Parhaat huomautukset

Täti loihe lausumahan parisen vuotta sitten, kun näytin hauista, "hyi että, kun on RUMA! Miksi sitä pitää itsensän tuohon kuntoon saattaa?"

Koulussa harjoiteltiin kylkiasentoon laittamista. Kaveri totes : eihän näistä äijän metrisist jaloist saa otetta.

Opettaja totes samaa asiaa harjoitellessa : Potilas pitää siirtää vaikka se olis tollanen HaRaXz:sin kokonen köriläs.

Kyllä koulussa on mukavaa... :)

Kerran kouluterveyden luona käydessäni jouduin ottamaan paidan pois. Siellä oli kaks lääkärii ja ne pyys että mitataan pituus ja paino. No lääkäri sitten sano että sulla alkaa olee ylipainoo ja kertoi jotain mahdollisista sairauksista. No se toinen lääkäri vähän tutkikseli ja jostain syystä läpsi mun hauiksia ja sano puolustellen minulle että: "Onpas sulla jämäkät hauikset, lihas painaa". :rolleyes:

Tästä tuli kohtalaisen hyvä mieli ku lääkäri puolusteli. On se kyllä aika kummaa ku lääkärit kattoo ekana painoindeksin eikä katso ollenkaan että onko lihaksia. :jahas:

Itellä kävi työpaikan lääkärin tarkastuksessa samalla tavalla. Lääkäri lauko päin naamaa et oon yli painonen, kun painoin n.89kg . Ottaen huomioon 5 vuoden treenitaustan niin uskallan väittää et ei oo montaa kiloo mistä nipistää...mut saipahan syyn treenata lisää perkele!! :thumbs:

"Ootko sä laihtunu ?" - "En, mä oon vaan lihonnu." - "No et voi olla!" ..
"Tää oot laihtunu tulee liian usein." Tainno eihän siinä muuten mitään, mutta paino nousee kokoajan.

Eipä tuota oikein positiivista kommenttia oikein tahdo tulla, mutta ehkä vielä joskus.. Kynäniska kun oon.

Joo, itsekin aikoinaan kuunnellut noita painoindeksivittuiluja. Onneksi ei enää tarvi käydä kuuntelemassa. Tai noh, kerran vuodessa työterkkarilla... tosin sielläkin ovat alkaneet ymmärtämään humpan juonen että kun ollaan joka vuosi kehotettu laihduttamaan ja aina se vaan palaa seuraavana vuonna muutamaa kiloa painavempana.

Parhaimpiin kannanottoihin lukeutuu mielestäni voimanostajassa (olisko ollut 3/2004? epävarmaa...) ollut international bar-bell juttu. Buahahaa! Totta joka sana. Entisenä ovimiehenä sen tietää!

"Älä syö enää"! :hyper:

Jahas. Nyt sai sitten kuulla sisarusten kautta, että kun olen lopultakin onnistunut tiputtamaan läskiä ja kasvattamaan lihasta, niin äitimuori (jota käyn huomenna katsomassa) on sitä mieltä, että

"Alkaisi diettaamaan ja lopettaisi sen treenaaminen hetkeksi".

Ei ole kuulemma hyvä kun paino (tai painoindeksi) ei putoa. Ilmeisesti se on ihan sama onko se lihasta vai läskiä... :wall: Että vielä tässäkin iässä pitää ottaa kierroksia tuollaisesta, mutta onko nyt hyvät ihmiset jollakulla teistä jotain hyvää viitettä tuosta painoindeksin epäluotettavuudesta tms? Sellainen viite mielellään, joka menee myös perille naistenlehtien näännytysdietteihin uskovaan.

Dippi sanoi:
Ei ole kuulemma hyvä kun paino (tai painoindeksi) ei putoa. Ilmeisesti se on ihan sama onko se lihasta vai läskiä... :wall:

Tuo on kyllä perseestä kun terveydenhoitajatkin kattoo vaan sokeasti painoindeksiä, ja jos se on yläkanttiin, niin sanovat että laihduta vähän. Niille ei tunnu olevan mitään merkitystä onko se "ylipaino" lihasta tai läskiä.

Olin talvella menossa tien yli ja auto meinasi tulla päälle, no siihen sitten vieressä kävelevä pulsu heitti että "ei olis haitannu vaikka olis auto tullu päälle, sä oot niin pirun iso että se olis varmaan hajonnu siihen" :D
Tulis taas talvi, paksu talvitakki päällä mäkin näytän isolta :)

Niinpä. Ne terkkarit kyllä tuijottaa ihan sokeena painoindeksiä, no okei mä voisin kyllä laihduttaa, mutta sitten joku kehoilija ketä painais nyt vaikka 100 kg tulis sinne niin sitäkin pyydettäis varmaan laihduttaa:D

Oltiin pelaamassa korista tänään ja tuli positiivista palautetta joukkuekavereilta selvästi voitetun pelin jälkeen. Pelaan normaalisti takamiehenä, mutta tänään piti pelata korin allakin, koska isoja puuttui niin paljon. Kaveri sanoi pelin jälkeen:

"Juteltiin tossa valmentajan kanssa ennen peliä ja meinattiin jos susta tehtäisiin semmonen poliisi korin alle, kun sulla tuntuu olevan voimaa enemmän kuin muilla yhteensä ja pomppuakin löytyy." (voi olla ettei ihan sanasta sanaan näin, mutta ei haittaa)

Täytyypä kattella... kun toi kolmonenkin uppoaa nyt niin hyvin niin ei viittisi painia turhaan isojen äijien kanssa. :nolo:

Joskus juhannuksena kävelin ilman paitaa festareilla ja siinä tuli sit vastaan pari teinityttöä ja käski pysähtyä.Toinen siinä sitte tokas että sä varmaan käyt salilla joka päivä..tuntu kieltämättä aika hyvälle.enkä oo ees missään häävis kunnos 172cm ja painoa 70kg

muija: mikset sä jo käytä talvitakkia kun kerta palelet?
mä: Se viimevuotinen ei enää mahdu päälle. (eikä oo viä uutta.)
muija:miks?
mä: Kiristää selästä liikaa.
muija:noniin kai ku oot nykyään noin lihaksikas...ja käyt aina salillakin... ei sun kyllä tarttis olla.
mä: tarttee tarttee.
muija: no ei tartte, tosta sun ei tartte enää yhtään kasvaa, nyt sun lihakses on ihan sopivat (pieni tauko)... tai oikestaan niitä on jo liikaaki...
mä: -aika leveä hymy-

Pelottaa vaan koska se rupee oikeastikin valittaan että niitä on liikaa... :( sit pitää bongata joku fitness-pimu joka ymmärtää enemmän lihan päälle... :D

Käppäilin ympäri taloa saunan jälkeen pelkissä kalsareissa, ja mutsi totes että mulle on "kasvanut tommonen kyykkyperse"... En tiä pitäiskö toi ottaa loukkauksena vai ei :D

Skottilainen naapuri tuossa soratiellä toppas auton kun olin lenkillä ja avasi keskustelun "hello, mr Fit."... Kyllähän tuossa taas hymy oli leveässä...

Lauantaina olin menossa pubiin, kun ovella pienehkö naisbaarimikko oli heittämässä ulos jotain humalikasta. Minä tietysti katson vierestä että lähteekö se sälli suosiolla vai tarviiko nainen apua. Sitten ulos tulee sen humalikkaan kaveri, joka kysyy minulta, että "oletsä joku portsari?" Minä: "en, kuinnii?" Se: "No kun oot noin iso." Sen jälkeen itsetuntoni ja egoni kyllä paisuivatkin vähintään samaan kokoon kuin se sälli luuli minun olevan. Vaikka uskonkin vaikutelman johtuneen etupäässä uudesta talvitakistani.

Tätä ennen ainoat kommentit ovatkin tulleet lähinnä vaimolta, joka ei ole hirveän haltioissaan pyrkimyksestäni kasvattaa lihasta.

Kummia nuo vaimot, talven&kesän treenaamattomuus näkyi ja alkoi tulla huomautuksia mahan koosta ja hävinneistä lihaksista. Sitä ennen kuului että tuolla treenaamisella pitäisi näkyä enemmän. Kannustavaa :-)

Back
Ylös Bottom