Parhaat metodit, kun pääliike junnaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TilDaa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllä mä huipuillekki pitkää 8-12 toiston sarjaa teetän ajoittain. Harvemmin pidempää maksimivoimaurheilijoille. Yliraudat on silti mukana aikalailla kaikilla ja vuoden ympäri. Ojentajapenkeissä ei aina niin pitkiä, ettei tyhjennellä niitä turhaan.
Ok. Mietin lähinnä tuota kokonaissarjamäärää/treeni. Tuossa esimerkissäni se olisi siis 5-9.

Nousua oli yli vuoden putkeen (
Ihan helkkarin pitkä nousu putki. Kyllä siellä on jotain oikein tehty. Enemmän ihmetyttää miksi taantuma tuli vasta nyt. Ei kannata panikoida yhtään parin viikon taantumisista. Jokaiselle tulee niitä ihan huippu tason ammattilaisia myöten. Ei maximi voima tasojaan voi pitää ympäri vuoden yllä. Jos tekee kisa enkat voimanostossa se ei tarkoita että tulokset eivät tipu enää koskaan sen alle. Eihän missään muussakaan lajissa olla huippukunnossa ympäri vuoden. Mahdotonta. Olet aloittelija niin et vielä ymmärrä ettei tulokset voi nousta kokoajan 🙂

Kappalainen: Työsarjamäärä vaihtelee nostajasta toiseen aika paljonkin. Tuolla 4-10 välillä se usein kuitenkin pyörii ja onhan siinäkin iso vaihtelu jo. Joillakin esim vedossa yks ainoa työsarja ja kerran viikossa vetoa. Sit joillakin yli 5 työsarjaa ja pari treeniä viikossa.

Ihan helkkarin pitkä nousu putki. Kyllä siellä on jotain oikein tehty. Enemmän ihmetyttää miksi taantuma tuli vasta nyt. Ei kannata panikoida yhtään parin viikon taantumisista. Jokaiselle tulee niitä ihan huippu tason ammattilaisia myöten. Ei maximi voima tasojaan voi pitää ympäri vuoden yllä. Jos tekee kisa enkat voimanostossa se ei tarkoita että tulokset eivät tipu enää koskaan sen alle. Eihän missään muussakaan lajissa olla huippukunnossa ympäri vuoden. Mahdotonta. Olet aloittelija niin et vielä ymmärrä ettei tulokset voi nousta kokoajan 🙂
Mä luulin että mun nousuputki oli lyhyt, mutta hyvä näin. Mulla ollut koko vuoden motivaatio tosi korkeella ja oon keskittynyt eniten just penkkiin. Toki ennemminkin penkkasin 50kilolla, mutta surkeella tekniikalla.
Joo, tämä oli nyt eka notkahdus tässä lajissa ja seuraavan taantuman aikana on viisaampi eikä tarvi panikoida. :giggle: Mitä ite reagoit taantumiin?

Mä luulin että mun nousuputki oli lyhyt, mutta hyvä näin. Mulla ollut koko vuoden motivaatio tosi korkeella ja oon keskittynyt eniten just penkkiin. Toki ennemminkin penkkasin 50kilolla, mutta surkeella tekniikalla.
Joo, tämä oli nyt eka notkahdus tässä lajissa ja seuraavan taantuman aikana on viisaampi eikä tarvi panikoida. :giggle: Mitä ite reagoit taantumiin?
Mulla on vuoden aikana erilaisia kausia joissa painotan eri ominaisuuksia. Pysyy treenissä mielenkiinto. Tällä hetkellä en edes tiedä maksimeitani. Lähinnä ylläpidän voimatasoja. Teen enemmän aerobista ja cirkuit tyylistä punttia. Sopii tähän vaiheeseen kun kuntoutan vammoja samalla. Voimaa kauden aloitan jossain vaiheessa talvea. Silloin kun voimailin pelkästään yksi ohjelma kesti vähintään 3 kk. Jo ohjelma toimi niin en muuttanut sitä liikaa. Jos liikaa muuttaa toimivia juttuja katoaa koko perus idea. Jos voimailu oikein kyrsi, otin välillä kuukauden pari pitkiä sarjoja. Vähintään 20 toistoa pääliikkeissäkin. Siitä jäi hyvät muistot. Sarjapainot nousivat tosi nopeaan ja kehitti päätä. Pitkät sarjat kyykyissä ja muissa isoissa liikkeissä ovat raastavia henkisesti. Mutta palkitsevia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom