut maksavat arvon alenemisena 10k.

Auto B säilyttää arvonsa paremmin, mutta tuontiautoksi kannattaa valita auto A. Jos komennuspaikka on esim. USA, niin kotimaiset merkit siellä eivät juuri pidä arvoaan Suomessa, mutta toisaalta niihin saa diilereiltä sellaiset alennukset, että huonosta arvonpidosta huolimatta jenkkirassin voi hyvinkin saada Suomessa kaupaksi voitolla (eli 3v ajetusta autosta maksetaan täällä enemmän kuin mitä auto maksoi USAssa uutena).
 
BMW 535da touring, vm 2005, ajettu alle 100tkm, hyvät varusteet. Nyt Saksassa noin 25te. Vastaava Suomessa nyt n.45te.
Meneekö ton arvo alle 25te 3 vuodessa?

Tai Land Rover Discovery 3, vm 2005, ajettu alle 100tkm, hinta Suomessa n.40te, Saksassa n.20te.
Kai tosta saa 20te vielä 3 vuoden päästä.
 
BMW 535da touring, vm 2005, ajettu alle 100tkm, hyvät varusteet. Nyt Saksassa noin 25te. Vastaava Suomessa nyt n.45te.
Meneekö ton arvo alle 25te 3 vuodessa?

Ei kai tää nyt rakettitiedettä ole? Tsiikaa mitä pyytävät kolme vuotta vanhemmista laitteista nyt (eli 2002 vehkeet), niin saat osviittaa. Muista lisätä ajosi mukaan n. 20 tkm per vuosi...
 
Noita 535d ei taida olla e39:nä. Eli 2002 vuoden 530d ovat vanhaa koppaa, tosin taitaa koppa 500-sarjassa vaihtua myös tulevan 3 vuoden aikana.
 
Noita 535d ei taida olla e39:nä. Eli 2002 vuoden 530d ovat vanhaa koppaa, tosin taitaa koppa 500-sarjassa vaihtua myös tulevan 3 vuoden aikana.

Onko 3-sarjalainen farmarina liian pieni sinulle? Tuntuu ainakin olevan näiden e46- ja e39-koristen kanssa jostain syystä niin, että 3-sarjalainen samalla moottorilla ja varusteilla ja kilometreillä on muutaman vuoden ikäisenä hieman halutumpi, ja hinnakkaampi, kuin samanikäinen e39.

Onko esim 330 d:tä e91-korimallina minkälaiseen hintaan saatavana? Ja onko olemassa jopa 335d?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom