misha sanoi:
...Nykypelit ovat muuten aika lyhyitä, Max Payne 2 meni hetkessä läpi.
Kokeileppa Far Cryta. Pelattavaa riittää (oisko 18 kenttää). Kunhan säätää vaikeusasteen suht ylös, ei kentätkään ole mitään läpijuoksua.
Peli on mielestäni muutenkin aivan loistava; tekoäly jyllää ja hiiviskelyä ja räiskintää on sekoitettu juuri sopivasti. Kerrankin peli ei lopu siihen kun tulee hälytys(vrt. hitman), vaan muuttuu vain "hieman" vaikeammaksi kun vihulaisia tulee päälle 20 kerralla :D
Ainoa asia mikä ärsytti, oli vaikeusasteen sahaaminen eestaas. Jotkin "Bosskentät" (ja se SAATANAN katakombi) oli sellasia, että niitä sai sahata uudestaan ja uudestaan, kun taas "normaali"kentät oli sellasia, että pikkuhiljaa edeten ei peliä juuri tarvinnut latailla, ja tunnelma säilyi. Niin ja miinusta siitä scifiteemasta, vaikka scifistä tykkäänkin, niin ärsyttää se kun sitä pitää työntää joka paikkaan. Peli olisi mielestäni ollu paljon parempi ilman niitä typeriä mutantteja.
Täydet viisi tähteä far crylle, paras räiskintä sitten doom II:n. Oli niin mukaansatempaava, että vaikka kone antoi välillä täysin periksi (n. 0.3 fps, AMD@1666, 256 MT DDR, GeForce 4), niin silti jaksoi kiinnostaa.
Niin ja siihen alkuperäiseen kysymykseen: Kyllähän se Doom II on se kaikkien pelien kaikkien aikojen kingi. Edes nykytekniikalla ei vastaavaa tunnelmaa ole vielä saatu aikaiseksi, vaikka rehellisyyden nimissä on pakko tunnustaa, että Doomin tunnelma perustui hyvin pitkälti täysin sikamaisiin, epäreiluihin ja halpamaisiin ansoihin (menet huoneeseen, niin ovi menee _yllättäen_ kiinni ja sisällä odottaa n. 2323536436 pukinsorkkaista vihreänruskeaa saatanaa).
Pakko vielä mainita X-Comit, siis ne ykkönen ja kakkonen. Niistä parempia taktiikka-/strategiapelejä ei oo vielä tehty, imho.
PS: pistetään nyt samaan syssyyn: Tietääkö kukaan mitään UFO:Aftermath tai x-com -tyyppisiä pelejä? jostain syystä tollaset taktiset räiskinnät tehdään aina reaaliaikaiseksi, mutta nyt peräänkuulutan just tollasia jotka on täysin tai ainakin puoliksi vuoropohjaisia.