Paras PC-peli kautta aikojen?

Nightkin sanoi:
On olemassa jotain elämää suurempaa.

On olemassa the post nuclear role playing game.

FALLOUT

ja lähes tulkoon yhtä pyhä FALLOUT 2 tietenkin.

Oi että nuo olivat kovia pelejä. Kymmenen tunnin sessiot (välissä vain ruoka ja kusitaukoja) eivät tuntuneet missään kun matkusteli ydinaseiden tuohoamassa maailmassa ja tappoi kaiken tielle tulevan. .223 pistoolin ääni ja sana gatling-laser saavat kyyneleet edelleenkin valumaan peliveteraanin poskille. Ja voi niitä alkutunnareita ja piilovitsejä...

Juuri näin. Kakkonen jauhettu läpi neljästi. :thumbs:

Nightkin sanoi:
Harmi että nykypelit ovat suurelta osin täyttä hasselhoffia.

No no, kyllä hyviäkin löytyy. Esim. Silent Storm.

Sivuhuomautuksena katsoin juuri Kotkat Kuuntelevat filmin. Siinä oli aika Silent Storm-maista meininkiä. Yhtäläisyyksiä:

-Noin 6 hengen hengen poppoo tuodaan lentokoneella Saksaan
-Kohde on aika rajattu alue (linna)
-Matkalla ammutaan samanlaisilla aseilla (mm. konepistooleilla) kuin pelissäkin
-Saksalaisten heittelemät kranaatit on samoja pitkulaisia "medium fragment grenade" malleja (tuon tunnistaa heti)
...
-Tosin Panzerkleineja ei filmissä ollut

Dunajev sanoi:
Juuri näin. Kakkonen jauhettu läpi neljästi. :thumbs:

Itse olen kokeillut niin montaa hahmoa, etten edes muista kaikkia. Ainakin näitä olen pelannut:

-"Mr Average", vähän kaikkea osaava, fast shot bursteilla räiskijä
-"Hulk", iso ja tyhmä, kaikki liikenevät pisteet unarmed combattiin. Juoksee tulta päin ja LYÖ
-"Naishahmo", keskittyen miesten viettelyyn. Paha vaan, ettei pelintekijät ole kovin moneen paikkaan laittaneet mahdollisuuksia tuon tyyliseen pelaamiseen.
-"Tough Guy", endurance täysiin alussa, sitten kaikki mahdolliset toughness perkit, hit pointseja lisäävät perkit, New Renossa nyrkkeilymatseista lisää toughnessia ja leikkauksilla vielä lisää. Sitten VAIN nahkatakki päällä vihollisten kimppuun ja kun joku ampuu, niin sanoo vain "etkö parempaan pysty?"
-"Science Guy"
-"Sniper"
-"Medic"
-"Tyhmä" (dialogi muuttuu aika lailla)
...

Jagged Alliance 2 (Deidranna Lives). Haittasi opiskelua varsinkin alkuaikoina. Tulee vieläkin silloin tällöin pelattua, läpi oon vetäny joku 7 kertaa.

Dreamer sanoi:
...
-Tosin Panzerkleineja ei filmissä ollut

Erinomainen peli toi Silent Storm, noi panzerkleinit tosin pilasivat hieman tunnelmaa

Doom. Kuusivuotiaana, varmaan ensimmäisiä pc-pelejä mitä pelasin. Jännittävä ja pelottava, sekä mahtavat räjähdykset. Scorch oli myös hauska.

Kautta aikain paras peli on varmaan Baldur's Gate tai Fallout 1.
Tokihan Doomit, Half-Laiffit, Kaunter-Straikit, Quaket ja Duke Nukemit oli ihan hauskoja, mutta kyl maar paras peli on jompi kumpi noista ekana mainituista.

Paras retropeli on ehkä Rockford tai Gauntlett. Vitsi niit tuli tahkottua nuorempana. Ja Settler's 1 ja 2 rokkas aivan kybällä joitakin vuosia sitten. Ja Warcraft 2. Ja Warlordsit. Voi niitä aikoja.

Baldurs Gate ja Fallout iski aika kovasti yksin peleinä. BG varmaan enemmän ja 5 kertaa muistaakseni oon tahkonnu bg+soa->bg2+tob putkeen samaisella hahmolla. NWN ei enää iskenyt niin hyvin, juoni kusi. Sen lisäosien yksinpelit tosin olivat aika loistavia. Netissä taas nwn:ää jakso tahkota aika hyvin.
Nettipeleihin kun tullaan niin Q2&Q3 ja modeista erityisesti Aq2 jota neljä ja ½ vuotta jaksoin pelata. q3:sen modeja taas threewave ja promode joita vieläkin sillon tällön pelailen. Bioware jyrää!

Edit: No joo lisätään vielä että pistetään ykköseks BG1 ja sitten lisätään listaan hyviä pelejä vielä final fantasy XII ja ultima 7 teh black gate.

vsq sanoi:
Settler's 1 ja 2 rokkas aivan kybällä joitakin vuosia sitten.

Me tahkottiin kaverin kanssa siinä semmosia maraton pelejä, jätettiin peli aina yöksi hyrräämään ja aamulla katottiin että mitä kaikkea oli tapahtunut :D
Amigalla tuli tuohon tutustuttua eka kertaa, PC:llä settlers 1 oli Serf-City nimellä

Ultimoista kun puhuttiin, niin Ultima V oli loistava! Paras sarjasta, jonka jälkeen vuosien odotuksen tuloksena ilmestyi Ultima VI > SUURI PETTYMYS :itku:
...no onneksi VII oli hyvä. No, pitää nyt sitten vielä mainita kun tälle linjalle lähdin, että VIII oli PASKA (missä ryhmän jäsenet? tasohyppelyä?) ja IX en edes ostanut kun kuului niin huonoja juttuja siitä. Taisi olla joku köyhän miehen Morrowind.

Onko muuten Fallout 3 tulossa? En ole seurannut vähään aikaan tilannetta.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Dreamer sanoi:
...no onneksi VII oli hyvä.

Et sattuisi muistamaan miten toi ultima VII pelataan läpi. Eikös se ole se, jossa joku ukko on murhattu talliin ja pitää etsiä murhaaja??? Mä tahkosin tota muksuna varmaan tuhansia tunteja, enkä päässyt läpi. Vieläkin vituttaa, kun en ole päässyt sitä läpi. Siihen murhaan liittyy joku koukkukätinen ukko. Jäin muistaakseni muksuna jumiin siinä, kun piti kysyä niiltä sinisiltä liikkuvilta palloilta jotain. Vai mitä keijuja ne nyt oli olevinaan...
Toinen peli, jota en päässyt muksuna läpi, on Eye of the Beholder Secret Of Darkmoon. Tossa jäin heti alkuun jumiin, saatana. Siinä kirkossa(vai mikä palatsi se onkaan) pääsin sellaiseen tilaan, jossa seinät liikkuvat aina välillä ja vastaan tulee jotain tulipalloja syökseviä tulipalloja. Koko ryhmä kuoli aina niihin tulipalloihin.

alumiini sanoi:
Et sattuisi muistamaan miten toi ultima VII pelataan läpi.

Olen pelannut läpi ja muistan tuon paikan. Tarkoitan varmaan Yewin metsää, jossa oli will-o-wispejä. Tuolla sai rampata edestakaisin niiden will-o-wispien, joidenkin Ewok-tapaisten pörröturkkien ja puunhakkaajan välillä. Kyllä se siitä lähti etenemään, kun juttelee kaikkien kanssa vuoronperään...sitten pääsikin jo Time Lordin juttusille.

NatuSan sanoi:
Larry ykköstä pelattiin joskus serkun kanssa 286:lla, vaikkei osattukaan englantia. Sitten tirskuttiin kun siinä oli vähäpukeisia naisia :hyper:

Supaplex oli kyllä melko addiktoiva peli, samoin mahtava action seikkailu Bio Menace :whip:

Nykyisistä peleistä en paljoa tiedäkkään kun vasta ostin koneen ja sillä olen pelaillut Battlefield 1942 Road to Rome:a.

DOOMia ei voi unohtaa. Itse en omistanut siihen aikaan konetta, mutta kaverin luona sitä tahkottiin hurmoksessa...

Joo Bio Menace oli huippu...

Sitte oli vastaava peli joku ...Harry...

Ja pitää muistaa Jones in the fast line.
Sekä Warlords 2 ja 3.

Dreamer sanoi:
Onko muuten Fallout 3 tulossa? En ole seurannut vähään aikaan tilannetta.

Interplay aloitti fallout3=ns. Van Buren projektin heti fallout2:sen jälkeen mutta se joutui hyllylle.Troika games(arcanumin tekijät) oli jossain vaiheessa kiinnostunut herättämään projektin henkiin mutta tiedä sitten...

lisää tietoa asiasta http://www.nma-fallout.com/

ja sieltä valikosta fallout3, löytyy myös muutamia screenshotteja

Onkos muuten tietoa onko tohon Jagged 3:een tulossa moninpeli? JA2:ssa harmitti hiukan moninpelin puute, vaikka Deadly Gamesissa pääsi kaveria kurmottamaan. Hiukan vähillä aseilla tosin. Latasin just Urban Chaosin ja suosittelen kaikille JA2:n omistajille, vaikka olenkin vasta alussa.

Karpaasi85 sanoi:
Omalla kohdallani paras peli, mitä olen ikinä pelannut on Final Fantasy VII. Tunnelma on aivan käsittämätön, mikään muu peli ei ole ikinä pystynyt samaan. Kyllä pettymys oli suuri kun FF8 aloin pelaamaan...

Älä selitä kyllä kasi ja ysi on vähintäänkin yhtä hyviä kuin seiska!! Kasia oon pelannu noin 400-600 tuntia eikä loppua näy! (oon pelannu sen 7 kertaa läpi)
Muut pleikkareille ilmestyneet final fantasyt oon pelannut vasta 3-4 kertaa läpi.
Varmaan pelaan finaleita vielä joskus 70-kymppisenäkin. Pelitunteja luultavasti silloin takana jotain 10000. Riippuu tietysti kuinka kauan sarjaa vielä jatketaan tai vaikkei jatkettaiskaan niin kyllä noita vanhoja finaleita jaksaa pelata vaikka kuinka ja paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom