Paras menetelmä aloittelijalle

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Yksi jakosella eli koko kroppa kerralla kaikkia perusliikkeitä (esim. kyykky, pystypunnerrus, maastaveto, penkki, leuat, kulmasoutu jne.) kunnes oppii ne hyvin ja voimatki pitäisi alussa kasvaa nopeesti kun noita vääntää.

edit: Ei välttämättä kannata monijakosilla ainakaan alussa tehdä.

mitään parasta menetelmää ei ole, on hyviä ja on huonoja mutta mitään absoluuttisen parasta ohjelmaa ei ole. ja jokainen on yksilö. geenit näyttelee suurta osaa lihaksen ja voiman kasvatuksessa joten se mikä toimii toiselle ei välttämättä toimi toiselle.

Erkjetterin vastaus aloittelijalle aika paska, onhan se nyt selvä että voi treenata niin ettei siinä ole mitään järkeä, jos ei mitään tiedä. Ihan mutuna sanoisin, ettei se weiderin menetelmä (millainen lieneekään?) ainakaan aloittelijalle kaikista tehokkain ole. TODENNÄKÖISESTI parhaiten toimii em. perusliikkeisiin ja ehdottomasti hyvään tekniikkaan keskittyminen, ja mieluummin 1-2- kuin monijakoisella ohjelmalla.

Näin mutuna vois sanoo, että arnoldin kultanen kuusikko vois olla kova sana. Sitä voi tietysti muutella oman maun mukaan. Aiheesta löytyy topickki treenin puolelta. Itse siis olen pitänyt paljon ohjelmasta.

Ilmeisesti jonkun verran tuosta kuusikosta väitelty, ainakin se kaipaisi vaihtelua sarjojen pituuksiin tai sitten välillä eri liikkeet. Siinähän käytännössä tehdään joka kerta sama treeni, ja toivotaan että kehittyy. Varmasti toimii ja varsinkin aloittelijalla, mutta minä suosittelisin ennemmin tällaista (ja varmaan moni muukin?) Tällaisella tuli ekaa kertaa nopeasti kehitystä ensimmäisen 2-3kk jälkeen.
Massaa! Voimaa! kirjan perusohjelma
Kyykky 3x5-20
Penkki 3x5-20
Leuanveto 3x5-20
Pystypunnerrus 3x5-20
Mave 1x5-20

Mave vain joka toinen kerta. Ohjelma kolmesti viikossa joka toinen päivä ja joka toinen kerta toistot 5-10, joka toinen taas 10-20
Tein leuanvedon tilalla tosin kulmasoutua. Väittäisin että paljon mieluummin ja helpommin pystyy kyykkäämään vaikka ma 3x6, ke 3x13, pe 3x6 jne. kuin 3x10 joka kerta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom