Mokkuloissa on aika paljon eroja, ja etenkin sitä nopeuttasi määrittelee ko operaattorin verkon toiminta asuinalueellasi. Tietty laitekin olisi hyvä olla toimiva eikä mikään maanantaikappale.
Mikäli ihan itse laitteita ajatellaan niin esim. DNA:lla parhaat ovat omien kokemuksieni mukaan Sierra Wireless USB 309, sekä uudempi versio samasta 310. Markkinoiden paras on DNA Mokkula MF60 jolla saa jaettua yhteyden jopa 8 koneelle. Ja noihinhan saa sitten täysnopeuden (42M), mutta toiminta riippuu täysin verkosta ja tukiasemien sijainnista ym. Hyvällä alueella toimii kuitenkin hemmetin hyvin eikä oikeastaan häviä kiinteälle yhteydelle.
Itse olen käyttänyt vuoden ajan liikkuvaa laajakaistaa kotonani ainoana nettiyhteytenä, enkä kyllä kiinteää enää ottaisi ja maksaisi sikahintaa. Justiinsa hommattiin ukon asunnolle tuo MF60 ja pelaa kuin Buick sielläkin. On ollut tyytyväinen.
Voithan sä kokeilla usean eri operaattorin Mokkuloita ja yhteyksiä, kaikilla on varmaankin 14vrk maksuton koeaika ja ilmainen asiakaspalautus käytössä nettikaupasta tai asiakaspalvelusta tilaten. Sitten voit ainakin vertailla mikä on paras