Parhaat 5.1 kaiuttimet tietokoneeseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tipa
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
54
Olen ajatellut hankkia tietokoneeseen Logitechin Z-5500 5.1 kaiuttimet. Hintaahan noilla on noin 330€, eli kalliit. Saako rahoille vastinetta ja onko muita fiksumpia vaihtoehtoja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Logitechin kaiuttimista ei ole juuri kokemusta, mutta Creativen 5700:ia on tullut kuunneltua aina silloin tällöin ja hyvät soundit on aina ollut. Liitäntöjäkin on joka lähtöön. Hinta pyörinee jossain 250-300 välillä.

tipa sanoi:
Olen ajatellut hankkia tietokoneeseen Logitechin Z-5500 5.1 kaiuttimet. Hintaahan noilla on noin 330€, eli kalliit. Saako rahoille vastinetta ja onko muita fiksumpia vaihtoehtoja?

Kannatta piipahtaa tuolla dvdplazan puolella ja käyttää searchia.

tipa sanoi:
Markkinoiden parhaimpia 5.1 kajareita... Varmasti saat rahoillesi vastinetta, tietysti hyvän äänikortin kanssa :thumbs:

Kyllä se vain niin on että THX ei petä! Eli tuosta parhaat!! :rock:

prod240_hdr_1_6_1.jpg

http://www.creative.com/products/product.asp?category=4&subcategory=25&product=240

jos haluaa hyvät äänet tietokoneeseen niin suosittelen jättämään tietokone viispisteykköset kaupan hyllylle ja ostaa joku kunnollinen viritinvahvistin ja kasan kajareita.

en toki tiedä mihin käyttöön kaijuttimet pääasiassa tulevat ja kuinka PRO-ääntä haluat korvissasi soivan.

Otsikointi ei todellakaan natsaa yksiin tekstissä puhuttujen kaiutinröpöttimien kanssa. Itse en koskisi noihin värkkeihin pitkällä tikullakaan.

Jos haetaan hyvää/erinomaista 5.1-järjestelmää hinta on jotain muuta kuin satoja euroja. "Hyvä" järjestelmä koostuisi esimerkiksi tästä:

http://www.nadelectronics.com/ht_amplifiers/T163_framset.htm ~950€

ja satsista näitä:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_genelec_8040apm_aktiver_studiomonitor_prodinfo.html 5 x 777€

ja tästä:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_genelec_7060a_sub_woofer_prodinfo.html 1359€

Accord sanoi:
Markkinoiden parhaimpia 5.1 kajareita... Varmasti saat rahoillesi vastinetta, tietysti hyvän äänikortin kanssa :thumbs:

Kannattaa pitää mielessä, että hyvä 5.1 ja paska äänikortti ei oo hyvä juttu. Ja tosiaan viritinvahvistimella saa paremmat hyödyt irti.

Nämä Creative MegaWorks THX 5.1 550 olivat Hifi-lehden pienehkössä testissä jokin aika sitten.Kommentteja: Hintaisekseen uskomattoman hyvä kaiutinsarja neutraali ja erotteleva ääni.

Ilmaisin itseäni epäselvästi. Mitään hifiä ei tuolla rahalla saa. Enkä sitä hae. Kysymys oli että saako sijoittamalla 250 - 330 € 5.1 kaiuttimiin hyötyä verrattuna 100 - 150 5.1 pönttöihin.

tipa sanoi:
Ilmaisin itseäni epäselvästi. Mitään hifiä ei tuolla rahalla saa. Enkä sitä hae. Kysymys oli että saako sijoittamalla 250 - 330 € 5.1 kaiuttimiin hyötyä verrattuna 100 - 150 5.1 pönttöihin.
Minun mielestä tämä MegaWorks THX 5.1 550 on aika lailla parasta mitä tuolla rahalla saa.Tämän setin valmistanut firmahan (Cambridge SoundWorks) on tehnyt hifiä päätöikseen.Varmasti saat paremmat ostamalla hyvän n.300€:n sarjan kuin ostamalla hyvän 150€:n sarjan.

tipa sanoi:

Tuo laatu nousee tuolla skaalan alkupäässä jopa ehkä nopeammin kuin hinta, mutta kannattaa mennä sellaiseen paikkaan ostoksille, jossa ostopäätöksen voi tehdä itse kuuntelemalla.

Oma mielipiteeni on varmasti vähän värittynyt, koska kuuntelen sekä himassa Geneleccejä että duunissa Geneleccejä. Toisille saattaa riittää aivan hyvin tuollainen halvempikin sarja, minulle ei.

Jos kaiuttimet ovat tulossa monitorin ympärille, ei tuollainen "oikea" kaiutinpari ehkä tule kysymykseen (magneettisuojaus ym). Lisäksi "oikeat" kaiuttimet tarvitsevat sen vahvistimen, jollei johonkin aktiiveihin, esm. Genelec, sijoita.

Tuosta Megaworksista en tiedä, voihan se hyvinkin olla hyvä, mutta oikeasti; THX on läppä. Joskus aikoinaan siitä oli ehkä jotain, nykyisin sen saa mihin tahansa maksamalla. Ainoa THX-merkintä mihin voisi kuvitella edes vähän uskovansa (kotilaitteissa), on THX Ultra 2. Joka taas maksaa hunajaa, joten se laitetaan vain kovan luokan laitteisiin jotka maksavat jo hunajaa, ja tulee hinnaksi tuplahunajaa.

Itselläni on vahvistimessa THX Select, josta on ollut tähän mennessä ainoastaan haittaa. Varsinkin kun logo ei edes näy ilman tarkempaa tarkastelua.

Nyt kun keskustelu meni Genelec -linjalle, niin laitanpa tähän Behringer Truth aktiivikaiuttimen sekoittamaan pakkaa. Hinta ei ole paha ja testeissäkin ko. vehje on saanut tunnustusta (myös muuallakin kuin viime vuoden TM:ssä). Kyllä noita voisi näyttönsä viereen parin hankkia.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_behringer_b2031a_truth_aktivmonitor_prodinfo.html

Suomestakin näitä saa parin hintaan 349 €, joka ei ole paha ominaisuuksiin nähden.

ttopi sanoi:
Nyt kun keskustelu meni Genelec -linjalle, niin laitanpa tähän Behringer Truth aktiivikaiuttimen sekoittamaan pakkaa. Hinta ei ole paha ja testeissäkin ko. vehje on saanut tunnustusta (myös muuallakin kuin viime vuoden TM:ssä). Kyllä noita voisi näyttönsä viereen parin hankkia.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_behringer_b2031a_truth_aktivmonitor_prodinfo.html

Suomestakin näitä saa parin hintaan 349 €, joka ei ole paha ominaisuuksiin nähden.
Olisko heittää linkkiä johonkin arvosteluun?Mitä olen noista lukenut niin aika ala-arvoisia ovat kehut olleet.

make72 sanoi:
Olisko heittää linkkiä johonkin arvosteluun?Mitä olen noista lukenut niin aika ala-arvoisia ovat kehut olleet.

http://www.tcmagazine.info Sieltä sitten Reviews, siellä on jonkinlainen juttu. Keskusteluryhmissä on kanssa jotain kommentteja, Googlen keskusteluryhmähaulla niitä etsin. Näissä nettiarvosteluissa on tietysti juuri tuo pointti että niitten pohjalta nyt ei kannata vielä päättää mitään ja nuo kehut on aina jätettävä omaan arvoonsa. Ajattelin käydä kuuntelemassa nuo ennenkuin harkitsen ostamista. En odota että ne olisi ääneltään tai laadullisesti lähelläkään Genelecejä, mutta kiinnostava tuote ja sopiva hinta joka tapauksessa.

Tällä hetkellä ei tuo linkki näy toimivan, torstaina kun viimeksi kävin tuolla sivustolla niin se oli vielä kunnossa...

Ketjun aloittaja halusi siis tietoa että onko Z-5500 luokassaan hintansa väärti. Mielestäni on. Olen räpläillyt jos jonkinlaista hifikaiutinta duunissa ja vapaa-ajallani ("koekuuntelin" puoli vuotta Genelec HT205:ia :D)
. En ole kuitenkaan koskaan panostanut audiolaitteistooni täysillä, koska minulla on parempiakin rahareikiä. Siitä syystä olen vaihdellut erilaisia multimediakaiutinpaketteja siitä lähtien kun Cambridge toi ensimmäisen Four Point Surround -systeeminsä markkinoille. Ensimmäinen kaiutinpaketti johon olen tosisaan mieltynyt, on tämä Logitechin edellinen lippulaiva Z-680. Dolby Digital- ja DTS -raidat kuulostavat erittäin mukiinmeneviltä niin elokuvissa kuin Xbox-peleissäkin. Lisäksi tiluttelen Yamaha Pacifica 112 -sähkökitaralla Line 6:n Guitarportin kautta, ja putkivahvarisoundi piirtyy hienosti tuplastereona ilmoille.

Noi Truthit on saanut vähän kaksijakoista julkisuutta, toisaalta osa porukasta diggaa hieman paksusta bassosta, mutta minä en siitä pitänyt. Lisäksi olen kuullut jotain laatuongelmista.

Toisaalta, jos miellyttävät omia korvia kovasti, niin varmaan varteenotettava vaithoehto. Varmasti päihittävät useimmat "THX-sarjat" toiston laadussa. Genejä ne eivät voita. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom