Ikävä kyllä halpaa ja hyvää ei enää Tallinnasta löydy, tai ainakaan minä en ole löytänyt. Amigos ja Hollywood on nyt ainoita joiden nimi on muistissa
Sisäänpääsymaksu tais olla 10€ luokkaa, juomat hieman halvempia kuin samantasoisessa suomalaisessa baarissa. Silmänruokaa noissa on sitten sitäkin enemmän, mutta niin on saatille haluajiakin. Koko baari pysähtyy kun sisään kävelee 180 pitkä blondi ja kun hän tavoittaa tiskin on 20 jannua tiskillä käsipystyssä tarjoamassa drinkkiä.
Poiketen suomalaisesta tyylistä poket kertoo avoimesti missä on meinikiä ja taksi vie sinne minne haluaa parilla eurolla. Tallinnassa on tosin kaksi eri taksi yhtiöitä joista toinen maksaa 7 ja toinen 35 kruunua per kilometri ja itse en ainakaan vielä erota kumpi on halvempi, mutta kuka nyt hintoja miettii jos on päästävä IN mestaan ja matkaa alle 2km...
Niin ja meininki alkaa vasta puolenyön aikaan kun baarit on auki 0600 asti.
Helppo maamerkki on Viru hotelli. Kaikki käymisen arvoiset mestat on oikeastaan kävelymatkan päässä.
Offtopic: fastin kauppa ja itseasiassa Hotellin yhteydessä on ostoskeskus jossa on YO apteekki josta saa Fastin kamaa ja VITAMIINIT on halpoja!! 100kpl purkki C tai B n.3 €, 100 kpl parasetamoleja (särkylääkettä) n.2€
Viru on aika kallis jos haluaa yöpyä, joten kannattaa etsiä netistä, halvempia löytyy ja ihan yhtä keskustasta. Esim Rottemans joka on ihan siisti ja rauhallinen, noin 400m Virusta. Tais olla lista hinta 800 per yö, eli n. 60€ ja kannattaa tinkiä
Ruoka paikoista voin suositella vanhan kaupungin Peppersackia ja Olde Hansaa (vastakkain samalla kadulla). Keskiaika tyyliin sisustettuja ja ruuat sairaan hyviä. Peppersackissa kannattaa ottaa paikan oma pippuri härkä. Listassa on varoitus sen tulisuudesta mutta jos tykkää vähänkin maustetummasta, niin ei ole edes vahva. Olde Hansassa kannattaa kokeilla hunaja olutta. Ilmapiiri molemmissa paikoissa on todella omanlaisensa. Niin ja kannattaa kokeilla hansan 3 kerroksen vessaa!!!! Ne jotka on käynyt tietää miksi. Näihin paikkoihin kannattaa mennä varauksella, koska useimmin ovat täynnä eli pöytävarauksen tekeminen kannattaa.
Itse olen ihastunut Tallinnaan ja ehkä sinne taas pääsee työn merkeissä, kun kesä koittaa.