Paras mokkula

Heippa. Olis tarvetta löytää paras mokkuladiili (2meganen netti minimi). Noita tarjouksia kun on joka paikas niin vaikea löytää timanttia paskan seasta. Otetaan mieluusti vastaan myös vinkkejä ja suosituksia jne aiheeseen littyen :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite tarttis kansa duunata jostain halvalla uus mokkula kun onnistuin tiputtamaan läppärin ja vanhasta katkesi se koneeseen tökättävä osa... Näistä mokkuloista en kyllä tajua mitään kun esim. verkkokaupassa niitä on niin pirusti...

Itelle tuli just eilen Saunalahden mokkula, jota käytetään läppärissä kun muuten on viihde himassa. En oo viä pahemmin testannu mitä eilen nyt kokeilin et toimiiko.

Nettitikku E367 on malli, pitäis olla kuulemma ihan hyvä. Ei oo paha hinta 13,90€ kk. Lupaavat jopa 15 Mbit/s nopeuksia joka ei nyt varmasti toteudu mut jos ees 3-5 Mbit/s pääsis nii sekin olis hyvä. Ja nopeushan tietty riippuu kuinka hyvä on singaali.

Edit: Ja nyt tarjouksena 3kk puoleen hintaan.

Mokkuloissa on aika paljon eroja, ja etenkin sitä nopeuttasi määrittelee ko operaattorin verkon toiminta asuinalueellasi. Tietty laitekin olisi hyvä olla toimiva eikä mikään maanantaikappale.

Mikäli ihan itse laitteita ajatellaan niin esim. DNA:lla parhaat ovat omien kokemuksieni mukaan Sierra Wireless USB 309, sekä uudempi versio samasta 310. Markkinoiden paras on DNA Mokkula MF60 jolla saa jaettua yhteyden jopa 8 koneelle. Ja noihinhan saa sitten täysnopeuden (42M), mutta toiminta riippuu täysin verkosta ja tukiasemien sijainnista ym. Hyvällä alueella toimii kuitenkin hemmetin hyvin eikä oikeastaan häviä kiinteälle yhteydelle.

Itse olen käyttänyt vuoden ajan liikkuvaa laajakaistaa kotonani ainoana nettiyhteytenä, enkä kyllä kiinteää enää ottaisi ja maksaisi sikahintaa. Justiinsa hommattiin ukon asunnolle tuo MF60 ja pelaa kuin Buick sielläkin. On ollut tyytyväinen.

Voithan sä kokeilla usean eri operaattorin Mokkuloita ja yhteyksiä, kaikilla on varmaankin 14vrk maksuton koeaika ja ilmainen asiakaspalautus käytössä nettikaupasta tai asiakaspalvelusta tilaten. Sitten voit ainakin vertailla mikä on paras :)

Nokian C-17 pelannut kohtuudella. Kaverina A-Linkin poksi, jolla luodaan langaton huusholliin. Silloin tällöin pätkäsee. Liittymä on Saunalahdelta.

Nettitikku E367 on malli, pitäis olla kuulemma ihan hyvä. Ei oo paha hinta 13,90€ kk. Lupaavat jopa 15 Mbit/s nopeuksia joka ei nyt varmasti toteudu mut jos ees 3-5 Mbit/s pääsis nii sekin olis hyvä. Ja nopeushan tietty riippuu kuinka hyvä on singaali.

Edellämainittu saunalahden/Elisan Huawei E367 EI TOIMI OLLENKAAN/TOIMII SURKEASTI OS X 10.7ssa, eli macci-ihmiset älkää ottako vastaan tätä saunalahdelta vakiona tyrkytettävää mokkulaa.

Itse sain saunikselta tämän diilin (mutta eri mokkulalla E1820) kympillä. Juuri äskön tsekkaamani nopeus oli 7megaa.

Edellämainittu saunalahden/Elisan Huawei E367 EI TOIMI OLLENKAAN/TOIMII SURKEASTI OS X 10.7ssa, eli macci-ihmiset älkää ottako vastaan tätä saunalahdelta vakiona tyrkytettävää mokkulaa.

Itse sain saunikselta tämän diilin (mutta eri mokkulalla E1820) kympillä. Juuri äskön tsekkaamani nopeus oli 7megaa.

Tohon en osaa sanoa miten toimii macissa, enkä juuri sitäkään miten toimii yleensäkään. Eilen vasta sain ja tän päivän testaillu, vielä ei huonoa sanottavaa mut täytyy testailla se 14 vuorokautta mitä antavat aikaa ja sit palauttaa jos on paska.

Tänään testaillu nopeuksia parilla eri suunnalla hesassa ja ihan jees pelittää, nopeudet ollu tota 3-5 Mbit/s joka on ihan kelpo. Koviin nopeuksiin noilla ei pääse.

Muutaman jutun luin läpi kyseisestä tikusta ennen ku uskalsin tilata.

Nokian C-17 pelannut kohtuudella. Kaverina A-Linkin poksi, jolla luodaan langaton huusholliin. Silloin tällöin pätkäsee. Liittymä on Saunalahdelta.

Tuo on todennäköisesti surkein koskaan valmistettu mokkula. 3 tuollaista kävi olemassa ja sitten suostuivat vaihtamaan toiseen merkkiin. Ensimmäinen toimi huonosti pari viikkoa, toinen oli rikki jo valmiiksi ja kolmas toimi huonosti sen muutaman päivän jonka kerkesi olla. Yhteys pätki pahimmillaan alle minuutin välein. Yleensä tikku buuttasi itsensä ilman mitään syytä. Valot katosivat ja tikku alkoi käynnistymään uudestaan. Toista kertaa tikkua vaihtaessani ainut toinen kaupassa ollut asiakas oli myös saman mallin toimimatonta tikkua vaihtamassa.

Vaihtolaitteena minulla oli Huawein tikku, malli ehkä E1820. Sillä yhteys pysyi samalla koneella ja samassa paikassa päällä huomattavasti paremmin. Hallintasofta näytti kuuluvuutta 10/10, Nokialla se oli aina 3-5/10. Nokialainen ei myöskään koskaan saanut hspa-yhteyttä.
Nykyinen tikku jonka sain Nokialaisen tilalle on ZTE MF668. Tämä on pelannut vielä hieman Huaweita paremmin, nopeudet ovat käytännössä samat, mutta tämä pätkii vähemmän.

Ainoaksi yhteydeksi en missään tapauksessa edes harkitsisi mokkulaa. Muutama kymppi kuussa enemmän kiinteästä nettiyhteydestä on täysin merkityksetön rahamäärä verrattuna siihen vitutukseen, jota huonosti toimiva mokkula aiheuttaa. Mobiiliyhteyshän voi olla joko huono tai helvetin huono.

Operaattorina oli Saunalahti.

Vaihtolaitteena minulla oli Huawein tikku, malli ehkä E1820.
Operaattorina oli Saunalahti.

Mitäs tämä pätkiminen on? Siis sitä tapahtuu liikkuvassa paikassa vai ihan paikallaan ollessa? Voisi kuvitella että tukiaseman vaihtuessa mokkuloissa voi tulla eroja esille enemmän kuin paikallisesti.

Itsellä on pysynyt nyt yhteys päällä 24/7 kohta viikon ajan tällä kyseisellä E1820 mokkulalla joten ei ole pahaa sanottavaa. Tosin ikkunani takana on kartan mukaan elisan/sauniksen tukiasema.

Mitäs tämä pätkiminen on? Siis sitä tapahtuu liikkuvassa paikassa vai ihan paikallaan ollessa? Voisi kuvitella että tukiaseman vaihtuessa mokkuloissa voi tulla eroja esille enemmän kuin paikallisesti.

Itsellä on pysynyt nyt yhteys päällä 24/7 kohta viikon ajan tällä kyseisellä E1820 mokkulalla joten ei ole pahaa sanottavaa. Tosin ikkunani takana on kartan mukaan elisan/sauniksen tukiasema.

Ihan paikallaan ollessa pätki. Yleensä pätkäisi siten, että Nokian mokkulasta katosivat virrat. Välillä yhteys vain lakkasi toimimasta, vaikka se oli mokkulan valon ja hallintasoftan mukaan päällä. Huawein laitteella pätkiminen oli huomattavasti vähäisempää, ehkä kerran päivässä. ZTE:n tikulla ei katkea edes joka viikko. Kaikkein kätevintähän olisi käyttää kannettavan sisäistä 3G modeemia, mutta se ei suostu jostain syystä toimimaan Saunalahden sim-korteilla. Soneralla toimii, mutta sillä ei ole kenttää siellä, missä mokkulaa tarvin.

Huawei E160E kanssa tappelin viimeksi tänään w7 asennuksessa pitkään. Piti päivitellä firmistä ja saunalahden softaa. Poistaa asentaa jne... käynnistettäessä pyytelee tarkistamaan asetukset, mutta pitkällä pinnalla kun jaksaa yhdistellä uudelleenjauudelleenjauudelleen saattaa yhteys aueta. En tiedä onko saunalahdella sitten niin tukkoista keskellä kaupunkia, mutta todella :kakka:maku jäi tuosta kapineesta. Liitukauden tuote, joten ei sellaista enää varmaan uutena mistään edes saa. En suosittele :0:

Mokkulat o paskaa käteen muutenki. Kaikki jotka sitä käyttävät pääasiallisena yhteytenä kiroavat sitä alimpaan helvettiin. En ottais ku kakkosnetiksi.

DNA. Ehdottomasti.

Vaikka tietty puhun itsekin DNA puolesta, niin ei voi sanoa että paras mokkula on DNA kun ei tiedetä yhtään missä sitä kukakin käyttää. Esim. vaikka mun mielestä DNA loogisesti on paras, niin kuitenkin meidän mökillä Saunalahti on se joka toimii (eli Elisan verkko parempi)... Siksi ne on tosiaan testattava. Oikean operaattorin kun löytää niin sitten täytyy vain toivoa että laitekin on toimiva :)

Mokkulat o paskaa käteen muutenki. Kaikki jotka sitä käyttävät pääasiallisena yhteytenä kiroavat sitä alimpaan helvettiin. En ottais ku kakkosnetiksi.

Mokkulat on hemmetin hyviä jos on vaan hyvä verkko ja tukiasemasuuntaukset. Kuten jo aiemmin kirjoitin, itse en edes ottaisi kiinteää yhteyttä kun noi Mokkulat pelittää loistavasti :) Eli KAIKKI eivät kiroa.

Huawei E160E kanssa tappelin viimeksi tänään w7 asennuksessa pitkään. Piti päivitellä firmistä ja saunalahden softaa. Poistaa asentaa jne... käynnistettäessä pyytelee tarkistamaan asetukset, mutta pitkällä pinnalla kun jaksaa yhdistellä uudelleenjauudelleenjauudelleen saattaa yhteys aueta. En tiedä onko saunalahdella sitten niin tukkoista keskellä kaupunkia, mutta todella :kakka:maku jäi tuosta kapineesta. Liitukauden tuote, joten ei sellaista enää varmaan uutena mistään edes saa. En suosittele :0:

Kokeilepa laittaa siitä ohjelmasta Windows XP-compatibility päälle. Mun Huaweissa (en nyt muista onks just sama malli) toi piti tehä, ennen ku lähti win7:lla rullaamaan.

Mokkuloissa on aika paljon eroja, ja etenkin sitä nopeuttasi määrittelee ko operaattorin verkon toiminta asuinalueellasi. Tietty laitekin olisi hyvä olla toimiva eikä mikään maanantaikappale.

Mikäli ihan itse laitteita ajatellaan niin esim. DNA:lla parhaat ovat omien kokemuksieni mukaan Sierra Wireless USB 309, sekä uudempi versio samasta 310. Markkinoiden paras on DNA Mokkula MF60 jolla saa jaettua yhteyden jopa 8 koneelle. Ja noihinhan saa sitten täysnopeuden (42M), mutta toiminta riippuu täysin verkosta ja tukiasemien sijainnista ym. Hyvällä alueella toimii kuitenkin hemmetin hyvin eikä oikeastaan häviä kiinteälle yhteydelle.

Itse olen käyttänyt vuoden ajan liikkuvaa laajakaistaa kotonani ainoana nettiyhteytenä, enkä kyllä kiinteää enää ottaisi ja maksaisi sikahintaa. Justiinsa hommattiin ukon asunnolle tuo MF60 ja pelaa kuin Buick sielläkin. On ollut tyytyväinen.

Voithan sä kokeilla usean eri operaattorin Mokkuloita ja yhteyksiä, kaikilla on varmaankin 14vrk maksuton koeaika ja ilmainen asiakaspalautus käytössä nettikaupasta tai asiakaspalvelusta tilaten. Sitten voit ainakin vertailla mikä on paras :)

NO mites on MF60 toiminut? Mitä siinä on parempaa yhteydessä kuin tuo E367.

pirusti eroja ihan operaattorien välillä varsinkin jos kuuluvuusalueen rajoilla. Itse testailin soneran ja dna:n mokkuloita kotona ja erot ei olleet mitään pieniä. Kannattaa ottaa ihan testiin. Ainakin dna:lta saa sen 2vk testata.

Ja suosittelen hommaamaan sen langattoman version jossa on se wlan systeemi valmiina. Saa koko kämpän laitteet kerralla toimimaan netissä. Samoin sillon sen sijoitus on vapaampaa ja voi saada pirusti lisää nopeutta kun testailee eri paikoissa sen toimintaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom