Parhaimmat juhlat/lahjat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kuki
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
48
Eli kertokaas nyt hyviä vinkkejä ja omia kokemuksia, millaiset ovat olleet hyvät synttäri ym. pirskeet ja mitkä lahjat ovat olleet ylitse muiden.
Itse tässä sunnittelen kesäksi juhlia kun mies täyttää pyöreitä vuosia ja jotain erikoista ja hauskaa pitäisi keksiä.
Hyvä ruoka ja juoma ei tuota ongelmia, mutta ohjelmapuoli on ihan hakusessa. Ja tokihan jokin lahjakin pitäisi miettiä ihmiselle, jolla on jo kaikkea... Jotain elämyspuolen juttua olen miettinyt tuoksi lahjaksi, mutta tarkempi idea puuttuu. Yksi ajatus ohjelmasta oli palkata stan up-koomikko juhliin esiintymään, mutta en sitten tiedä kuinka hinnakkaita nuo ovat..

Eli hyvät vinkit ja kokemukset kehiin!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuki sanoi:
Eli hyvät vinkit ja kokemukset kehiin!

Mun ja kaverin "kuuskymppiset" oli hauskat, vaikka itse sanonkin. Oltiin treenattu akustisilla kitaroilla + mun laulamana sellainen 20 biisin setti (CMX, Deftones, STP, omia vääntöjä etc).

Paikkana Suomenlinnan muurien sisällä oleva "huone", täynnä kynttilöitä, loistava kesäinen sää, hyvää porukkaa, ruokaa ja juomaa. Noita on mukava muistella, tosin en tiedä oliko kuulijoilla yhtä nautinnollista :D

Hieman huvitti turistien ilmeet, jotka tulivat siihen oviaukkoon kuikuilemaan musiikin ja kynttilöiden houkuttelemana.

Summasummarum, musiikki, ruoka ja juoma on ohjelmana aina pop :) Mieleenpainuva paikka ja tunnelma on plussaa...

Lahjoista mieleenpainuvin oli kyllä yllätyslahjana saatu lennätys pienhelikopterilla pääkaupunkiseudun yllä.

Itselläni on kuulemma jo myös kaikkea ja hankala keksiä lahjoja. Noh, enpä tuota keksisi itsekään, ehkä joku ulkomaanmatka olisi pop, matkailuun ei kyllästy koskaan. PS3 voisi toimia myös jahka sellainen julkaistaan. Entäs kuumailmapallomatka? http://www.kuumailmapallo.com/

Entäs keskiaikaisvaikutteiset bileet tuolla Suomenlinnan ruutikellarissa?
get_photo.php

Täällä myös paljon vinkkejä:
http://www.polttarishop.com/
->http://www.polttarishop.com/ulkotapahtumat.htm

Omat 3-kymppiset oli ihan kaveriporukalla, ostettiin kaupasta paljon pienen lasten synttärikamaa, ilmapalloja, mukeja jne, niillä sitten sisustettiin :D

Mun paraskaveri vietiin lentämään sen naisen taholta. Hintaa en tiedä, mutta ei mikään maata kaatava kuitenkaan. Frendi oli saanut ohjata sitä itsekkin. Kateellinen minä.

BTW, toi ruutikellari on kyllä aika hieno..

Purtsi sanoi:
Mun paraskaveri vietiin lentämään sen naisen taholta. Hintaa en tiedä, mutta ei mikään maata kaatava kuitenkaan. Frendi oli saanut ohjata sitä itsekkin. Kateellinen minä.
Ite oon kans pari kertaa ollu pienkoneen kyydissä. Ei se muistaakseni ollu edes ihan mahdottoman hintasta, lähinnä kerosiinit tais joutua maksamaan ja vähän ekstraa. Minä, isä ja sen kaveri joskus mentiin, niin tais maksaa satasen pintaan per henkilö, markoissa. Konetta en muista, mutta joku nelipaikkanen ropellihärveli se oli. Jos lähistöllä on jotain pientä lentokenttää, niin sieltä kannattaa varmaankin mennä kyselemään, josko pientä korvausta vastaan pääsisi joskus jonkun kyytiin. Me ainakin kävimme Oripäässä, kun sinne ei matkaa ollut kovin paljoa.

Hieman sivuten aihetta... ollaan emännän kanssa monta kertaa mietitty että joku kerta olisi hyvä järjestää juhannus/juhlat/häät jne jonnekin mahdollisimman korpeen. Kun ainahan juhlissa käy niin että osa tulee vaan pikaisesti käymään tai sitten viimeistään puolenyön aikaan haluaa päästä baariin jne. Mutta jos juhlat olisivat kunnolla korvessa niin sinne varmaan tulisi vaan ne jotka kunnolla "sitoutuvat" pitämään hauskaa porukalla eikä kiireellä pistäytymään.
Joku kunnon korpi mökki,saunoineen ja rantoineen. Ruokaa kunnolla vaikka grillattavaa ja olutta ja kunnon pönttö jotain boolia. Sitten kaikkea porukalla pelaamista jne.jne.... Ensikesänä voisi harkita tuollaista juttua...

Onko kukaan viettänyt pääsiäisaiheisia synttäreitä? Tarvis saada jotain idean tynkää.

Ajattelin, että kavereiden kanssa syötäisiin viimeinen ateria: ainakin viiniä olisi ja jokin eksoottinen leipä. Viinin ja leivän lisäksi jonkinlainen ruoka pitäisi tehdä, mutta mikä olisi pääsiäisaiheista tai ajanmukaista ruokaa? Mitä ne ihmiset sillon vuonna kivi ja keppi söivät? Olisiko kunnon ruoka paikallaan vai jotain pientä naposteltavaa? Ehkä käännyn tuon ruoan puoleen, jotta kyseessä olisi juurikin viimeinen "ateria". Vinkkejä?

Jos ihmiset jaksavat/uskaltavat, katsomme passion of the christ -leffan, joka on aika passeli teemaan. Todennäköisesti kuitenkin illan mittaan käy niin, että kukaan ei jaksa katsoa elokuvaa loppuun asti. Jotain muuta yhteistä virikettä? Pääsiäisaiheiset ideat olisivat etenkin hakusessa.

Sit muuta juhliin kuuluvaa huttua on kuten boolia ja sauna, jossa halukkaat voivat käydä. Kertokaahan samalla hyvä booliohje. hmm.. mitähän muuta sitä vois ylipäätään kehitellä

Kaikki ideat otetaan vastaan.

Ajattelin, että kavereiden kanssa syötäisiin viimeinen ateria: ainakin viiniä olisi ja jokin eksoottinen leipä. Viinin ja leivän lisäksi jonkinlainen ruoka pitäisi tehdä, mutta mikä olisi pääsiäisaiheista tai ajanmukaista ruokaa? Mitä ne ihmiset sillon vuonna kivi ja keppi söivät? Olisiko kunnon ruoka paikallaan vai jotain pientä naposteltavaa? Ehkä käännyn tuon ruoan puoleen, jotta kyseessä olisi juurikin viimeinen "ateria". Vinkkejä?
Lammaspaisti on ainakin perinteistä pääsiäisruokaa. Ja jälkkäriksi tietysti pashaa!

Jotain muuta yhteistä virikettä? Pääsiäisaiheiset ideat olisivat etenkin hakusessa.
Tiputanssia ja munien maalausta? :D

Munien maalaaminen vois olla muuten hauska juttu. Sit valittais voittaja maalatuista munista ja voittajalle tietty pullo lahjaks tai vastaavaa. Kunhan ei mene "munien" maalaamiseks boolin jälkeen. Tiedä sitten, että lämpeneekö porukka tolle. Itse en ole mikään tosikko, tykkäisin just tollasesta touhuamisesta hyvällä porukalla. Hah, ja tiputanssi sit illalla jos jengi on tarpeeks humalassa.

Hieman sivuten aihetta... ollaan emännän kanssa monta kertaa mietitty että joku kerta olisi hyvä järjestää juhannus/juhlat/häät jne jonnekin mahdollisimman korpeen. Kun ainahan juhlissa käy niin että osa tulee vaan pikaisesti käymään tai sitten viimeistään puolenyön aikaan haluaa päästä baariin jne. Mutta jos juhlat olisivat kunnolla korvessa niin sinne varmaan tulisi vaan ne jotka kunnolla "sitoutuvat" pitämään hauskaa porukalla eikä kiireellä pistäytymään.
Joku kunnon korpi mökki,saunoineen ja rantoineen. Ruokaa kunnolla vaikka grillattavaa ja olutta ja kunnon pönttö jotain boolia. Sitten kaikkea porukalla pelaamista jne.jne.... Ensikesänä voisi harkita tuollaista juttua...

Toissa juhannuksena pidettiin anoppilassa eli keskellä ei mitään juhannuspippalot. Ne oli nimeltänsä sen paikan kesäkisat. Lajeina oli päivällä lapsille pussijuoksua ja talon ympäri juoksua ym. Palkinnot oli ihka oikeita mitaleita ja ipanat oli innoissaan. Sitten kun ilta alkoi tulla, niin alkoi aikuisten kisat. Meillä oli joukkuelajeina kuulantyöntö, paripussihyppely ja tikanheitto. Aikuisillekki oli oikiat mitalit ja tykkäshän neki niistä. Ruokapuoli järjestettiin niin että me tehtiin perusboolit ja jonnin verran grillattavaa ja sitten jokainen tulija sai tuoda jotakin mitä itse halusi. Ruokaa ja juomaa oli tarpeeksi ja pippalot jatkui aamuun asti rähinöittä. Paikale oli kutsuttu koko kylä ja kaikki saivat tuoda kavereitansa. Porukkaa oli yli 50. Hauskaa oli ja uusintaa on kyselty.

Me saatiin muutama kesä sitten kutsu kavereiden luo grillijuhliin, jotka sitten paikanpäällä paljastuivat häiksi. Porukka oli tietysti kauniina kesäpäivänä shortseissa ja hamosissa, mutta myös hääpari vaihtoi rennot vaatteet seremonian jälkeen. Iltaan kuului grilllailua, hyvää ruokaa, saunomista ja myöhemmin illalla kesäolympialaiset, joissa oli lajeina eri kesälajeja. Aamuun astihan siinä meni mölkkyä ym heittäessä ja oli todella mieleenpainuvat ja erilaiset hääjuhlat. Eipä tarvinnut kenenkään stressata häälahjoista ja juhlavaatteista etukäteen :)
Hääpari ilmoitti omille vanhemmillensakin naimisiinmenosta puhelimitse vasta vihkimisen jälkeen ja vieraat koostuivat lähinnä kavereista ja sisaruksista.

Toissa juhannuksena pidettiin anoppilassa eli keskellä ei mitään....

Olin näköjään kirjoittanut tuon vuonna 2006 ja sitä on toteuttettu joka vuosi siitä lähtien. On pidetty sellaisia jopa 3päivän turnauksia jossa on kisailta aina sovelletusta 10 ottelusta lähtien. Ja lisää lajeja on aina itse kehitelty esim. frisbee golf oli keskellä metsää ja metsäkone uria pitkin varsin mukaavaa. Sitten siihen yhdistetty pokeri turnauksia jne.

Jos joskus tulee ne häät meille niin se voisi olla tuollainen Kukin kertoman tyylinen juhla...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom