Paras ruoka?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Archer
  • Aloitettu Aloitettu
Edesmenneen isoäitini tekemä jänispaisti, ruskea kastike ja uunissa tehty perunamuusi.
Voi luoja kun se oli hyvää!! Ja mä en saa sitä enää ikinä ja edellisestä kerrastakin on jo varmaan kymmenen vuotta. :itku:
Ja tuossa edellä on puhe siitä jänispaistista, pervo.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tilanteen mukaan:
-Ravintolassa naudan sisäfilettä medium plussana, päällä vuohenjuustoa. Loistava yhdistelmä!
-Arkiruokana Teivon lihapullat ja valkosipuliperunat. Eilen lounaaksi, mmmmm
-Välipalana graavilohi + reissumies
-Jälkkärinä mustikkapiirakka ja vaniljajäätelö
-Kolesterolin takia pannassa oleva pekonihampurilainen:whip: :itku:

Itsetehtyinä:

Härän Sisäfilepihvi medium -, siihen punaviinikastike ja chili-pekoniperunat.

SavustettuLohi, uudet perunat ja kermaviili/ruokajugurttikastike.

Tortillat.

Poron sisäfilepihvit, puikulaperunat ja puolukkasurvosta. Tätä luvassa huomenna :kuola:

Arkiruoka:

Cashew-pähkinä broileripata riisin kera tai tortillat

Ravintelissa:

Härän sisäfilepihvi kypsänä varsinkin ravintola Haraldissa tai toisesta laidasta Rosson pannupizza BBQ-kastikkeella

Kreikassa:

Kaikki lampaasta tehty aivan taivaallisen hyvää. Suomessa en oo vielä yhdessäkään paikassa maistanut lähellekkään niin hyvää lammasta mitä siellä.

Tosin näin dieetillä tuntuu että herahtaa vesi kielellä lähes kaikesta mut nuo on ehd. ykkösiä

:offtopic: Ei tullut tänään ruslamia taikka valkkua, jälkiä oli kaikkialla saatana!

Huomenna uudestaan! :evil:

Ah. Lempiaiheeni...

- vorschmack (mun versioon kuuluu lammas & anjovis)
- ankan rinta & punaviinikastike (sisältää paljon voita ja salottisipuleita)
- poronkäristys
- kylmäsavulohi ihan missä formaatissa vaan
- hanhenmaksa paistettuna aprikoosikastikkeella
- lammascurry
- jälkkäriksi crème brulée, normi tai jotenkin maustettu, vaikka kanelilla tai basilikalla

Jahas: aika perinteistä, ja paljon liharuokia...

Ah. Lempiaiheeni...

- vorschmack (mun versioon kuuluu lammas & anjovis)
- ankan rinta & punaviinikastike (sisältää paljon voita ja salottisipuleita)
- poronkäristys
- kylmäsavulohi ihan missä formaatissa vaan
- hanhenmaksa paistettuna aprikoosikastikkeella
- lammascurry
- jälkkäriksi crème brulée, normi tai jotenkin maustettu, vaikka kanelilla tai basilikalla

Jahas: aika perinteistä, ja paljon liharuokia...

Joo tosi perinteistä safkaa. ;)

-Lemin Särä

tuo on kyllä kovaa settiä :kuola: se koko hoito,liha,perunat ja leipä,ihan mahtavaa.
jostain syystä en itse keksi oikein mitään tähän,mutta eiköhän se jonnekkin pihvilinjalle kallistu.härän sisäfile on taidettu mainita jonkun kerran,sen kanssa joku hyvä kastike ja ranskalaisia perunoita helvetisti :kuola: kunnollisia,ei mitään mäkkikamaa
ja sitten tietysti äidin tekemä pizza :nolo:
mutta yleensäkin,lihaa sen olla pitää.

Motto: Mitä pitenpään sen tekemiseen menee, sitä parempaa se on. Tällä perusteella sanoisin rosvopaisti ja loimulohi. Lisukkeeksi hiilloksessa kypsytettyjä pottuja ja salaatti kasvimaan antimista.

Kovasti vaihtelee mielihalujen mukaan. Ykköseksi nostan naudan sisäfilepihvit punaviinimarinadissa ja grillattuna. Muutenkin naudanliha uppoaa mainiosti.

Kyllähän poronkäristykset jne ihan hyviä ovat, mutta silti sanon että jos La Luna-pizza on täydellisesti onnistunut eräässä turkulaisessa pizzeriassa niin siitä ei mitkään porot ohi mene.
Myös lidlissä taannoin myydyt A-luokan juustomakkarat pekoniin käärittynä olivat jumalaista herkkua.

Ei nämä nyt ole mitään gurmee valintoja, mutta sanompa rehellisesti mitä minä söisin :D

Kiinalainen ruoka on parasta noin yleisesti, mutta niiden ohi menee:
Häränlihapihvi 300g mediumina, lohkoperunoilla
mutsin tekemät lihapullat perunamuusilla
kreikkalainen grillilautanen ja kreikkalainen salaatti (kreikassa ja ulkona syötynä!!)

savusiika, ihan sellaisenaan :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom