Parhaat yläselän/hartioiden liikkeet?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Taljat pois

Tuon pitäis olla just päinvastoin, tai ainakin itsellani eteen tehtyna ottaa paljon paremmin latseihin, taakse kun tekee ni epäkkäät vaan ottaa hittiä ja muutenkin taitaa olla olkapäät vähän luonnottomassa asennossa kun taakse vetää, itse en ainakaan yhtään tykkää taakse vetää.

Miks jengi tekee hommasta niin vaikeata! Taljat helvettiin ja leukoja lisäpainoilla/ eriotteilla/ leveyksillä. Alkuun omapaino jos ei mee lisäpainoilla. Voin taata, että tulee selkä leviimään! Samalla varmasti esim haukkari kasvaa enemmän kun jollain super hyper hauiskääntö viktutuksilla! Itse pari vuotta tehnyt 3 kertaa viikossa leuat erivariaatioilla ja toimii! Yhden telinevoimistelijan neuvosta kiitos aloin näin tekemään. Sama koskee muitakin liikkeitä. Esim aloin tekemään dippiä 2v sitten ja meni just 10 toistoa omalla painolla. Nytten menee 50kg lisäpainoilla se seitsemän toistoo ja on kyllä ojentajat kasvanut paremmin kuin ikinä...

kyllä nyt tuli miehen puhetta lei1234:lta.
koneet on ihan kyrvästä ja tytökki tykkää ku nostelee vapailla painoilla.
nii ja mun lemppariliike hartioille on olankohautus tankolla tai käsipainoilla.
mutta kyllä ne hartiat tullee treenattua muiden liikkeidenkin yhteydessä että ei sitä kannata niin hirviästi painottaa.esmes mave.
tarkotettiinko tässä muuten olkapäitäki?

Niskantakaapunnerrus on kyllä :rock: selälle ylätaljaa niskantaakse. itse en ainakaan suosi epäkkäiden treenausta ollenkaan koska itse ainakin haluan v-muodon eli leveät ja tasaiset hartiat ja leveä yläselkä. Tietysti sitä voi vähän epäkästäkin olla mutta ei niitä IMO kannata joka treenissä hinkata ellei tavoitteena sitten ole kaljapullokaula:) ne saa muutenkin sitä rasitusta esim mavessa, alataljassa yms.. eli olkapäihin ainakin lihaa ja sitä leveyttä kunnolla ennekuin ottaa epäkkäät mukaan treeniin. Näin olen ainakin itse järkeillyt.. tiedä sitten olenko väärässä.

kyllä nyt tuli miehen puhetta lei1234:lta.
koneet on ihan kyrvästä ja tytökki tykkää ku nostelee vapailla painoilla.
nii ja mun lemppariliike hartioille on olankohautus tankolla tai käsipainoilla.
mutta kyllä ne hartiat tullee treenattua muiden liikkeidenkin yhteydessä että ei sitä kannata niin hirviästi painottaa.esmes mave.
tarkotettiinko tässä muuten olkapäitäki?

Jos minulta kysyt niin olkapäät kehittyy kivasti dipissä ja takaolkaa tulee kyllä leukojen erivariaatioilla. Olen 10v treenannut niin elkää tehkö sitä virhettä että tahkootte liian monimutkaisilla ohjelmilla, niikuin minä tein 7 vuotta. Perusliikkeet perkele:) kyykky, mave, leuat, dippi, pystypunnerrus, ja joku haukkari siihen jos tahtoo... ja jos joku muu väittää muuta, niin kokeilkoot ja ei mitään tapahdu 2kk mut 2 vuodessa kyllä. ei tällä mitään mailman parasta penkkimaximia kehitetä, mut voin taata että lihaa tulee joka puolelle ja naiset tykkää:) pumppailu pelleilyt pois.

ja ps. tehnyt 3 kertaa viikossa 1 jakoisella ja omasta 10v kokemuksesta natuille paras treeni! ehtii samalla lihakset saamaan hyvin lepoa.

Jos minulta kysyt niin olkapäät kehittyy kivasti dipissä ja takaolkaa tulee kyllä leukojen erivariaatioilla. Olen 10v treenannut niin elkää tehkö sitä virhettä että tahkootte liian monimutkaisilla ohjelmilla, niikuin minä tein 7 vuotta. Perusliikkeet perkele:) kyykky, mave, leuat, dippi, pystypunnerrus, ja joku haukkari siihen jos tahtoo... ja jos joku muu väittää muuta, niin kokeilkoot ja ei mitään tapahdu 2kk mut 2 vuodessa kyllä. ei tällä mitään mailman parasta penkkimaximia kehitetä, mut voin taata että lihaa tulee joka puolelle ja naiset tykkää:) pumppailu pelleilyt pois.

ja ps. tehnyt 3 kertaa viikossa 1 jakoisella ja omasta 10v kokemuksesta natuille paras treeni! ehtii samalla lihakset saamaan hyvin lepoa.
Jep, itse olen samaa mieltä ja olen huomannut sen.

itse en ainakaan suosi epäkkäiden treenausta ollenkaan koska itse ainakin haluan v-muodon eli leveät ja tasaiset hartiat ja leveä yläselkä. Tietysti sitä voi vähän epäkästäkin olla mutta ei niitä IMO kannata joka treenissä hinkata...

Oletko huomannut, että epäkäs jatkuu puoleen väliin selkää... se on se leijan-mallinen lihas!! Epäkäs on siis paljon muutakin kuin vain se mitä näet edestä päin peilistä. Totta, että epäkkäät saa paljon rasitusta myös selkätreenissä, mutta kyllä se sitä stimulaatioo vaatiikiin (paljon). Vahvat epäkkäät = vahva selkä = vahva jätkä!!

MT

Miks jengi tekee hommasta niin vaikeata! Taljat helvettiin ja leukoja lisäpainoilla/ eriotteilla/ leveyksillä.
Itsellä on nyt suorastaan juhlaa kun sain huomata kykeneväni aloittamaan oikean leuanvedon ylätaljan sijaan. Aikaisemmin kun ei ole sujunut liian oman painon ja sen, että yläselkä/hartiat on se minun ehkä heikoin osa-alue, takia. Tämä oli tuskaa varsinkin, koska inhoan tosissani ylätaljaa.

Mitä tulee noihin perusliikkeisiin, välillä vaikka teen niitäkin, jotenkin tuntuu että on "pakko" tehdä myös useampia avustavia siihen kaveriksi. Nytkin tulee hartioille/olkapäille/yläsellä esim. aika monta eri liikettä (leuanveto, viparit sivulle, pystypunnerrus, kulmasoutu rintatuella, alataljasoutu), joku vainoharha vissiin just siksi kun ne on aina ollut heikot osa-alueet, niin yrittää kompensoida ehkä liikaakin. Mutta vielä toistaiseksi tulokset sentään nousee paremmin kuin ennen! Aikoinaan kun alunperin treenasin (jonka jälkeen siis oli n. 5 vuoden tauko ym), vaikka tein säännöllisesti ylätaljaa ja vähän epäsäännöllisemmin pystypunnerrusta, ei siinä vaan kehittynyt, vaikka sitten muut osa-alueet kehittyivät nopeastikin. Se taas johti nykyiseen lihasepätasapainoon, joka on erittäin ikävä juttu.

Vaan tämähän meinaa jo eksyä ihan aiheesta.

EDIT: Tuli vielä sellainen mieleen, että itse ainakin salilla näen hirveän vähän porukan tekevän normaaleja leukoja, mutta sen sijaan aina sitä ylätaljaa. Omasta mielestäni kun leuanveto on kaikin tavoin miellyttävämpi ja luonnollisempi liike (varsinkin myötäotteella, mutta sillä saan vielä toistaiseksi liian vähän toistoja, joten pitänee aluksi tehdä lähinnä vastaotteella). Dippejä kyllä näkee tehtävän, lisäpainoilla ja ilman, mutta ne taas itselläni tuntuu hieman pahalta, enkä vielä jaksakaan kovin montaa.

Itsellä on nyt suorastaan juhlaa kun sain huomata kykeneväni aloittamaan oikean leuanvedon ylätaljan sijaan. Aikaisemmin kun ei ole sujunut liian oman painon ja sen, että yläselkä/hartiat on se minun ehkä heikoin osa-alue, takia. Tämä oli tuskaa varsinkin, koska inhoan tosissani ylätaljaa.

Mitä tulee noihin perusliikkeisiin, välillä vaikka teen niitäkin, jotenkin tuntuu että on "pakko" tehdä myös useampia avustavia siihen kaveriksi. Nytkin tulee hartioille/olkapäille/yläsellä esim. aika monta eri liikettä (leuanveto, viparit sivulle, pystypunnerrus, kulmasoutu rintatuella, alataljasoutu), joku vainoharha vissiin just siksi kun ne on aina ollut heikot osa-alueet, niin yrittää kompensoida ehkä liikaakin. Mutta vielä toistaiseksi tulokset sentään nousee paremmin kuin ennen! Aikoinaan kun alunperin treenasin (jonka jälkeen siis oli n. 5 vuoden tauko ym), vaikka tein säännöllisesti ylätaljaa ja vähän epäsäännöllisemmin pystypunnerrusta, ei siinä vaan kehittynyt, vaikka sitten muut osa-alueet kehittyivät nopeastikin. Se taas johti nykyiseen lihasepätasapainoon, joka on erittäin ikävä juttu.

Vaan tämähän meinaa jo eksyä ihan aiheesta.

EDIT: Tuli vielä sellainen mieleen, että itse ainakin salilla näen hirveän vähän porukan tekevän normaaleja leukoja, mutta sen sijaan aina sitä ylätaljaa. Omasta mielestäni kun leuanveto on kaikin tavoin miellyttävämpi ja luonnollisempi liike (varsinkin myötäotteella, mutta sillä saan vielä toistaiseksi liian vähän toistoja, joten pitänee aluksi tehdä lähinnä vastaotteella). Dippejä kyllä näkee tehtävän, lisäpainoilla ja ilman, mutta ne taas itselläni tuntuu hieman pahalta, enkä vielä jaksakaan kovin montaa.

Juuri noin! Alkuun se tekee tuskaa kun ei mee monta leukaa esim mutta se kehittyy, toistoa ja toistoa vaan. No mut monesti tuntuu et ihmiset ketkä sit sanoo et joutuu tekemään ei ole kyllä minun mielestä tehnyt täysillä niitä isoja liikkeitä. Toissa viikolla tein 20kg lisäpainolla 100 leukaa 10x10 sarjaa niin voin taata ettei tehnyt mieli mennä tekemään avustavia, mutta tämä oli erikoispäivä mulla. Tai kunnolla tekee dipit niin ei tee edes mieli mennä taljassa ojentajaa tekemään.
No porukka tekee ylätaljaa koska ne on laiskoja. Tarkoitan samaa et ei tehdä kyykkyä vaan aina prässiä jne, tottakai jos on jotain paikkoja rikki niin ymmärrä tämän mutta en muuten ymmärrä. Painotan elkää tehkö ainakaan aloittelijat samaa virhettä mitä minä:)

ps. sama sulla dipissä et ala tekemään vaikka alkuun menisi omalla painolla kaksi, niin oli mulla. Voin sanoa omasta kokemuksesta että jos haluaa muotoa niin parempi liike kuin penkki. Minun meilipide tietenkin. Työnsin itse sotilaspenkkinä 2005 ykkösen 120kg ja painoa 67/ pituutta 171, mutta kun aloin sdippiä tekemään eri leveyksillä niin alko tuleen hyvin lihaa rintaan ja ojentajiin. Aivan kuningas liike yläkropalle, leuan vedon ohella!

Toisinaan yläkropalle ei tarvi kuin kaksi liikettä, dipit ja leuanveto. Jalkoja voi rääkätä yhen jalan kyykyillä. Sillan treenaaminen on tehokas treeni koko vartalolle.

Mä treenaan 2-4 kertaa viikossa, teen pelkkiä perusliikkeitä omalla kehonpainolla. Joskus käytän lisäpainoja leuanvedossa ja dipeissä. Homma toimii ja voimaa ja lihasta on tarttunut.

Toisinaan yläkropalle ei tarvi kuin kaksi liikettä, dipit ja leuanveto. Jalkoja voi rääkätä yhen jalan kyykyillä. Sillan treenaaminen on tehokas treeni koko vartalolle.

Mä treenaan 2-4 kertaa viikossa, teen pelkkiä perusliikkeitä omalla kehonpainolla. Joskus käytän lisäpainoja leuanvedossa ja dipeissä. Homma toimii ja voimaa ja lihasta on tarttunut.

Yhdyn tohon! Kun noikin tekee kunnolla niin edes pystypunnerruksia välttis tarvi. Niin ja viellä siihen edelliseen niin ideahan ei olekkaan et aina olisi kroppa ihan hakatun oloinen vaan kyse on noisu johteisuudesta, muutoksia huomaa ehkä vuodessa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
No mut monesti tuntuu et ihmiset ketkä sit sanoo et joutuu tekemään ei ole kyllä minun mielestä tehnyt täysillä niitä isoja liikkeitä. Toissa viikolla tein 20kg lisäpainolla 100 leukaa 10x10 sarjaa niin voin taata ettei tehnyt mieli mennä tekemään avustavia, mutta tämä oli erikoispäivä mulla.
Joo, no kyllähän ne perusliikkeetki varmaan riittäisi, mutta jotenkin yritän tehdä usean liikkeen kautta lisätuntumaa. Mulla noi sarjat on 3x10 oikeastaan kaikissa liikkeissä, paitsi tossa leuanvedossa menee n. 3x3-4. Ehkä koska se olkapää/hartia/yläselkä seutu on se heikko osa-alue niin mieluummin yli- kuin alitreenaa. Kunhan pystyy kunnon pidempää sarjaa tekemään tuossa leuassa niin voisi pikkuhiljaa jättää pari muuta liikettä ainakin pois.

ps. sama sulla dipissä et ala tekemään vaikka alkuun menisi omalla painolla kaksi, niin oli mulla. Voin sanoa omasta kokemuksesta että jos haluaa muotoa niin parempi liike kuin penkki.
Varmasti hyvä liike kyllä, mutta koska sekin on sinänsä aika teknisesti vaativa ja jotenkin kun kokeilin niin liike tuntui hieman pahalta (ja vaatii kyllä pirun hyvän lämmittelyn ensin mulla ainakin), joten odotan varmaan ensin että paino on vielä hieman alhaisempi. Onpahan helpompi tekniikkaa hioa kun ei tarvitse niin suorituskyvyn äärirajoilla vetää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom